Permalänk

Köpråd 85" TV

Hej!

Som rubriken lyder är jag och sambon inne på ny tv lagom till black friday. Helst på en budget om ca 15.000 kr.

Vi har kommit fram till att 85" kommer passa bäst och skulle gärna vilja höra lite köpråd från andra.

Användningsområde är främst film och serier, 120hz och hdmi 2.1 får ses som bonus då spelande förekommer men inte så frekvent i vardagsrummet. Ingen av oss är superkräsna när det kommer till überperfekt bild och svärta osv.

Jag tycker Phillips ambilight är väldigt trevligt och graviterar således lite mer åt det hållet, men är absolut öppen för förslag och åsikter

Önskar alla en trevlig söndag!

Permalänk
Medlem

Håller med om att Ambilight är rätt skön men överskattad som bara den.
Ungefär som panorama i en bil, man använder den ytterst sällan men det är soft då den brukas...
Har under mina 3 år förbrukat 2 Philips tv'n.
Ena lade av under en uppdatering?!?!? Philips ville inte ta på sig ansvar.
Jag fick gå ut med 3års konsument rätten. Dom fixade tv'n visade sig vara moderkortet som inne ville längre, fick utbytt.
Hade annars fått betala 6500kr. Gav bort den till en som hade behov av större tv.
Mitt andra som jag har just nu Helt plötsligt 1månad innan 2års dagen har jag 1 märkbar horisontell linje och 2 andra något diffusa men märkbara döda pixlar.
Detta har tagits upp med Philips och jag antar att de på nåt sätt fixar felet.
Nu till sammanfattningen; NetOnNet påstod att jag var den 5e denna månad (!) som kommit in till just den butiken angående liknande fel... Jag ville på nåt sätt tro att jag hade den extrema oturen men icke... Tydligen ligger Samsung som 2a...
Jag vill ha Android som OS gällande tv och då är det antingen Philips eller Sony som gäller för mig...
När TV'n i sig vill fungera så är den rätt OK, menyerna är relativt responsiva, streaming mässigt oklanderbar som de flesta,
klarar Emulera upp Snes men efter det så är det stopp.
Min rekommendation är att köpa en Lg eller Sony men köra med en extern android enheten...om du inte tänkt streama så att säga...

Visa signatur

Om du blickar bakåt så kommer du att snubbla…