Apple TV Plus får prisökning på 50 procent

Permalänk
Melding Plague

Apple TV Plus får prisökning på 50 procent

Apple pekar på ökade licenskostnader och höjer priserna på bolagets streamingtjänster för första gången på flera år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Bildexpert

Jag som nyss tecknade Apple Music för att det var billigare än Spotify men nu blir Apple Music dyrare...

Men det är på sätt och vis värt det tack vare Dolby Atmos.

Permalänk
Medlem

Vad dyrt. 0kr+50%=0kr
Har inga planer på det just nu i alla fall. Men alla verkar ju höja och inte bara pga rådande ekonomi så inte förvånad.
Bara det att alla konkurrerar om kunderna med sina egna lösningar gör ju att varje bolag får färre kunder men vill ha bra marginal.
De kan ju inte heller dela på vissa kostnader som tidigare heller.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Funderade på att gå från Spotify family till Apple one family, nu blev jag mer tveksam.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Avstängd

I YouTube Premium ingår YouTube Music för 119 kr per månad! I'm lovin' it

Permalänk
Medlem

Har haft Apple One-paketet i ett par år som jag delar med familjen. Att ha musik, TV och Arcade (och iCloud..!) samlat under ett tak till ett pris är smidigt. Arcade har en hel del bra fem-minuter-i-taget-spel och det är bekvämt att peta in ungen där istället för övriga App Store att hämta vad hen vill, för inget innehåller mikrotransaktioner och spelen är allmänt Apple-helylle. Tror inte jag sett något dåligt på TV+, så länge genren är något som tilltalat mig. Det är väl som Apple är mest - inget revolutionerande men välgjort.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

Använde en måndad gratis när jag köpte ny mobil och såg The Foundation serien sen sa jag upp det. Dåligt utbud som inte intresserar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Funderade på att gå från Spotify family till Apple one family, nu blev jag mer tveksam.

Youtube premium med youtube music kanske är något? reklamfritt på alla enheter också.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Youtube premium med youtube music kanske är något? reklamfritt på alla enheter också.

Om jag inte minns fel så måste barnen vara 13+ för att de ska kunna vara med, så där faller det för min del iaf.

Permalänk
Medlem

Går på 3 månaders provperioden just nu, 3:e veckan, har inte fastnat för något och utbudet för barn är värdelöst så ger inget mervärde för familjen heller.

Blir inte någon fortsättning efter provperioden, vet inte ens vad det kostar men jämför man med andra streamingtjänster så är:

1. Utbudet sämre och mindre än andra plattformar.
2. Har skitirriterande reklam för saker som måste köpas, man måste aktivt gå in i TV+ menyn för att komma åt det man prenumerar på, 99% av innehållet på första sidan är saker man måste pröjsa extra för.
3. Registreringen lämnade lite skitsmak i munnen då jag fick logga in 8 gånger totalt för att aktivera min "gratiskod", hade inget Apple-konto så slutade med att jag skapade ett med mobilen, verifierade hit och dit och sen var jag tvungen att installera iTunes på en PC för att slutföra allt... Allt för att se på Apple TV+ på min TV.

Permalänk
Medlem

Fanns alternativet 2TB för iCloud ihop med Apple One i Sverige så hade jag övervägt att prenumerera.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Apple är ett I raden av företag som gör vad de kan för att kapitalisera på inflationen och permanenta de högre priserna. Ingen högoddsare att företagen behåller de höga priserna mot konsumenter även om deras kostnader sedan skulle minska. Det är inte roligt att vara konsument I dessa dagar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Youtube Premium + Youtube Music för Typ 10kr månaden, så nej tack Apple ni kan ta ert dyra skit

Fick Apple TV+ när man köpte någon enhet men kollade aldrig på det, nästan enbart skräp där.
Apple Music var ju mer okey(föredrar de över spotify pga utbud), men kör PC och lyssna via dåligt web interface lr itunes är fett no no.

Permalänk
Medlem

Såg att Spotify tagit bort gränsen på max 10 000 låtar i biblioteket som de hade förut vilket var anledningen till att jag bytte till Apple Music. Kanske byter tillbaka till Spotify nu när Apple ändå höjer priset.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Fick ett gäng gratismånader Apple TV med ps5. Har kollat på Ted Lasso och Severance samt någon animerad rulle med sambon. Men kommer inte betala för tjänsten förens nytt material i tidigare nämnda serier släpps.

Permalänk

Dags att säga upp Apple tv plus då. Tycker inte appen fungerar tillräckligt bra för att vara värd 89 kronor i månaden.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Min åsikt är att de flesta streamingtjänster har riktigt bra filmer och serier som jag har sett och inte nu har tid att se om. Men jag är såklart ute efter något att se på och tycker utbudet då är riktigt dåligt.

När det gäller Apples så ansåg jag de flesta serier var riktiga åt en grupp som vill ha utdragen drama. Det var inte serierna riktade åt mig.

Priset så är det föga förvånade att Apples går emot att bli lika dyr och kanske en dag dyrare. Men det handlar om vad kunderna vill betala.

Permalänk
Medlem

Ni som har bytt till Youtube Music eller Apple Music från Spotify, vad lyssnar ni på för typ av musik?

Jag har testat två veckor i utvärderingssyfte av varje tjänst och försökt föra över spellistor från Spotify, men det är sjukt mycket svensk musik som inte finns på Apple eller Youtube så jag ser inte hur jag skulle kunna byta. Har ni inte stött på stora mängder musik som inte finns?

Permalänk
Medlem

Testade Spotify för första gången på länge. Går det inte att sortera sitt bibliotek efter artister?! Helt idiotiskt ju.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Ni som har bytt till Youtube Music eller Apple Music från Spotify, vad lyssnar ni på för typ av musik?

Jag har testat två veckor i utvärderingssyfte av varje tjänst och försökt föra över spellistor från Spotify, men det är sjukt mycket svensk musik som inte finns på Apple eller Youtube så jag ser inte hur jag skulle kunna byta. Har ni inte stött på stora mängder musik som inte finns?

Sjukt blandat. Pop, klassiskt, blues, jazz, metal, progressiv rock, slowcore, folkmusik och så vidare. Inte mycket svenskt dock.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Hmm hade inte tänkt skaffa TV Plus iaf då utbudet inte matchar andra tjänster imo.
Tidals Hifi-abonnemang för 99:- känns ju rätt mycket mer prisvärt än Apple Music även för någon som mig som är djupt inrotad i Apples eco-system.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Apple är ett I raden av företag som gör vad de kan för att ksputwjudrrs på inflationen och permanenta de högre priserna. Ingen högoddsare att företagen behåller de höga priserna mot konsumenter även om deras kostnader sedan skulle minska. Det är inte roligt att vara konsument I dessa dagar.

Jag måste bara få reda på vad ksputwjudrrs betyder!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Hmm hade inte tänkt skaffa TV Plus iaf då utbudet inte matchar andra tjänster imo.
Tidals Hifi-abonnemang för 99:- känns ju rätt mycket mer prisvärt än Apple Music även för någon som mig som är djupt inrotad i Apples eco-system.

Låter intressant. Kan man sortera sitt bibliotek efter artist och kan man lägga till hur många låtar man vill i sitt bibliotek?

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Låter intressant. Kan man sortera sitt bibliotek efter artist och kan man lägga till hur många låtar man vill i sitt bibliotek?

Jag vet inte exakt hur många låtar man kan lägga till.
Man kan sortera låtar, album, artister efter senast tillagd eller alfabetiskt.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Jag vet inte exakt hur många låtar man kan lägga till.
Man kan sortera låtar, album, artister efter senast tillagd eller alfabetiskt.

Verkar vara max 10 000 låtar, då är det inget alternativ tyvärr.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Testade Spotify för första gången på länge. Går det inte att sortera sitt bibliotek efter artister?! Helt idiotiskt ju.

Tryck på låttiteln så borde det gå. Dom la ihop dom där för ett tag av oklar anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazhaul:

Jag måste bara få reda på vad ksputwjudrrs betyder!!

ksp58 med låg och ojämn eldhastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Testade Spotify för första gången på länge. Går det inte att sortera sitt bibliotek efter artister?! Helt idiotiskt ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

<Uppladdad bildlänk>

Det funkade förvisso att sortera efter artister men problemet är att alla album kommer upp med varje artist så det blir svåröverskådligt. I Apple Music kan man ha en lista med endast artister, klickar men sedan på en artist kommer alla album upp.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Verkar vara max 10 000 låtar, då är det inget alternativ tyvärr.

Då är kanske Roon ett bättre alternativ även om det kostar en slant att skaffa?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5