Var gick WoW fel? Till och med jag har tröttnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

Det är inte samma sak att spela Wotlk idag som det var då. Alla vet precis allting redan så det finns knappt nån utmaning kvar.
Dessutom har jag redan spelat skiten ur Wotlk, har ingen större lust att göra det igen.

De flesta visste allting redan när det var nytt.
Jag tycker det är trevligt att återuppleva och ser fram emot Ulduar som jag aldrig körde igenom och ICC som bara blev ett fåtal gånger.

Skrivet av Anton341:

Det enda som kan rädda WoW är WoW 2. Man behöver börja om från 0 och gå tillbaka till rötterna av spelet. Sedan kan man givetvis lägga till saker som faktiskt förbättrade spelet, för allt var ju inte dåligt

Tycker man kan passa på att gå en annan väg efter wotlk classic, skippa cataclysm och gör en ny expansion.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tycker man kan passa på att gå en annan väg efter wotlk classic, skippa cataclysm och gör en ny expansion.

Det är faktiskt sant, kolla bara på hur Jagex gjorde med Runescape. De släppte 2007 versionen av spelet och byggde sedan på det med nytt content, vilket förmodligen räddade deras företag

Permalänk
Medlem

Vanilla WoW var lite väl mycket stats med olika defenses som shadow, poison och allt vad det hette. TBC var bra, och LK var underbart. I Cata dummades talent tree ner i min mening och allt blev för casual. Man behövde inte ens läsa sina quest längre - "gå dit döda dessa i de området, gå dit hämta den, klar". Från början fick man läsa igenom sina quest, det kunde vara en utmaning och inte bara ett grindande till max level. I Vanilla WoW var det där man träffade andra, ute i världen.

Permalänk
Medlem

Alla klasser är ju mer eller mindre likadana numera. Alla kan allt.
Visst jag förstår grejen med "bring the player, not the class" men det tar ju bort klassernas unika egenskaper.

Angående questandet har det blivit skit tråkigt. Förut kunde en quest föra en över hela kontinenter, numera är det bara ett antal quest i ett litet område och sen vidare till exakt samma sak i ett annat litet område.

Epics är knappast epics längre när man kan få epics av en vanlig quest.
Legendarys är ju knappast legendariska när varenda spelare springer runt med dom.

Nej, det finns massor att gnälla över men jag tror tyvärr inte att det kommer bli någon förbättring.
Ska iallafall kolla in Dragonflight men jag har inga större förhoppningar. Dragon Riding verkar dessutom mest som en onödig gimmick.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vanilla WoW var lite väl mycket stats med olika defenses som shadow, poison och allt vad det hette. TBC var bra, och LK var underbart. I Cata dummades talent tree ner i min mening och allt blev för casual. Man behövde inte ens läsa sina quest längre - "gå dit döda dessa i de området, gå dit hämta den, klar". Från början fick man läsa igenom sina quest, det kunde vara en utmaning och inte bara ett grindande till max level. I Vanilla WoW var det där man träffade andra, ute i världen.

Vanilla var ju resan målet, inte endgame. Tror det tog mig 16 dagar /played för att komma till lvl 60 (som warlock så inte svår lvling direkt). Lyckades i och för sig maxa proffesions med vilket var "onödigt". Allt var ju okänt, idag vet du via wowhead allt i hela patchen i förväg (eget val i och för sig!) så inte mycket exploring.

Spelade inte cata innan slutet av expansionen men allt jag hörde var att de gjorde heroic dungeon svåra igen i början av expansionen så "casuals" hade inte något att göra. Var ju faktiskt LK som introducerade enkla heroics och LFG (LFR kom i sista patchen i Cata). Nerdummat talenttree eller ej så var ju MoP med ännu en förenkling den expansion som leverade bästa gameplay / class design. Sedan skulle det "MOBA:iseras" och 50%+ abilities slaktades till WoD. Dragonflights enda "nya" är ju att de gör talent-träden "stora" igen och slänger in alla favoriter någonsin som abilities, samt att proffesions numera också har talent-träd och verkar vara den nya oändliga grinden.

Carbot summerar ju "resan" bra tycker jag: https://www.youtube.com/watch?v=S5Hzh43k330

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Spelade inte cata innan slutet av expansionen men allt jag hörde var att de gjorde heroic dungeon svåra igen i början av expansionen så "casuals" hade inte något att göra. Var ju faktiskt LK som introducerade enkla heroics och LFG (LFR kom i sista patchen i Cata). Nerdummat talenttree eller ej så var ju MoP med ännu en förenkling den expansion som leverade bästa gameplay / class design. Sedan skulle det "MOBA:iseras" och 50%+ abilities slaktades till WoD. Dragonflights enda "nya" är ju att de gör talent-träden "stora" igen och slänger in alla favoriter någonsin som abilities, samt att proffesions numera också har talent-träd och verkar vara den nya oändliga grinden.

Carbot summerar ju "resan" bra tycker jag: https://www.youtube.com/watch?v=S5Hzh43k330

Kommer ihåg början av Cata när man gjorde Heroics. Själv tyckte jag att det var riktigt roligt, man behövde faktiskt använda "CC" igen istället för att bara AoE'a ner allting.
Tyvärr så klagade alldeles för många så det tog inte lång tid innan dom blev "nerfade" till en AoE fest igen.
LK Heroics var väl också ganska svåra i början vill jag minnas? Iallafall några av dom.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

LK Heroics var väl också ganska svåra i början vill jag minnas? Iallafall några av dom.

Nej, körde en vanlig dungeon när jag dingat 80 för jag trodde att jag iaf behövde få ihop till defense cap, men sen övertalade en i guilden mig att köra hc och det var bara att aoe'a allt, drog t o m dubbla grupper ibland.

Enda som är "svårt" är att man inte kan skippa vissa mechanics på bossarna för då blir det wipe.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

LK Heroics var väl också ganska svåra i början vill jag minnas? Iallafall några av dom.

Minns bara att jag gick direkt till HC från att dingat max och klarade första dungeons utan problem. Var väl Oculus med drakar som folk inte begrep. I övrigt minns jag bara ett trashpack i HoL där någon snubba började snurra och döda alla fort om ingen kickade / stunnade och det orkade väl inte folk göra i pugs redan på den tiden :).

Permalänk
Medlem

WotLK Heroics var överlag ganska lätta med vissa undantag (typ Oculus), räckte oftast med en def-cappad tank så kunde en nydingad 80-grupp ta sig an de lättaste. Något som var mer eller mindre omöjligt för en PuG i TBC.

Sen i Cataclysm blev Heroics lite svårare igen (dock inte riktigt TBC-nivå) innan folk klagade så pass att Blizzard nerfade dom.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

WotLK Heroics var överlag ganska lätta med vissa undantag (typ Oculus), räckte oftast med en def-cappad tank så kunde en nydingad 80-grupp ta sig an de lättaste. Något som var mer eller mindre omöjligt för en PuG i TBC.

Sen i Cataclysm blev Heroics lite svårare igen (dock inte riktigt TBC-nivå) innan folk klagade så pass att Blizzard nerfade dom.

Minns första gången jag skulle göra en Heroic i TBC, det var Hellfire Ramparts.
Tror hela gruppen dog inom 10 sekunder på första gruppen fiender. På den tiden var Heroics verkligen heroiska.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

När man la till dailies och all welfare loot. (Logga på 3 dagar i rad och få en epic typ.) I vanilla WoW så betyde det att man var med i en bra guild om man hade epic gear på sig. Full Tier 1, 2 etc. Sen så började folk få bättre loot bara för att de orkade starta spelet. Då blev det direkt tråkigt.

Permalänk
Inaktiv

HUUURRGGG!

Jag klarar inte att stå emot begäret längre! Inte spelat den här skitexpansionen sedan början på april, men nu är jag tillbaks igen. Även om jag slutat spela WoW så spelar jag inget annat istället har jag märkt. Jag har blivit för gammal och gubbig, vill/vågar inte prova på något nytt... Okej, jag slutförde Control, som jag började på förra sommaren, och kommit en liten bit in i original-Horizon på PS5. Wolfenstein: Old Blood kom jag ingen vart med dock, inte ens efter att AMD fixat sina problem med OGL-drivrutinen så spelet inte körde konstant i 13 fps...

Fokuserar nu enbart på min druid (till viss del beroende på att jag raderade alla andra gubbar när jag slutade - kunde inte radera hon här också för hon var guildmaster och fick hela guildbanken i sin brevlåda. Orkade inte radera 1000 miljoner högar med reagenter och annat bôs från alla tidigare expansioner. Så nu när jag loggade in igen hade allt försvunnit - inklusive typ 150k guld. lol Men det var ju meningen. Det var det som skulle hindra mig från att komma tillbaks till träsket igen. Så, äsch typ...!

Skrivet av Mikazu:

Alla klasser är ju mer eller mindre likadana numera. Alla kan allt.

Ja, rogue helar lika bra som präst, mage är den bästa tank-klassen osv...

*suck* Alla kan inte allt! Grejen med att vissa klasser inte är unika är för att en del förmågor (typ heroism, battleres, tranquility osv) är så kraftfulla att raidbossar måste balanseras runt antagandet att gruppen har tillgång till dem. Om din grupp inte har dem så blir du svårt handikappad. Därför spred Blizz ut förmågorna en del - men det är inte så att alla klasser kan allt. Så är det inte. Överdriv mindre, typ...

Citat:

Angående questandet har det blivit skit tråkigt. Förut kunde en quest föra en över hela kontinenter, numera är det bara ett antal quest i ett litet område och sen vidare till exakt samma sak i ett annat litet område.

De flesta spelare föredrar att spela spelet istället för att sitta på flygmount i 15 minuter för varje steg på questkedjan, vilket var hur det funkade efter level 40-45 typ i vaniljwow. OK om du tyckte det var skoj första gången du levlade en gubbe någonsin, men de flesta hade ansett det jävligt segt och drygt om spelet fortfarande funkade likadant i varje ny expansion 17 år senare.

Citat:

Epics är knappast epics längre när man kan få epics av en vanlig quest.
Legendarys är ju knappast legendariska när varenda spelare springer runt med dom.

Sånt här är bara trist elitism. "Plebejer som ni förtjänar inte lila utrustning!" är en jäkligt unken attityd. Typ, bry dig mindre om vad för prylar andra spelare har, och mer om dina egna grejer typ. Det är ju dessutom fortfarande så att den bästa utrustningen bara finns hos de bästa spelarna, med stor marginal dessutom. Det är ju skillnad på lila och lila.

Skrivet av Mikazu:

Kommer ihåg början av Cata när man gjorde Heroics. Själv tyckte jag att det var riktigt roligt, man behövde faktiskt använda "CC" igen istället för att bara AoE'a ner allting.
Tyvärr så klagade alldeles för många så det tog inte lång tid innan dom blev "nerfade" till en AoE fest igen.

Visst, jag gillade absolut att sitta i 1.5 timme och försöka bli klar med min Zul Aman LFG efter att 5 tanks och 15 DPS lämnat gruppen... Helkul! Cata heroics hade massor av bossar där om du inte gjorde EXAKT rätt så blev du platt i princip med en gång eller så stendog du direkt. Om man mestadels spelar helare som jag gör i dungeons så blir sånt jävligt stressigt och faktiskt inte kul alls. Jag måste hela tiden vara på tårna så jag själv inte står fel, samt kämpa järnet 100% hela tiden för att också hålla resten av gruppen vid liv också (och helst inte få slut på mana också på samma gång.)

Sånt är inte bra speldesign, det är ju därför Blizz införde Mythic+ efter många om och men så att svårighetsgraden kan anpassas till spelarnas önskemål istället för att påtvinga dem den modell "one size fits all" som det var i framför allt BC och Cata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Sånt här är bara trist elitism. "Plebejer som ni förtjänar inte lila utrustning!" är en jäkligt unken attityd. Typ, bry dig mindre om vad för prylar andra spelare har, och mer om dina egna grejer typ. Det är ju dessutom fortfarande så att den bästa utrustningen bara finns hos de bästa spelarna, med stor marginal dessutom. Det är ju skillnad på lila och lila.

Jag har en kompis som tycker Legion är den sämsta expansionen någonsin eftersom man "kunde stå afk och få legendary inom 5 minuter"

Visst har han inte helt fel. Men det är knappt 0,5% av hela sanningen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

wotlk var den sista riktiga expansionen. Sen började allt gå ner sig. Alla klasser skulle kunna göra allt, charmen som fanns i att man inte kunde göra vissa saker på grund av sin klass var som bortblåst. Lägg till alla idiotiska system som kom med dom olika expansionerna och som hela den expansionen vilade på för att gå till nästkommande expansion så plockades den bort var fullständigt idiotiskt.
För att inte tala om att man i dag inte behöver göra något själv, det räcker att du i princip loggar in så regnar det epic gear på dig. Det finns guider och addons som gör allt åt dig. Ska du questa, jahapp ta en addon och du får en stor pil som visar vart du ska gå. Ska du köra dungeon eller raida så finns det addons för samtliga mechanics för bossarna med stora varningsrutor och pilar som visar vart du ska stå när du ska stå hur du ska stå.
Charmen när man faktiskt fick använda sin egen hjärna är helt borta.
Att sen spelet fortfarande i grunden bygger på vanillawow som kom för 18 (!) år sen med alla begränsningar som fanns på den tiden gör inte saken bättre.
Nä, wows enda räddning är inte en till expansion som gör exakt samma saker som innan, och även fast många tror dragonflight kommer bli "wows räddning" så kommer det inte ta lång tid innan man ser sprickorna i den nyputsade fasaden.
Det behövs en nytändning, en total remake på en modern spelmotor, det behövs ett wow 2.0.

Permalänk
Medlem

Shadowlands gick rätt fort över till den vanlig slentrian grind utan någon utmärkande belöning av tidsinsatsen vilket lett till att man spelat mer casual än någonsin tidigare och mest på gammal vana, efter de ändringar som gjorts med dragonflight patchen och den presentation av nästa expansion man tagit del av gav noll känsla att spela vidare så är det nog end of line. Kanske kommer man tillbaka i någon form av nostalgi tripp om spelet fortfarande existerar men det får framtiden utvisa.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat på ett tag, har inte kört sista området dit Jailer smet, men tycker nog att de flesta spelmekaniska förändringar de gjort genom åren varit bra och fått mig att vilja fortsätta spela då och då.

Grejen med att alla "lätt" får epic och bättre gear är ju att "alla spelarkaraktärer" storymässigt är "one of the greatest heroes of Azeroth". Det vore ju konstigt om hjälten som besegrat alla dessa superbossar och raider m.m. skulle springa runt i grönblå gear som vilken halvtaskig äventyrare som helst?

Sen är det ju som sagt skillnad på hur hög ilvl och vilka speciella egenskaper de allra bästa grejerna har fortfarande, så de bästa spelarna får fortfarande bäst grejer.

Mitt gamla HD7850 hänger knappt med längre dock, har kört på 2 av 10 på grafikinställningarna senaste året eller två, så inför Dragonflight får det nog bli ett 6650/6700XT först.

Men det ska bli spännande att se om alla talent trees blir en bra kombination av de gamla ganska tråkiga varianterna i vanilla och de första expansionerna, där "alla" ändå körde cookie cutter specs och talent bara var typ 1% extra crit fem gånger. Det har varit betydligt mer intressant med de som vi haft nu där en enda talent helt kan förändra hur man spelar.

Än så länge har jag bara snabbt loggat in och försökt få koll på vilka addons som funkar eller inte och vilka som är redundanta med nya ändringarna i grund-UIt, men jag vill iaf spela genom storyn och se hur det känns.

Jag har pausat spelandet ett gäng olika långa perioder sedan slutet av vanilla när jag började spela, men det har alltid dragit in mig igen för att åtminstone levla upp en eller två karaktärer till max varje ny expansion.

Jaja, vi får se hur det känns denna gången. Ska bara bli BF först så jag får en ny GPU

FOR THE HORDE!

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Mitt gamla HD7850 hänger knappt med längre dock, har kört på 2 av 10 på grafikinställningarna senaste året eller två, så inför Dragonflight får det nog bli ett 6650/6700XT först.

Är det mestadels för WoW så har nvidia kort presterat bättre än motsvarande AMD historiskt.
Snabbkikat hittar jag inga nyare tester dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

WoW har väl även blivit mer och mer krävande då dom uppdaterar grafiken med ojämna mellanrum, så att ett 10 år gammalt budgetkort (om vi ska vara ärliga) först nu börjar få problem att hänga med får väl ses som en bedrift.

Dags att ge ditt HD 7850 den respekt den förtjänar och pensionera den med pompa och ståt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Är det mestadels för WoW så har nvidia kort presterat bättre än motsvarande AMD historiskt.
Snabbkikat hittar jag inga nyare tester dock.

Jag är van med Radeon och AMDs inställningar och har aldrig haft några problem med drivrutiner eller så. Frun kör ett 1070 dock och hon är också nöjd så jag har kikat en del på 3060Ti senaste året och funderat, men det har inte känts värt det.

Senaste jag körde NVidia var mitt GeForce MX400 eller nåt XD De har aldrig varit mest prisvärda de tillfällen jag har uppgraderat.

Just nu är det väl ganska jämnt mellan dem, men NVidia är fortfarande lite för dyra tycker jag. När man får ett snabbare 6700XT för mindre än det långsammare 3060Ti känns det dumt att köra på det.

Sen såg jag några nyare tester som detta t.ex. där det ser rätt bra ut för iaf de snabbaste Radeon-korten i just WoW:

https://www.youtube.com/watch?v=Hw1ChzcOdLs

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Bra hittat, ser ju ut som det iaf delvis svängt till AMDs fördel. Bådsr gott för jag överväger AMD on de nya korten blir bra

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Personligen så sänkte jag för mycket tid i WoW.
Hade ~200 dagar played första 10 månaderna när spelet kom ut.

Så när TBC kom ut lade jag ned.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blackeagle:

Sen såg jag några nyare tester som detta t.ex. där det ser rätt bra ut för iaf de snabbaste Radeon-korten i just WoW:

Det där var ju en suverän länk. Har länge velat se lite konkret info om hurpass RT funkar prestandamässigt i WoW men inte snubblat över något förrän du postade ditt inlägg. Så tack för det! Schysst att AMD presterar såpass bra som de gör också förresten. WoW är ju mestadels vanlig hederlig rasterisering, och det är ju Navi2s stora styrka verkar det som.

Gamla Vega64 som jag sitter med funkar ju rätt bra för det mesta, men sackar rejält i zoner med mycket träd och grönska framför allt redan vid 1440P. Fyllhastigheten räcker väl inte till kantänka... Har tjongat ned upplösningen till 1080P och skalar sedan upp med vanlig bicubic. Gillar inte vad de så kallade "smarta" uppskalarna håller på med, de fuckar med kontrasten i små detaljer och har sig, gör aliasing värre tycker då jag iallafall.

Fåse hur jag gör, kanske skaffar en referensmodell av Navi3 då dimensionerna på denna skulle passa i mitt nuvarande chassi. Sedan väntar jag lite till med att köpa helt ny dator. Gillar inte riktigt att Navi3 inte stöder PCIe 5... Skiter i om jag "behöver" det eller ej; jag vill ha det om mitt system har stöd för det. lol Men om jag inte kan få det, varför skulle jag då uppgradera moderkort, minne och CPU för högvis av pengar om jag ändå sitter kvar på gamla PCIe 4? Kan ju likagärna rulla på i PCIe 3 med min sletna 9700X isåfall...

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett att blizzard började rensa i Azeroth. Ta bort alla quest och låt spelarna bygga sina städer och affärer.
Se på de nya mmo som kommer. Ashes of creation är ett strålande exempel.
Stora områden som är player driven.

Nu har vi 95% av wow som ingen besöker. Använd de gamla områdena. Helt sjukt att de inte infört något som vi spelare kan skapa i de döda områdena.
Slöseri på skapad content

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Blev sjukt sugen på.wow classic. Startade wow igen för.första gången på 7..9 år.sedan.

Wow retail är ju sjukt tråkigt haha.. min lvl 1 rouge har thunderfury.

Sen testade jag min main, dungeons kördes ju igenom smör på en varm dag.

Va fan är detta?

Nu kör jag classic och jag gillar det skarpt. Levlade till 10 igår på.en night elf warrior.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Blev sjukt sugen på.wow classic. Startade wow igen för.första gången på 7..9 år.sedan.

Wow retail är ju sjukt tråkigt haha.. min lvl 1 rouge har thunderfury.

<Uppladdad bildlänk>

Sen testade jag min main, dungeons kördes ju igenom smör på en varm dag.

Va fan är detta?

Nu kör jag classic och jag gillar det skarpt. Levlade till 10 igår på.en night elf warrior.

Det finns flera svårighetsgrader för dungeons när man väl är Max Level.
Normal (lvling)
Heroic (startgear)
Mythic (epic gear)
Sedan Mythic+ som går hela vägen upp till +20. Men det går att fortsätta längre dock utan bättre loot.

Återkom när du gjort en +20

Combat i retail är inte alls som classic. Den är betydligt mer modern och enligt mig roligare att spela.
Sedan skulle jag väl säga att hela spannet gällande svårighets grad är större. Det som är lätt är lättare. Det som är svårt är svårare.

Bästa och mysigaste WoW är dock att lvla 1-58 i Classic 😁 gäller att det är en bra server dock med vettig community. MMO’s största fiende idag är deras egna spelare. Alla är så toxic och stressade. Min/Max går före allt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst igenom mycket av kommentarerna. Men jag spelade ganska mycket i början av expansionen. Efter ett tag kände jag bara - meh. För mig har det nog inte mycket just gällande expansionen. Jag känner mer att jag är färdig med wow. Det är samma sak i slutändan när man blir maxlvl, exakt samma typ av grind för gear, combat och instanser är som det alltid har varit.
Efter så pass många år, så är jag nog ganska trött på förlegat sätt att "progressa".

Känner att ett helt nytt wow hade gjort susen, istället för att mjölka det gamla systemet.
Raids, 5man dungeon, tank + healer och 3 dps.. det känns förlegat. Det behövs nytänkande känner jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det finns flera svårighetsgrader för dungeons när man väl är Max Level.
Normal (lvling)
Heroic (startgear)
Mythic (epic gear)
Sedan Mythic+ som går hela vägen upp till +20. Men det går att fortsätta längre dock utan bättre loot.

Återkom när du gjort en +20

Combat i retail är inte alls som classic. Den är betydligt mer modern och enligt mig roligare att spela.
Sedan skulle jag väl säga att hela spannet gällande svårighets grad är större. Det som är lätt är lättare. Det som är svårt är svårare.

Bästa och mysigaste WoW är dock att lvla 1-58 i Classic 😁 gäller att det är en bra server dock med vettig community. MMO’s största fiende idag är deras egna spelare. Alla är så toxic och stressade. Min/Max går före allt.

Pratade med min gamle raidkompis och han har spelat nonstop sedan betan ?2006? Han berättade det du sa precis.

Men just nu njuter jag av att autohita i elwynn forest och jag ser ut som en level 9 ska göra innan jag slutade så hade vi maxxat wotlk sen dog vårt guild ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Nu har jag inte läst igenom mycket av kommentarerna. Men jag spelade ganska mycket i början av expansionen. Efter ett tag kände jag bara - meh. För mig har det nog inte mycket just gällande expansionen. Jag känner mer att jag är färdig med wow. Det är samma sak i slutändan när man blir maxlvl, exakt samma typ av grind för gear, combat och instanser är som det alltid har varit.
Efter så pass många år, så är jag nog ganska trött på förlegat sätt att "progressa".

Känner att ett helt nytt wow hade gjort susen, istället för att mjölka det gamla systemet.
Raids, 5man dungeon, tank + healer och 3 dps.. det känns förlegat. Det behövs nytänkande känner jag.

Mjo. Vi var ungefär 20 starka spelare när Dragonflight släpptes. Nu är det nog ingen som loggar in längre.
Alla var väl egentligen nöjda med expansionen och hade kul när vi väl spelade. Men vi har ju spelat väldigt mycket också.
För cirka 3-4 veckor sedan så hade alla väldigt bra gear (4set och ca 415 ilvl) och då började man väl känna sig nöjd.
Vårat mål var att cleara raiden på heroic och det gjorde vi. Nu finns det inte riktigt något mål längre. Att grinda lite bättre gear blir tråkigt fort.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av downup:

Sen testade jag min main, dungeons kördes ju igenom smör på en varm dag.

Va fan är detta?

Heroic dungeon som brôtas igenom på tio minuter har funnits sedan Lich King. Din kritik är bara ca 13 år gammal vid det här laget typ...

Som sagt, heroisk 5-mans är inte slutdestinationen längre vad gäller svårighetsgrad. Körde en del Mythic+ i Legion, kom upp till rank 11 och där tog det tvär stopp för mig. Brutalt jävla svårt blev det, helt övermäktigt. Inte som Stratholme i vaniljwow eller Shattered Halls heroic i Burning Crusade där man fick pulla asförsiktigt en grupp åt gången, köra CC på alla monster utom en, och sedan dricka mana efter i stort sett varenda pull. Här snackar vi skallen rätt i väggen typ.

Mechagon mythic var också fett överjävlig för vanliga casual-muppar som mig när den kom.

Permalänk
Medlem

Varje gång det släpps en ny expansion så tänker man ändå att man ska ge spelet en chans, men nu till Dragonflight är första gången då jag hoppar en release. Jag spelade som allra mest i Legion och late BfA medan Shadowlands var rätt ljummet. M+ har varit det bästa som har hänt WoW! Jisses så kul det är att testa och se hur högt man klarar av. Det som däremot är ett väldigt tråkigt och lite av ett problem är det här med gearandet. I Legion var det bra att man kunde få bättre items när som helst och från vad som helst iochmed titanforging, men det var inget bra sätt för den delen heller. Det kändes inte bra.. Sen när det systemet togs bort till BfA så försvann då att när som helst skulle kunna få bra items utan det var endast i Mythic raid eller i Weekly M+ lådan och det känns bara förfärligt, får man fel stats på itemet så är det bara vänta en vecka igen...

Och för att inte glömma att det känns som att dom totalt fuckat loot systemet i DF. Till att börja med är det för lite loot som droppas och sen i kombination att man ska behöva needa/greeda på items när man spelar med randoms förjävligt. Personal loot var bättre, sen om guilder vill köra med master loot är inte mig emot men bring back personal loot.

Sen är det ett under hur Blizzard lyckades misslyckas så enormt med sista raiden i SL, medan Sire Denathrius kändes mäktig så är det 0 feeling i senaste raiden ifrån mitt tycke. Kanske beror det på att jag inte levlat och hört någon story men av att har kollat en del så ger det mig absolut inget spelsug alls. Det här med att dom återanvänder gamla dungeons är ju fine men ska jag betala 500kr för att spela samma gamla skit igen eller vad är det jag betalar för? 4 dungeons för 500kr )) Talents är ju detsamma som innan, men med annan layout... UIt är väl det stora men en annan har alltid använt ELVUI och Plater så det spelar absolut ingen roll.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier