Vad har ni för bitrate på Netflix?

Permalänk

Vad har ni för bitrate på Netflix?

Vad är er bitrate när ni tittar på 4k filmer på Netflix?

När jag spelar upp en film och trycker på info knappen på fjärrkontrollen så står det 10.56 mbit/s.

Permalänk
Medlem

Nu är jag ingen expert inom området, men nära 11 Mbit/s är väl en bra hastighet gällande strömning över nätet? Sen ser jag inte vad poängen är med den här tråden. Vad är huvudsyftet med frågan?

Själv bryr jag mig inte om antalet Mbit/s när jag tittar på något. Så länge jag kan se vad som händer och att skiten inte buffrar, så är jag helnöjd

Tog bort onödig information
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Står det mb, Mb eller MB? Rätt stor skillnad på prefixen.
Netflix 4K verkar inte kräva mer än 15Mbps så du har nog ca 11 Mbps, verkar stämma mao.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Nu är jag ingen expert inom området, men nära 11 Mbit/s är väl en bra hastighet gällande strömning över nätet? Sen ser jag inte vad poängen är med den här tråden. Vad är huvudsyftet med frågan?

Själv bryr jag mig inte om antalet Mbit/s när jag tittar på något. Så länge jag kan se vad som händer och att skiten inte buffrar, så är jag helnöjd

Kanske TS förväntade sig högre siffror, som man gärna hade önskat sig då man ser på 4K-material. 2160p-film komprimerad till 11 Mbps är av undermålig kvalitet, milt sagt. Det är såklart Netflix som bestämmer vilken kvalitet de vill erbjuda sina kunder, så jag går inte in desto djupare på det ämnet.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Står det mb, Mb eller MB? Rätt stor skillnad på prefixen.
Netflix 4K verkar inte kräva mer än 15Mbps så du har nog ca 11 Mbps, verkar stämma mao.

Tror vi kan utesluta 11mbit/s ganska enkelt, då 0,011bit/s skulle vara ganska sorgligt. Alltså ca 1,5min/bit.

Permalänk
Medlem

Netflix har ingen fast bitrate per upplösning utan kör per-title-encoding, där man analyserar videon för att bestämma vilken bitrate som är "optimal". Så beroende på vad du ser kommer den svänga kraftigt, den kan sträcka sig till och med en bit under 10Mbps, vad dom högsta är på är jag lite osäker på men netflix är ganska konservativa, tror det är runt 15Mbps.

Permalänk
Medlem

"A steady internet connection speed of 15 megabits per second or higher."
https://help.netflix.com/en/node/13444

Påstår netflix själva, låter rimligt mot vad jag sett de gånger jag kollat.