Google visar upp Pixel 7-serien – dags för release i Sverige?

Permalänk

Vill köpa en Pixel 7 Pro.

Vart ska man beställa ifrån? Finns det nån rabatt, bonus eller telefoninbyte i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordeman556:

Vill köpa en Pixel 7 Pro.

Vart ska man beställa ifrån? Finns det nån rabatt, bonus eller telefoninbyte i Sverige?

Halebop kan du byta in lur hos. Minsta är 1400 oavsett skick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhymez:

Sjukt sugen på Pixel klockan, mest pga googles eco-system, men verkar som dom skippar Sverige, är det Fnac som gäller för att importera fortfarande?

Ja, Fnac om du inte vill behöva använda forwardingtjänst

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

lul, google vpn, trust us with your traffic, our business model is snooping on people

Permalänk
Medlem

Blev att beställa en vanlig 7a, tyckte pro modellen var lite för dyr Ska bli spännande och se om gräset är grönare på andra sidan, var för snål för att köpa ny äpple telefon

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Man blev rätt så glad när man såg att de börjar sälja i Sverige nu, men sedan var man inte lika glad igen när man ser att alla andra länder får klockorna på köpet när man förbokar, och då talar vi till ett värde av 4000kr?

Permalänk

Köpte en PRO via Telia, längtar!

Någon som har tips på hur man ska få tag på en Pixel Watch i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielffs:

Köpte en PRO via Telia, längtar!

Någon som har tips på hur man ska få tag på en Pixel Watch i Sverige?

Enklast är att beställa från Fnac.

Min 7 Pro är redo att skickas från Google. Leverans 12-13 oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Enklast är att beställa från Fnac.

Min 7 Pro är redo att skickas från Google. Leverans 12-13 oktober.

Har hört att det vart problem med att beställa från Fnac när det gäller tillbehören, att man måste ha en fransk adress och sen måste nån skicka vidare den till Sverige, hur kommer man förbi det?

Har någon testat och beställa från Danmark? Borde väl vara enklare än Frankrike.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racyr:

Har hört att det vart problem med att beställa från Fnac när det gäller tillbehören, att man måste ha en fransk adress och sen måste nån skicka vidare den till Sverige, hur kommer man förbi det?

Har någon testat och beställa från Danmark? Borde väl vara enklare än Frankrike.

Ja, Google kräver fransk adress i så fall. Kampanjen med klockan verkar endast gälla i Tyskland, Frankrike och UK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielffs:

Köpte en PRO via Telia, längtar!

Någon som har tips på hur man ska få tag på en Pixel Watch i Sverige?

Mailboxde.com kan ju eventuellt fungera. Har sett att det går att lägga beställningen i alla fall (inkl tillbehör). Om det skickas eller blir makulerat antar jag att man märker sen

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

Spelar det någon roll vart man köper klockan? Det kommer väl inte vara några problem eller skillnader att få den att fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielffs:

Spelar det någon roll vart man köper klockan? Det kommer väl inte vara några problem eller skillnader att få den att fungera?

Borde inte vara det. Möjligtvis LTE versionen om du inte köper den inom EU

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

https://www.clove.co.uk/ verkar det gå att beställa klockan också

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielffs:

https://www.clove.co.uk/ verkar det gå att beställa klockan också

Kom ihåg att UK är utanför EUs tullunion, så det tillkommer avgifter för paket som kommer utanför EU

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Racyr:

Har hört att det vart problem med att beställa från Fnac när det gäller tillbehören, att man måste ha en fransk adress och sen måste nån skicka vidare den till Sverige, hur kommer man förbi det?

Har någon testat och beställa från Danmark? Borde väl vara enklare än Frankrike.

Vilka tillbehör tänker du då? När jag lägger till klockan verkar det fungera att lägga in Sverige om adress.

Permalänk
Medlem

Funderar på att förbeställa en.

Undrar om denna laddare fungerar då jag har den liggandes hemma:
Länk

Sen så undrar jag vilket skal samt skärmskydd som rekommenderas? Något särskilt märke?

Permalänk
Medlem
Skrivet av outbox:

Funderar på att förbeställa en.

Undrar om denna laddare fungerar då jag har den liggandes hemma:
Länk

Sen så undrar jag vilket skal samt skärmskydd som rekommenderas? Något särskilt märke?

Står inte vad för USB-PD (om den stödjer det) så lite svårt att svara på

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Står inte vad för USB-PD (om den stödjer det) så lite svårt att svara på

https://www.proshop.se/Mobile-Adapters-Chargers/Google-USB-C-...

Den då?

Permalänk
Medlem

Det är original laddare så självklart passar den bra

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är original laddare så självklart passar den bra

Tack :).

Tips på bra skärmskydd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av outbox:

Tack :).

Tips på bra skärmskydd?

Nope. Använder inte skärmskydd om det inte sitter ett förmonterat så har inga tips.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Halebop verkar skicka sina telefoner imorgon -_- tycker man borde skicka så dom kommer till release men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Halebop verkar skicka sina telefoner imorgon -_- tycker man borde skicka så dom kommer till release men men..

Elgiganten med rätt dåligt med tanke på att man ser många i utlandet redan fått sina..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Till helgen då förhoppningsvis för dom som beställt 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Elgiganten med rätt dåligt med tanke på att man ser många i utlandet redan fått sina..!

>Håller med.. Jag går nog förbi elgiganten imorgon och kollar om dom har en där

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

>Håller med.. Jag går nog förbi elgiganten imorgon och kollar om dom har en där

Fick nyss notis från bring att dom ska hämta paketet idag eller i morgon så tyvärr lär de komma på fredag

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Fick nyss notis från bring att dom ska hämta paketet idag eller i morgon så tyvärr lär de komma på fredag

Fick notis här med, men hinns det inte hämtas ikväll så är det nog fredag som är leverans, tyvärr.

Ser inga problem med att förboka, men förstår inte riktigt hur man tänker när leveranser blir efter launch-day 🤷🏼‍♂️

Edit: sändningen har gått iväg så dom tänkte nog till trots allt! Får se om den hinner upp från Växjö imorgon

Permalänk

Beställt Pixel 7, väntar nog lite med skärmskydd och skal tills det kommit lite bra recensioner.
Måste jaga en ny laddare, ser att Anker gått upp i pris på Amazon.

Annars får det väl bli googles egna laddare.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Är glad över att de äntligen börjar lansera sina telefoner här i Sverige, har alltid sneglat på dem när jag uppgraderat genom åren men aldrig orkat med att strula vid utomlandsbeställning.
Med det sagt är det inte ett år för mig att uppgradera, så hoppas ni andra köper dem så 8:an och 9:an hamnar på Svenska marknaden också.