Permalänk
Medlem

92wpm på monkey
trodde jag var rätt snabb men uppenbarligen inte

Permalänk
Medlem

110 på 10ff svenska på första försöket, kom av mig vid en felstavning och började tveka. 98% acc. Man är ju dock mer säker när man får skriva från huvudet istället för att behöva läsa flera osammanhängande ord framåt och försöka skriva samtidigt som man bearbetar det man ska trycka. Men det är ju lika för alla

Permalänk
Medlem

157WPM är mitt rekord utan misstag på Monkey, 30s.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

80 WPM monkey med 97% accuracy. Har dock lite kalla händer på jobbet. Trodde också jag var snabb men tydligen långt ifrån.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag har hamnat runt 120-130 WPM när jag gjort något sånt där test, men det kan nog gå lite snabbare när jag bara skriver som vanligt och inte behöver läsa vad jag ska skriva också. Men till vardags skriver jag mest kod, och där är det sällan skrivhastigheten som begränsar.

Åsikterna om Dvorak går isär en del, vissa studier har inte funnit någon fördel för Dvorak medan andra har det och båda lägren kritiserar varandra. Men om du inte redan skriver i 200+ WPM så finns det troligtvis ingen anledning att gå över till Dvorak, utan det lär vara bättre att lägga den tiden på att förbättra din skrivhastighet med Qwerty istället.

Jag har själv bytat till colemak. Jag skriver inte snabbt med colemak, och jag skrev inte snabbt med qwerty innan jag bytte. Som jag ser det är den främsta fördelen ergonomin. När jag väl vant mig hade jag svårt att gå tillbaka då många shortcuts (i emacs) kändes bättre.

Edit: en annan grej är att det kan faktiskt vara lättare att lära sig touchtype om man går till en annan layout samtidigt. Inga gammla muskelminnen som är ivägen.

Kan också tillägga att jag fick 76wpm med 98% accuracy på monekeytype. Som ett förtydligande vad jag menar med "inte snabb".

Permalänk
Medlem

Ganska dåligt, kring 100 wpm.

Men mitt tangentbord är för att spela, inte skriva

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Men enbart resultat utan fel måste väl godkännas (?) annars blir det en fjantig tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag har hamnat runt 120-130 WPM när jag gjort något sånt där test, men det kan nog gå lite snabbare när jag bara skriver som vanligt och inte behöver läsa vad jag ska skriva också. Men till vardags skriver jag mest kod, och där är det sällan skrivhastigheten som begränsar.

Åsikterna om Dvorak går isär en del, vissa studier har inte funnit någon fördel för Dvorak medan andra har det och båda lägren kritiserar varandra. Men om du inte redan skriver i 200+ WPM så finns det troligtvis ingen anledning att gå över till Dvorak, utan det lär vara bättre att lägga den tiden på att förbättra din skrivhastighet med Qwerty istället.

Finns inte någon svensk layout av Dvorak på windows 10 så jag inser det kommer bli för mycket bök. Jag lider ju inte av Qwerty men om Dvorak vart effektivare så skulle det ju inte kosta så mycket att lära om. En fördel qwerty har kanske att det är mer vänsterhandsorienterat sägs det och jag är vänsterhänt och klart starkare i vänsterhanden.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Är ganska snabb men sen beror det på hur texten är, kör inte med "pekfingervalsen", skriver med riktig hållning så vissa specialtecken kan va svåra att hitta utan att titta.

Permalänk
Medlem

64 WPM skriver dock inte speciellt mycket och har inte den bästa tekninken

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

60s: 143 wpm
30s: 150 wpm
10s: 161 wpm (inte testat så mycket)

På engelska. Kör med ett halvsöndrigt Logitech Ultra-X Flat. Inte hittat något bra mekaniskt ännu tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Men enbart resultat utan fel måste väl godkännas (?) annars blir det en fjantig tråd.

Varför det? Skriver man fel dras det ju ifrån resultatet. Om det inte är raw WPM som avses för där räknas även felen in.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Knappt 90... I'm old xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:

92wpm på monkey
trodde jag var rätt snabb men uppenbarligen inte

hehe, samma grej här, vi måste börja träna, hela min självbild spricker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Varför det? Skriver man fel dras det ju ifrån resultatet. Om det inte är raw WPM som avses för där räknas även felen in.

Ok, då får jag testa lite igen, om det är skit i samma hur mycket fel man skriver bör jag rimligen kunna skriva snabbare. (puh)

Permalänk
Medlem

170-193 wpm brukar jag väll ligga på. Kan tyvärr inte bevisa det sorry

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Oj gillade inte monkeytype, märker att jag behöver begripliga meningar för att skriva. Sätter liksom ett stycken i huvudet och skriver, och blev att jag skrev ord för tidigt så att säga. 90~

Permalänk
Medlem

Så snabba som vissa är här så kanske vi får ihop till ett landslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

170-193 wpm brukar jag väll ligga på. Kan tyvärr inte bevisa det sorry

Är väl bara att testa sen när du kommit hem från din resa?

Permalänk
Medlem

Jobbar som Key Account Manager så det blir mycket mail och Teams om dagarna, samt tusentals timmar WoW bland annat

Permalänk
Medlem

72 wpm med 88% accuracy.

Stavar som en kratta sedan jag bytte tangentbord* för något år sedan. Skulle tro att wmp:en skulle vara detsamma med mitt gamla tangentbord, men accuracyn åtminstone 95+.

*Om tangentbordet inte varit så förbenat dyrt skulle jag ha kastat ut det för ett 200-kronors deltaco för länge sedan.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Mitt hittills personbästa har varit 170~ WPM. Snittar på kanske 120-130 i genomsnitt vanligtvis. Får i stort sett alltid göra anti-fusk-testet när jag provar mig på typeracer.

Alltid fått höra att jag skriver väldigt snabbt och åtminstone min flickvän säger sig uppleva att jag har väldigt snabb och precis kroppskoordination och att min hjärna verkar uppfatta saker rätt snabbt.

Fick för kanske ett halvår sen höra "jag trodde att jag skrev snabbt, men sen så började jag jobba här" från en kollega.

Tror personligen att det snarare handlar om att jag har haft egen dator sedan cirka 5 års ålder och spenderat fruktansvärt många timmar framför den dagligen. Är idag 30 år gammal.

Permalänk
Medlem

Gjorde samma tråd 2015, kul att det kommer upp igen
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1379322-hur-snabbt-skr...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Då jag fått någon form av reumatism i händerna går det betydligt långsammare nu för tiden samt att jag trycker på fel tangenter konstant. Är 37 år bara så är segt men det ligger i släkten
Vågar inte ens göra testen

Permalänk
Medlem

Testade bara en gång och det är ju konstigt att det inte är hela meningar, tittar väl ner på tangentbordet kanske 5-10% av tiden och det gör nog rätt så mycket om det är random ords (hela meningar behöver jag nog inte titta ner alls).

I vilket fall, 82 ord/minut och 97% träffsäkerhet på första försöket, 88 ord/minut andra försöket också 97% träffsäkerhet. Not great not terrible.

I verkliga livet skriver jag väl cirka 40-60WPM dock, betydligt skönare än att ligga omkring 90. Ni som skriver 150-160, måste vara oerhört oskönt haha.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Eftersom det här börjar likna en 1337-h4x0r-skryttråd tog jag mig som "normalbegåvad" tiden att köra Monkeytype en handfull vändor.
Landade någonstans mellan 60 och 70 wpm dessa gånger.

Permalänk
Medlem

118WPM utan fel. Det är ju dock ett rätt enkelt test.

Permalänk
Medlem

På telefonen:

wpm
34
acc
96%

Monkeytype

Permalänk
Medlem

Jag brukar ligga runt 140 på engelska test som endast är ord, inte meningar. Möjligen 150 om man får ett väldigt flyt. Brukar gå långsammare på svenska, åäö är så långt borta.

Körde ett på monkeytype nu.

Permalänk

"An average professional typist types usually in speeds of 43 to 80 wpm"

Sweclockare: "fick 5000 wpm. dåligt. trodde jag var snabb :("