Permalänk
Medlem

Äldre Evga vs Seasonic

Fick ett Seasonic prime 1000w (ssr1000pd) på jobbet idag då det byttes i felsökningssyfte (verkade dock va en ramsticka som bråkade).
Sitter ett Evga g2 1000w i burken nu och det har fungerat felfritt.

Ett av aggen kommer moddas för att tjänstgöra som strömförsörjning till slutsteg. Frågan är vilket som är smartast att ha i datorn? Seasonic är bättre på pappret men en snabb googling visar att dom strulat endel?

Nån med matnyttig input?

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Moderator
Moderator

Utan möjlighet att faktiskt mäta upp aggen och se hur de presterar nu kan ingen svara på vilket du bör köra. Visst kan man generalisera och säga att Seasonicagget är betydligt yngre, men nu börjar vi halka långt ut i gissningsträsket eftersom det gäller två specifika, inte generaliserade, exemplar.

Eftersom det du har i burken uppenbarligen fungerar tillfredsställande verkar det mest som onödigt jobb att eventuellt byta.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Utan möjlighet att faktiskt mäta upp aggen och se hur de presterar nu kan ingen svara på vilket du bör köra. Visst kan man generalisera och säga att Seasonicagget är betydligt yngre, men nu börjar vi halka långt ut i gissningsträsket eftersom det gäller två specifika, inte generaliserade, exemplar.

Eftersom det du har i burken uppenbarligen fungerar tillfredsställande verkar det mest som onödigt jobb att eventuellt byta.

Du har en poäng... Får se om jag hittar nån lämplig last så jag kan lägga mig nära spec å köra nån timme. Vill ju ha det bästa agget (längst livslängd) i burken...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop