Tror ni det blir nån Black friday i år ?

Permalänk
Medlem

Kommer nog finnas en del guldkorn dränkt i en massa skit precis som vanligt. Inets Swecxklusiva erbjudanden brukar leverera.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Absolut, med ljugande lågpriser.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

Med tanke på vi går mot en sjuk inflation allt är så dyrt idag, lär det bli ens nån black friday i år ? folk har ju knappt råd med mat och elpriser i dagens sverige :/

Tror absolut de flesta har råd med mat idag, och det blir garanterat black friday ochså.

Permalänk
Medlem

Tror folk behöver skilja på fysiska butiker och näthandel. Näthandeln har gått som på räls i 2 år. Vi (distributör) kommer från 2st rekordår och liknande är det för många av våra ÅF.
Jag är inte i teknikbranschen så det kanske är annorlunda där, men våra största kunder började dra i handbromsen i februari-mars i år. Svårt att se att de skulle sitta på några jättelager.

Fysiska butiker har däremot gått igenom ett stålbad under två år och börjat repa sig i år.

Skulle tro att erbjudandena under BF blir ungefär samma som tidigare Dvs vissa bra erbjudanden men de flesta rätt ointressanta. Det finns dock en ny lag som gör det olagligt att höja priserna veckorna innan. Alltid nåt.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Jag tror helt klart det blir av med Black Friday. Men som flera andra är inne på här så tror jag att det blir den sedvanliga höjningen alldeles innan Black Friday för att sen säljas "billigt" till vad som var ordinarie pris innan på det mesta. Med några få undantag där det går att göra deals.

Själv hoppas jag på sänkt pris på PC komponenter från den nuvarande generationen, då jag vill bygga nytt. Speciellt ett RTX3080 för mindre än 8000:-, om det inte hinner dyka upp (igen) före det d.v.s.

Permalänk
Medlem

Black Friday vet jag inte, men en black week/month blir det garanterat

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk

Det blir det årliga samtalet till Allente för att få mitt abb till halva priset ytterligare 12 månader. Får jag 50% ytterligare 12 månader så har jag sparat 12500 på de 5 år jag haft reducerat pris. Egentligen har jag sparat ännu mer eftersom jag ett år fick 50% rabatt på mitt abb i 12 månader PLUS en ATV 4K och en OnePlace digitalbox. Den senare är/var kvalificerad skit, men jag sålde den i oöppnad förpackning för 1500 spänn har jag för mig...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HazZarD:

Med tanke på vi går mot en sjuk inflation allt är så dyrt idag, lär det bli ens nån black friday i år ? folk har ju knappt råd med mat och elpriser i dagens sverige :/

Det är ett sett att se Sverige på.

Däremot är det som så att sparandet under 2020-2022 i Sverige, av disponibel inkomst, har aldrig någonsin varit så högt tidigare. Det vill säga, det finns mycket pengar på sparkontot hos många. Däremot kanske inte suget på att shoppa är lika stor när det rullar in elräkningar motsvarande två månadslöner i vinter för vissa.

Jag tror absolut det blir en Black Friday, och med inflationen så lär det inte vara billigare att handla nästa Black Friday.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Vill gärna hitta en billig gaming laptop under Black Friday. Hur mycket i procent kan det bli billigare tror ni? Vilka företag som säljer laptops har haft bäst rea tidigare? Nå exempel ni kommer ihåg?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av socsoc:

Vill gärna hitta en billig gaming laptop under Black Friday. Hur mycket i procent kan det bli billigare tror ni? Vilka företag som säljer laptops har haft bäst rea tidigare? Nå exempel ni kommer ihåg?

Det är väldigt svårt att säga för det varierar väldigt. Den största rabatten jag sett var en väldigt fet laptop som gick från 40K till 20K, men den var ju också ersatt av en nyare modell vid det laget så ingen hade ju betalt så mycket för föregående modell liksom. Men generellt kan man ju hoppas på 10-20% nedsättning kanske, har man tur så kan det bli lite mer.

Angående vilka butiker man ska kolla på så tycker jag att man inte ska låsa in sig till en butik utan kolla typ här på Swecs guider, kanske Prisjakts kampanjsidor, och liknande. Men det kan förstås vara värt (ibland i alla fall) att skriva upp sig på lite utskick eller liknande för att få tillgång till erbjudandena något före alla andra, jag vet att Elgiganten brukar ha sånt, och jag har för mig Netonnet, Proshop och säkert några till. Benify privat (om du inte har det via jobbet) kan också vara värt att skriva upp sig på, det kostar typ inget och kan ha riktigt grymma erbjudanden, dock mer på TV och andra saker än just datorer och datorprylar.