Visa dina AI-genererade bilder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Lite Christina Hendricks-inspirerad kreation i midjourney.
<Uppladdad bildlänk>

framtiden är nu..

Permalänk
Sötast

Stable Diffusion Open source, kör det på ditt eget nVidia kort!

Katt?

Yup

Prydnad till fönsterkarmen helt klart....

.
.
.
.

Varning - NSFW/Blod/Skräck

Har massor mer av denna typ, men mycket är naket eller halvnaket så känns inte som det bör postas här!

Dold text
Permalänk
Medlem

vad tittar jag på?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av epatnor:

Monet painting of an astronaut sitting on toilet in space with candy wrapped planets and a nebula in background

<Uppladdad bildlänk>

https://labs.openai.com/s/HPxYnE03vYZMWVPB0oYLBCpq

...själv undrar jag mest vad den mystiska sprayflaskan på golvet kan vara för något. Kanske bildens stil fick DALL.E att tänka på grafitti eller nåt

Det är givetvis schampoflaskan man läser för underhållning på dass, när telefonen har slut på batteri/inte fungerar för att man råkar befinna sig i yttre rymden.

Skrivet av Alling:

Behöver inte ens ha någon omröstning i år.

<Uppladdad bildlänk>

The logo of SweClockers.com, partly covered in snow, with Christmas decorations around it and a starry night sky as background

Dold text

Perfekt, julen är räddad <3

Permalänk
Medlem

Warcraft konst gjort av Midjourney

Permalänk
Medlem

Stable Diffusion lokalt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ville bara se hur en AI hanterar ett på internets baksida ganska vanligt scenario 😳

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

(Bilder från DALL-E 2)

Undrar vad katten heter?

Swec-inspired

Till köttätarna där ute (inget sidospår tack, bara trollar en smula)

Och en som blev ganska cool

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Har lekt runt en del i MidJourney och fått ett par snygga bilder. Och ett antal dåliga. Men här är några av mina som lyckades komma med i "Community Feed: Hot"

"En ylande(?) vargstaty gjord i marmor"

"En grupp äventyrare i en skog på hösten"

"Majestätisk varg i rustning"

"Lejon Paladin"

"Lejon Paladin"

Permalänk
Medlem

Lite blandat

Yoji Shinkawa Batman

yoji shinkawa Darth Vader

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk

bilderna på första sidorna fick mig att tappa det..haha.. men sista sidorna är ju sjukt imponerande..

Permalänk
Medlem

New York enters an ice age

Permalänk
Medlem

Jag är inne på nightcafe istället. Verkar bli ganska surrealistiskt ibland.

A large coffee and a small cognac

Permalänk

xenomorph simpson

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

vad tittar jag på?

En helt vanligt utomhuskorvbad. Kanske är en skånsk grej? Trodde alla kände till det!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Midjourney? Är det helt AI genererade bilder?
Det är sjukt imponerande.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Hur fungerar Midjourney? Är det helt AI genererade bilder?
Det är sjukt imponerande.

Man skriver en kort text som beskriver bilden man vill ha och sen ritar den vad den tror man är ute efter, men förvänta dig inte att varenda bild ska bli bra, de flesta blir mest knaisga... Folk väljer ju sina bästa att visa

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hur fungerar Midjourney? Är det helt AI genererade bilder?
Det är sjukt imponerande.

Än så länge interagerar man med Midjourney genom Discord. Utvecklarna håller på med en websida så det blir lite mer approachable för gemene man, men det är absolut inte svårt att använda. Det handlar om helt AI genererade bilder.
Jag tycker Midjourney i dagsläget är det mest intressanta alternativet, dom har en stor community och utvecklarna är motiverade med en bra inställning, och jobbar aktivt på att förbättra produkten. Varje Onsdag kväll håller som en Q&A på runt 3 timmar där man kan ställa frågor och dela med sig av sina tankar och idéer.

Permalänk
Avstängd

Skrev: "Anime style fox-girl on frozen lake" till Midjourney och fick denna, så är lite hit and miss vad man får ut av den, vissa bilder blir sjukt bra men långt ifrån alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hur fungerar Midjourney? Är det helt AI genererade bilder?
Det är sjukt imponerande.

Skriver en kort text med olika egenskaper som man hoppas att AI:n fattar på rätt sätt.
Jag ville få någon cool bild på en grupp D&D äventyrare i en grotta. Jag hade gjort lite olika försök tidigare, både för ute i en skog eller på berg/kullar och testat olika stilar.

Startade med texten "a band of adventurers the quest begins, d&d, Magic the gathering style"
Sedan lite extra detaljer "high fantasy, autumn adventure, World of Warcraft style, elves, orcs, humans, oil painting, ornate armor, heroic, intricate, elaborate, hyperrealism, hyper detailed, strong expressiveness and emotionality" lite mer nyckelord för AI:n att använda. Sedan hur många och vilka av dom den använder varierar.
Sedan dags att tala om själva stilen jag hoppas uppnå. "Alex Ross, Brandon Choi, Luis Royo, John Romita Jr."
Det är några kända målare av Fantasy bilder, så AI:n har mycket att använda där och kan blanda stilarna, låta en dominera totalt. Har testat olika målare och med en del blir det väldigt dåligt då det helt enkelt finns för lite data/offentliga bilder att använda som grund.
Sedan en massa instruktioner om hur ljussättning, kamera vinkel och liknade ska vara.
"cinematic lighting, visual clarity, 200mm, UHD, 32k, 16k, 8k, 3D shading, Tone Mapping, Ray Tracing, Global Illumination, Super-Resolution, gigapixel, color grading, retouch, enhanced, PBR, Blender, V-ray, Procreate, zBrush, Unreal Engine 5, Cinema 4D, ROMM RGB, Adobe After Effects, 3DCG, VFX, SFX, FXAA, SSAO"
En del kommandon gör nog inget alls, en del betyder nog samma sak. 16K, 8K, 4K är inte upplösningen på bilder utan har att göra med kamera fokus, som här anges att det ska helst se ut som om den tagits med en 200mm lins.
Har ingen aning om vad ens hälften av orden betyder eller gör, men såg en mycket snygg bild där någon använde just dessa, så kopierade dom rakt av.
Slutligen lägger man till -- kommandon. --ar 9:16 är Aspect Ratio. Sedan finns --test och --testp där man vill att AI:n ska använda senaste beta mjukvaran. Ofta snyggare detaljer, men kan även bli totalt mer kaos.

Hur som helst, med den där texten fick jag följande bild.

Okej grund, men inte vad jag ville ha. Så tryckte på "gör om igen med samma förutsättningar" och fick då den här:

Det här ser coolare ut, men inte vad jag vill ha som slutbild. Säger då till AI:n att göra en ny bild, men använda den där som bas.

Nu liknar det någon som påminner om en mer episk fantasy bild. Man ser även likheterna med tidigare bild med en slags inramning med monster på båda sidorna. Gör ny bild med den nya som grund.

Efter många "gör om med senaste bilden" och "gör om med tidigare version" är det här några av bilderna jag fått:

Samtliga bilder du har sett här hade samma identiska text, men det var sedan vad jag sa till AI:n att jag tyckte var bra och vad den skulle basera nästa bild på.
"a band of adventurers the quest begins, d&d, Magic the gathering style, high fantasy, autumn adventure, World of Warcraft style, elves, orcs, humans, oil painting, ornate armor, heroic, intricate, elaborate, hyperrealism, hyper detailed, strong expressiveness and emotionality, Alex Ross, Brandon Choi, Luis Royo, John Romita Jr., cinematic lighting, visual clarity, 200mm, UHD, 32k, 16k, 8k, 3D shading, Tone Mapping, Ray Tracing, Global Illumination, Super-Resolution, gigapixel, color grading, retouch, enhanced, PBR, Blender, V-ray, Procreate, zBrush, Unreal Engine 5, Cinema 4D, ROMM RGB, Adobe After Effects, 3DCG, VFX, SFX, FXAA, SSAO, --ar 9:16 --test --creative --upbeta --upbeta --upbeta --upbeta --upbeta --upbeta"

Men det går att få snygga bilder utan en massa konstiga extra kommandon. Här är ett lejon som bara innehåller information om VAD jag vill se, inte HUR den ska renderas med undantag för vilken stil (Sana Takeda och digital art) den ska använda.
"hero splash art, Leonin lionfolk anthro Lion person proportional, fighter paladin, moon blessed, in the style of sana takeda illustrator monstress, digital art"

Där fick jag två alternativ och jag gillade båda, så sa till MidJourney att göra nya versioner av båda och här är två olika slutresultat (fick många andra snygga bilder, men har spammat nog med bilder nu)

Blev många bilder så slutar nu, men ifall Ni vill kan jag lite senare ge fler exempel och visa hur olika miljöer kan bli med några olika nyckelord.

Permalänk

Mr bean

Permalänk
Medlem

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Stable diffusion

Permalänk

Studiofoton på alternativa LotR-karaktärer med deras andedjur från 80-talet

Sam

Legolas

Gollum

Gimli

Gandalf

Galadriel

Frodo

Elrond

Boromir

Saruman

Bilbo

Sauron

Arwen

Aragorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Lär bara övertala företagsledningen att döpa om siten till Swececk så är du hemma!

Alla vet att det är God Jul på Överklockiska.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Mitt första lilla test på Midjourney -

Permalänk
Medlem

https://labs.openai.com/s/KRoqer188UCWm2YaULUBOg10
"Giant natural looking fat Cat on a black stage with multiple stage lights in different colors singing to a natural looking unicorn in pink dress"

Permalänk
Medlem

Lite grinch...

Dold text
Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Lite grinch...

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Dold text

Lite random

Dold text

Alla bilder skapade med Stable diffusion AI på lokal PC. Tog ca 13 sekunder per bild i skalan 512x512.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •