Rabatterad PS-plus via jobbet. Hur funkar det med nya prenumerationsformen?

Permalänk
Medlem

Rabatterad PS-plus via jobbet. Hur funkar det med nya prenumerationsformen?

Hej,

Vi har via vårt förmånsportal på jobbet 20% rabatt på PS Plus. Det jag funderar mest över är hur detta funkar nu när prenumerationsformen är ändrad.

Som ni kan se så har jag bockat i 4 st 3-månaderskuponger som totalt blir 832:-. Vanliga essentials via Playstation.com ligger på 620:- för ett år.

Är det bara jag som är seg i skallen? Är inte detta då totalt useless? Eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem

Du ska inte köpa månadskuponger, du ska köpa presentkort till playstation store på rabatt. Sedan köper du playstation plus på playstation store. Helst 1 år på black friday när det brukar vara lite rabatt.
Det är inte alltid det finns i lager eller är på rea men ibland så dyker det upp!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Du ska inte köpa månadskuponger, du ska köpa presentkort till playstation store på rabatt. Sedan köper du playstation plus på playstation store. Helst 1 år på black friday när det brukar vara lite rabatt.
Det är inte alltid det finns i lager eller är på rea men ibland så dyker det upp!

Förstår. Men vad är syftet med dessa kuponger nu? Fyller dom någon som helst funktion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjordlax:

Förstår. Men vad är syftet med dessa kuponger nu? Fyller dom någon som helst funktion?

Ingen aning. Beror väl på om du får just basic eller om du får nån av de andra tier av playstation plus. För isf är det fortfarande billigare. Aldrig köpt sådana koder så vet inte.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Att köpa 3 månaders PSN är dyrare än 12 månader.
Det är dyrt att köpa hur du än gör.

Under black friday och april kommer priserna förhoppningsvis vara runt 320kr för ett år istället.
Ska du absolut beställa idag kan du ta det direkt via playstation store.

Permalänk
Medlem

Yes, det är min tanke också. Innan dom ändrade prenumerationsformen så var dessa kuponger ganska förmånliga. Vi kunde ha 30/40% rabatt på PS Plus. Enda problemet nu är att dom inte verkar fylla någon funktion samt att det inte står någon beskrivning av vad dom motsvarar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjordlax:

Förstår. Men vad är syftet med dessa kuponger nu? Fyller dom någon som helst funktion?

Jag antar att du kommer få Essential med dom där kupongerna. Pris per månad när man köper 1 mån eller 3 mån är mycket högre än när du köper 12 mån så trots rabatten så blir det ändå dyrare för ett helt år än att bara köpa 12 mån direkt för normalpris.

Så, ja det finns en mening med kupongerna men bara om du vill ha Ps+ under en kortare period. T ex 3mån.