Jag vägrar använda android smartphones för tillfället. Vill få bra linux kompatibilitet istället.. Hur?

Permalänk

Jag vägrar använda android smartphones för tillfället. Vill få bra linux kompatibilitet istället.. Hur?

Ogillar smartphones och android. Vilken är bästa android emulatorn för debian? Open source..
Jag testar anbox, och vill testa en app som inte fungerar alls. Startar inte ens. Vilka alternativ med mest support finns för debian? Open source kod och ingen tredjeparti emulator. Tack

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Om du verkligen vill undvika Android och iOS så kanske du vill ta en titt på Pinephone Pro .

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmt6zdjbrp:

Ogillar smartphones och android. Vilken är bästa android emulatorn för debian? Open source..
Jag testar anbox, och vill testa en app som inte fungerar alls. Startar inte ens. Vilka alternativ med mest support finns för debian? Open source kod och ingen tredjeparti emulator. Tack

Jag känner inte till någon emulator men om du vill ha Android utan Google så finns E foundation. Gällande hårdvara så finns Fairphone(rekommenderas), PinePhone och Purism Librem 5(avråds).

Permalänk
Medlem

Om bara bank id o swish funkade till fler plattformar så hade jag också lämnat Googles Android

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag kör AndroidX86 via Qemu, i Linux Mint.
Eller "kör" är väl att ta i, jag kan köra det. Den enda praktiska nyttan är att då kunna starta appen Danale för att få bild från den kassa övervakningskameran jag har...

Visa signatur

Linux Mint 21.1 Vera Cinnamon @Mintbox Mini 2 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mmt6zdjbrp:

Ogillar smartphones och android. Vilken är bästa android emulatorn för debian? Open source..
Jag testar anbox, och vill testa en app som inte fungerar alls. Startar inte ens. Vilka alternativ med mest support finns för debian? Open source kod och ingen tredjeparti emulator. Tack

UTAN tvekan Android Studio, dom använder qemu och det flyter på helt fantastiskt bra, använder själv Android på detta viset. Du får med ett virtuellt nummer så du kan använda den som en "riktigt" lur bl.a så det blir så realistiskt som möjligt.