Reklamation Xbox-kontroll: NetOnNet

Permalänk
Medlem

Reklamation Xbox-kontroll: NetOnNet

Hej,

Tänkte idag lägga in en reklamation på min Xbox-kontroll för Series S som har blivit extremt dålig efter endast fem (5) månader.

När väl inne på deras hemsida fyller jag i formuläret och skickar in det med en utförlig beskrivning. Får då information via mail med en retursedel och en bekräftelse - som begär att jag bara skall skicka in produkten till deras verkstad?

Så skall det väl inte behöva gå till? Inte ens mitt företags kundtjänst har en sådan policy för reklamationer.

Jag vill ju gärna kunna använda vad jag har köpt - skall jag då behöva vara utan tills de har mottagit, undersökt och skickat åter produkten (alternativt en ny)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Så skall det väl inte behöva gå till? Inte ens mitt företags kundtjänst har en sådan policy för reklamationer.

Jag vill ju gärna kunna använda vad jag har köpt - skall jag då behöva vara utan tills de har mottagit, undersökt och skickat åter produkten (alternativt en ny)?

Hur förväntar du dig annars att de ska kunna bekräfta felet om de inte har fått in produkten först?
Vill du hellre att de ger dig en ersättningsprodukt, sedan får in den defekta varan och fakturerar dig om eventuell reklamation inte godkänns?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Hej,

Tänkte idag lägga in en reklamation på min Xbox-kontroll för Series S som har blivit extremt dålig efter endast fem (5) månader.

När väl inne på deras hemsida fyller jag i formuläret och skickar in det med en utförlig beskrivning. Får då information via mail med en retursedel och en bekräftelse - som begär att jag bara skall skicka in produkten till deras verkstad?

Så skall det väl inte behöva gå till? Inte ens mitt företags kundtjänst har en sådan policy för reklamationer.

Jag vill ju gärna kunna använda vad jag har köpt - skall jag då behöva vara utan tills de har mottagit, undersökt och skickat åter produkten (alternativt en ny)?

Så är det ju med grejor rent generellt, dvs. att återförsäljaren får chans att reparera produkten.
Själv har jag löst det med redundans. Dvs. har exempelvis flera datorer/skärmar etc. (Om något system/del skulle "dyka".)

Permalänk
Medlem

Som de andra skriver, så går det alltid till🤷🏼‍♂️

Permalänk
Medlem

Det är ju praxis vid RMA:er, vad trodde du skulle hända? Att de skickar ut en ny handkontroll till dig och du skickar in din gamla efteråt?

Permalänk
Medlem

Som konsument har man rätt att begära att få produkten utbytt direkt, det är endast om det innebär oskäliga kostnader för säljande parti som denne får reparera istället.

De borde ju rimligtvis ge en i alla fall alternativen, och inte direkt begära in produkten för undersökning/reparation.

Permalänk
Medlem

Låter helt logiskt. Vadå skulle dem bara skicka ut en ny produkt och sedan jaga dig för att skicka tillbaka den gamla? Tänk om den inte blir godkänd då, ska de då driva in pengar från dig?

Märks att många på sweclockers aldrig drivit företag, hade varit omöjligt att gå med vinst så höga krav som många har här. Allt ska vara gratis och i princip välgörenhet

Permalänk
Medlem

Visserligen ett annat företag men exempel på en RMA här är mina tre reklamationsärenden med Valve då mitt Valve Index kit gått sönder av olika anledningar.

I ett av dessa tre ärenden skickade dom ut en ny komponent i förväg där dom klargjorde att dom gjorde det av ren "goodwill" dessförinnan. De andra två så fick jag skicka in och dom kontrollerade sedan samt skickade ut en ny produkt. ~ ca 2-3 veckors tid från att jag lämnat produkten på posten till att jag fick en ny att hämta på utlämningsställe.

Känns som normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Som konsument har man rätt att begära att få produkten utbytt direkt, det är endast om det innebär oskäliga kostnader för säljande parti som denne får reparera istället.

Du får gärna peka ut var i konsumentköplagen som hävdar att man har den rätten.
Företag har rätt att välja det alternativ som är enklast för dem: Omleverans, reparation eller återbetalning.
Detta görs efter att felet bekräftats.
För att detta måste utföras så behöver felet ha bekräftats av återförsäljaren.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Rätt till avhjälpande eller omleverans
4 § Konsumenten har rätt att kräva att näringsidkaren avhjälper ett fel på varan eller gör en omleverans. Konsumenten får välja mellan åtgärderna. Näringsidkaren är skyldig att avhjälpa felet eller göra en omleverans endast om åtgärden är möjlig och kan vidtas utan oskälig kostnad för näringsidkaren.

Vid bedömningen av om någon av påföljderna avhjälpande eller omleverans skulle medföra oskälig kostnad för näringsidkaren ska särskild hänsyn tas till
1. vilken betydelse felet har,
2. vilket värde som varan skulle ha haft i felfritt skick, och
3. om den andra påföljden skulle kunna fullgöras till väsentligt lägre kostnad för näringsidkaren och utan väsentlig olägenhet för konsumenten.

Avhjälpande eller omleverans ska ske inom skälig tid efter det att konsumenten framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för konsumenten.

5 § Trots att konsumenten kräver en annan påföljd än avhjälpande eller omleverans, har näringsidkaren rätt att vidta en sådan åtgärd, om det kan ske under de förutsättningar som anges i 4 § tredje stycket.

Första stycket gäller inte om konsumenten enligt 8 § har rätt att kräva en annan påföljd utan föregående försök till avhjälpande eller omleverans eller om konsumenten har avhjälpt felet och det med hänsyn till omständigheterna inte skäligen kunde krävas att konsumenten skulle avvakta avhjälpande eller omleverans från näringsidkarens sida.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Jag vill ju gärna kunna använda vad jag har köpt - skall jag då behöva vara utan tills de har mottagit, undersökt och skickat åter produkten (alternativt en ny)?

Ja.

Men det är ju inte svårare än att du pratar med dem. Fråga om de brukar reparera eller byta ut. Om de svarar att de byter ut så frågar du om det går bra att du köper en ny kontroll och kan få den kostnaden ersatt i fall de bestämmer sig för att din kontroll täcks under garanti.

Får du ett nej och känner dig som ett arsel kan du alltid låneköpa en kontroll på 30 dagars öppet köp från valfri elektroniklada...

Med allt detta sagt, det är inget som går fel i processen. Vill du skydda dig mot att det händer igen så gör du det genom redundans. I detta fallet; köp en extra kontroll. Den kan ju vara begagnad eller piratkopia, så länge den fungerar.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ecthelion:

Som konsument har man rätt att begära att få produkten utbytt direkt, det är endast om det innebär oskäliga kostnader för säljande parti som denne får reparera istället.

Nej, det stämmer inte.

Citat:

De borde ju rimligtvis ge en i alla fall alternativen, och inte direkt begära in produkten för undersökning/reparation.

ÅF har rätt att åtta sig reparation om de så önskar. Men framförallt måste de få undersöka produkten innan de behöver ta ett beslut.

Ta en titt på konsumentköplagen, den har även ett gäng skyldigheter hos konsument och inte bara rättigheter mot företag.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej, det stämmer inte.

ÅF har rätt att åtta sig reparation om de så önskar. Men framförallt måste de få undersöka produkten innan de behöver ta ett beslut.

Ta en titt på konsumentköplagen, den har även ett gäng skyldigheter hos konsument och inte bara rättigheter mot företag.

26 § Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller företar omleverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren.

[S2]Vid bedömningen av om någon av påföljderna avhjälpande eller omleverans skulle medföra oskälig kostnad för säljaren skall särskild hänsyn tas till vilken betydelse felet har, vilket värde varan skulle ha haft om den varit felfri och om den andra påföljden skulle kunna fullgöras till väsentligt lägre kostnad för säljaren och utan väsentlig olägenhet för köparen.

[S3]Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne. Lag (2002:587).

I alla de paragrafer som finns enligt köplag så har konsument, som tidigare nämnt, rätt att begära. Ingenstans har det nämnts att det måste bli så för konsumenten. Jag har emotsatt mig faktumet att NetOnNet inte ger konsumentet valet att aktivt få begära omleverans istället för avhjälpande av fel.

Företaget har alltid rätten på sin sida att välja vilken lösning de går vidare med, omleverans eller avhjälpande. Men konsumenten har alltid rätt att "kräva" eller "begära" sin önskade åtgärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

26 § Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller företar omleverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren.

[S2]Vid bedömningen av om någon av påföljderna avhjälpande eller omleverans skulle medföra oskälig kostnad för säljaren skall särskild hänsyn tas till vilken betydelse felet har, vilket värde varan skulle ha haft om den varit felfri och om den andra påföljden skulle kunna fullgöras till väsentligt lägre kostnad för säljaren och utan väsentlig olägenhet för köparen.

[S3]Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne. Lag (2002:587).

I alla de paragrafer som finns enligt köplag så har konsument, som tidigare nämnt, rätt att begära. Ingenstans har det nämnts att det måste bli så för konsumenten. Jag har emotsatt mig faktumet att NetOnNet inte ger konsumentet valet att aktivt få begära omleverans istället för avhjälpande av fel.

Företaget har alltid rätten på sin sida att välja vilken lösning de går vidare med, omleverans eller avhjälpande. Men konsumenten har alltid rätt att "kräva" eller "begära" sin önskade åtgärd.

Fast precis som tidigare nämnt måste felet först bekräftas, hade du gått till butik direkt där personal på plats kan bekräfta felet hade du kunna begärt omleverans istället för reparation.
Än så länge vet inte Netonnet att din handkontroll är trasig, mer än att du sagt så. Därför måste den först in, sen kommer regelverket ovanför gälla.

Vid alla reparationer jag varit med om, som varit allt från Razer, till Elgiganten så måste felet först bekräftas innan jag kan hävda någonting alls.
I fallet med Razer kunde jag betala ett nytt tangentbord via Paypal ”faktura” som sen makulerades när felet bekräftades. Om Razer inte hade hittat felet hade jag glatt fått betala för ersättande tangentbord.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ecthelion:

26 § Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller företar omleverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren.

[S2]Vid bedömningen av om någon av påföljderna avhjälpande eller omleverans skulle medföra oskälig kostnad för säljaren skall särskild hänsyn tas till vilken betydelse felet har, vilket värde varan skulle ha haft om den varit felfri och om den andra påföljden skulle kunna fullgöras till väsentligt lägre kostnad för säljaren och utan väsentlig olägenhet för köparen.

[S3]Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne. Lag (2002:587).

I alla de paragrafer som finns enligt köplag så har konsument, som tidigare nämnt, rätt att begära. Ingenstans har det nämnts att det måste bli så för konsumenten. Jag har emotsatt mig faktumet att NetOnNet inte ger konsumentet valet att aktivt få begära omleverans istället för avhjälpande av fel.

Företaget har alltid rätten på sin sida att välja vilken lösning de går vidare med, omleverans eller avhjälpande. Men konsumenten har alltid rätt att "kräva" eller "begära" sin önskade åtgärd.

Exakt:

  • De får fortfarande ta in och undersöka varan

  • Avhjälpande kan vara t ex Reparation

Det betyder inte att du kan kräva omleverans utan kontroll.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Exakt:

  • De får fortfarande ta in och undersöka varan

  • Avhjälpande kan vara t ex Reparation

Det betyder inte att du kan kräva omleverans utan kontroll.

Problematiken som jag påstått är fortfarande bara att man inte ens får alternativ som konsument av NetOnNet, utan det blir snarare "nu är det så här!", om man fyller i formuläret på deras hemsida.

Jag har aldrig påstått att man inte måste låta säljare kontrollera gods/produkt först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Problematiken som jag påstått är fortfarande bara att man inte ens får alternativ som konsument av NetOnNet, utan det blir snarare "nu är det så här!", om man fyller i formuläret på deras hemsida.

Jag har aldrig påstått att man inte måste låta säljare kontrollera gods/produkt först.

Jag förstår inte. Vad är det för alternativ du syftar på?

Edit: Om du syftar på alternativ som att t.ex. få en ersättningsvara eller dylikt under handläggningen hos verkstaden, då antar jag att du har samma bekymmer hos majoriteten av företag. Det har tidigare nämnts i tråden, detta är praxis och inget unikt för NetOnNet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Problematiken som jag påstått är fortfarande bara att man inte ens får alternativ som konsument av NetOnNet, utan det blir snarare "nu är det så här!", om man fyller i formuläret på deras hemsida.

Jag har aldrig påstått att man inte måste låta säljare kontrollera gods/produkt först.

Ring dem i så fall och fråga på ett trevligt och sakligt sätt hur ni kan lösa det i så fall om du inte håller med som de skriver på sin hemsida.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Jag förstår inte. Vad är det för alternativ du syftar på?

Edit: Om du syftar på alternativ som att t.ex. få en ersättningsvara eller dylikt under handläggningen hos verkstaden, då antar jag att du har samma bekymmer hos majoriteten av företag. Det har tidigare nämnts i tråden, detta är praxis och inget unikt för NetOnNet.

Alternativen är omleverans eller avhjälpande, att man redan vid registrering av reklamation skall få framföra sin begäran. Det är i princip vad hela tråden skulle ha handlat om.

Det är inget krav för mig att få en ersättningsvara under tiden som handläggning pågår. Det jag emotsätter mig är att man har det som praxis utan att ge kunden sin rätt att begära omleverans direkt vid en registrering av reklamation, utan att man måste avvika från detta, ringa dem och mest troligt få ett starkt nej till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Alternativen är omleverans eller avhjälpande, att man redan vid registrering av reklamation skall få framföra sin begäran. Det är i princip vad hela tråden skulle ha handlat om.

Det är inget krav för mig att få en ersättningsvara under tiden som handläggning pågår. Det jag emotsätter mig är att man har det som praxis utan att ge kunden sin rätt att begära omleverans direkt vid en registrering av reklamation, utan att man måste avvika från detta, ringa dem och mest troligt få ett starkt nej till svar.

Jag tycker inte något av det du säger gör logik om jag ska vara ärlig.

Du motsätter dig att NetOnNet inte ger dig rätten att begära omleverans direkt vid registrering av reklamation (dvs innan säljaren får undersöka felet). Det betyder per automatik att du motsätter dig de flesta företaget, eftersom ovan nämnda händelseförlopp är PRAXIS.

Ha en trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Jag tycker inte något av det du säger gör logik om jag ska vara ärlig.

Du motsätter dig att NetOnNet inte ger dig rätten att begära omleverans direkt vid registrering av reklamation (dvs innan säljaren får undersöka felet). Det betyder per automatik att du motsätter dig de flesta företaget, eftersom ovan nämnda händelseförlopp är PRAXIS.

Ha en trevlig helg!

Och vad är fel med att motsätta sig de flesta företag bara för att det är en gemensam praxis bland företag att endast erbjuda avhjälpande som åtgärd vid garantifall? Om det är fastställt i köplag att det är konsumentens rätt att begära omleverans, eller snarare konsumentens rätt att begära vilken åtgärd de önskar i sitt garantiärende, varför är det så fel att motsätta sig detta?

Det enda jag försöker få fram, som du inte verkar ha tagit med dig från tråden, är att NetOnNet (och ja, i så fall de flesta företag) borde ge konsumenten detta som alternativ. Sen får de väl ta vilket beslut de vill, som är deras rätt?

Permalänk
Medlem

Du kanske får det alternativet bara du gett dom möjlighet att undersöka varan först? Det är nog det alla provar säga till dig.
Hade du reklamerat i butik hade kundtjänst där kunnat undersöka varan och konstatera felet, dom hade säkerligen då gett dig alternativen omleverans eller reparation, nu har du gjort anmälan på nätet så nu måste du skicka in den för denna undersökning, när varan sen är undersökt och felet upptäckt så kommer dom säkert erbjuda dig omleverans eller reparation, dom kan inte gärna göra det innan dom ens sett varan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLARVA:

Du kanske får det alternativet bara du gett dom möjlighet att undersöka varan först? Det är nog det alla provar säga till dig.
Hade du reklamerat i butik hade kundtjänst där kunnat undersöka varan och konstatera felet, dom hade säkerligen då gett dig alternativen omleverans eller reparation, nu har du gjort anmälan på nätet så nu måste du skicka in den för denna undersökning, när varan sen är undersökt och felet upptäckt så kommer dom säkert erbjuda dig omleverans eller reparation, dom kan inte gärna göra det innan dom ens sett varan.

Just det här verkar inte gått upp för TS 😅😂

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

NetOnNet gav inget alternativ när jag t.ex. skickade in min skärm. Verkstaden som tog emot skärmen undersökte den och beställde direkt reservdelar för att reparera skärmen. Ingen gång fick jag valet att begära omleverans, reparation eller liknande. Hur detta ser ut hos andra företag vet jag inte. Registreringsbekräftelsen tar endast upp "Servicetyp: Garanti / reklamation" och inget annat.

Nu ville jag såklart få skärmen reparerad, men det är då inget som framgick någonstans mer än att jag skapade ett "serviceärende" som NetOnNet kallar det

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig ens hört talats om en elektronikbutik som erbjuder produktlån under en felsökningstid på annat än kapital- och proffsutrustning. Det NetonNet gör upplever jag vara helt i linje med övriga branschen och, som jag förstår det, lagstiftningens uppsåt.

Skrivet av Ecthelion:

Problematiken som jag påstått är fortfarande bara att man inte ens får alternativ som konsument av NetOnNet, utan det blir snarare "nu är det så här!", om man fyller i formuläret på deras hemsida.

Jag har aldrig påstått att man inte måste låta säljare kontrollera gods/produkt först.

Ett alternativ kan du förvänta dig först när butiken faktiskt fått ett utlåtande från serviceverkstaden kring produktens problem. Att presentera dig ett alternativ i förväg vore ju rätt bortkastat och onödig administration, och spelar i slutändan ingen roll då produkten vid fel ändå kommer bytas.

Permalänk
Medlem

Ett fall från Arn som jag tycker verkar lite liknande:
https://www.arn.se/vanligafall/foretaget-har-ratt-att-undersoka-fel/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Vad jag minns när jag reklamerade min Xbox One handkontroll sist var det hos Microsoft själva. När den är under garanti får man en UPS fraktsedel som klistras på emballaget och så bokar man tid för upphämtning. Microsoft skickar sen tillbaka en helt ny handkontroll med UPS.
De kan ju ha ändrat fraktbolag sen sist men skulle ha tagit upp det direkt med microsoft än NetOnNet om du är under garantitid.

Permalänk
Medlem

Alltså om det inte är för dyra saker, Och netonnet personalen kan testa produkten och ser att det är fel på den. Då har jag fått bytt direkt till en ny produkt.

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Ecthelion:

Och vad är fel med att motsätta sig de flesta företag bara för att det är en gemensam praxis bland företag att endast erbjuda avhjälpande som åtgärd vid garantifall? Om det är fastställt i köplag att det är konsumentens rätt att begära omleverans, eller snarare konsumentens rätt att begära vilken åtgärd de önskar i sitt garantiärende, varför är det så fel att motsätta sig detta?

Det enda jag försöker få fram, som du inte verkar ha tagit med dig från tråden, är att NetOnNet (och ja, i så fall de flesta företag) borde ge konsumenten detta som alternativ. Sen får de väl ta vilket beslut de vill, som är deras rätt?

Ponera detta: NetOnNet känner väl till att konsumenten har rätt att begära omleverans. NetOnNet känner också till att det är deras rätt att neka begäran om omleverans. Låt oss till och med ponera att det är NetOnNets policy att neka omleverans som standardalternativ. Varför ska de då skapa irritation hos kunder som inte känner till att NetOnNet har rätten att neka omleverans genom att ge kunden ett alternativ de aldrig kommer hörsamma? Det kommer endast irritera kunder.

Kunder som vill åberopa sin rätt att begära omleverans kan kontakta dem utanför deras standardformulär. T.ex. via chatten, telefon eller fysisk butik. Där kan kunden begära omleverans som NetOnNet sedan kan neka. Alla glada och nöjda.

Jag har försökt hitta svar på vad jag tror är din nästkommande fråga: Om det är lagligt att ha ett standardformulär som inte gör det möjligt att åberopa sin begäran om omleverans.
Tyvärr har jag har inte hittat något prejudikat angående det.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajmo:

Ponera detta: NetOnNet känner väl till att konsumenten har rätt att begära omleverans. NetOnNet känner också till att det är deras rätt att neka begäran om omleverans. Låt oss till och med ponera att det är NetOnNets policy att neka omleverans som standardalternativ. Varför ska de då skapa irritation hos kunder som inte känner till att NetOnNet har rätten att neka omleverans genom att ge kunden ett alternativ de aldrig kommer hörsamma? Det kommer endast irritera kunder.

Kunder som vill åberopa sin rätt att begära omleverans kan kontakta dem utanför deras standardformulär. T.ex. via chatten, telefon eller fysisk butik. Där kan kunden begära omleverans som NetOnNet sedan kan neka. Alla glada och nöjda.

Jag har försökt hitta svar på vad jag tror är din nästkommande fråga: Om det är lagligt att ha ett standardformulär som inte gör det möjligt att åberopa sin begäran om omleverans.
Tyvärr har jag har inte hittat något prejudikat angående det.

Nja, ingenting handlar väl egentligen om lagen i min ursprungliga rant och frågeställning. Du är den enda som hittills lagt upp en bra tes. Jag är medveten om att det inte är olagligt eller olikt praxis att inte ha ett standardformulär som anger mer än ett alternativ, men jag är väl medveten om att man i alla fall ger kunden chansen att åberopa sin begäran om omleverans i formuläret oavsett. Dock har ju NetOnNet till och med en karaktärsbegränsning i sitt formulär, så vill man beskriva felet detaljerat finns det inte utrymme för mycket annat, om något annat.