Skriptfel vid varje start - hur bli av med?

Permalänk
Medlem

Skriptfel vid varje start - hur bli av med?

Hej!

Jag får upp ett felmeddelande där det står att skriptfilen inte går att hitta, se bild:

Jag har försökt att av- och ominstallera OVPN men det har inte hjälpt. Några råd?

Permalänk
Medlem

Blockerar ditt AV filen kanske?

Permalänk
Medlem

Har du kollat om filen finns där den ska? Annars är väl felmeddelandet i sig inte så konstigt.

Permalänk

Prova skapa en vbs fil som inte gör något och lägg där

Permalänk
Medlem

Nej filen ligger inte i mappen.

Men varningen kommer upp även om OVPN är avinstallerat, så det måste väl ligga i något register eller autostart-grej någonstans där jag bör kunna ta bort den?

EDIT: Skapade en fil med det namnet och nu dyker varningen inte upp. Men jag tänker att den måste ha något syfte, som den nu tomma filen bör fylla?

Permalänk

Troligen någon vps so startade open vpn som körs vid start så ligger troligen kvar på någon autostart nånstans.

Typ chemläggaren eller startup mappen eller nått.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av db1:

Nej filen ligger inte i mappen.

Men varningen kommer upp även om OVPN är avinstallerat, så det måste väl ligga i något register eller autostart-grej någonstans där jag bör kunna ta bort den?

EDIT: Skapade en fil med det namnet och nu dyker varningen inte upp. Men jag tänker att den måste ha något syfte, som den nu tomma filen bör fylla?

Som tidigare person skrevs så blockas den antagligen av ditt antivirus på något sätt.
Men jag tror inte det är en funktion som du kommer behöva. Kill switch vill du troligtvis inte stänga av. Personligen kör jag Mullvad VPN som bygger på OVPN. Den går inte stänga av i mitt program utan man får upp denna inforutan då.