Gratis (bank) privatkonto, finns det?

Permalänk
Medlem

Ja nä lönekonto måste man sätta in 7000 varje månad för att få ha så det är inte gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sedra:

Ja nä lönekonto måste man sätta in 7000 varje månad för att få ha så det är inte gratis.

Nej på den.

Permalänk
Medlem

"Allt i Ett-konto – vårt lönekonto"

"För närvarande är det kostnadsfritt att inneha ett Allt i Ett-konto i Skandiabanken. Vid nyttjande av Skandiabankens betaltjänster, så som till exempel utlandsbetalning, kan i vissa fall avgifter tillkomma. Aktuell prislista för Skandiabankens produkter och tjänster finns att tillgå på skandia.se. Där erhåller du även besked om vid var tid gällande ränta för kontot."

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Privatgiro är något annat. I prislistan du länka står det "betala räkningar via internetbank och mobilspel 0kr."
Så LF är gratis för bl.a. Swish, betala med bankgiro/plusgiro och BankID.

Jag hade fel om Privatgiro. Det är när man betalar på gamla sättet där man skickar in ett papper med räkningarna.
Jag mailade Länsförsäkringar och frågade om detta, om man kunde ha bankgiro utan att betala något, men har tyvärr inte svaret kvar från dom. Men i svaret så svarade han att det kostar 275:- (bekväma vardagen) för att få tillgång till giro-betalning och internetbanken, etc. Han kan ha missuppfattat mig eller vilja sälja på mig en vardagspaket, det vet man ju inte.

"Betala räkningar via internetbank och mobilspel 0kr." tolkar jag som att det inte kostar per betalning eftersom det ingår med den andra avgiften. Precis som autogiro och Elektronisk faktura.

Ska maila igen och se vad de svarar denna gång, meddelar svaret här.

Edit: svar från Östgöta Brandstodsbolag som är en del av LF

Tack för ditt meddelande!

Att ha ett Privatkonto hos oss innebär att man har tjänsten Bekväm vardag kopplad till kontot, detta är alltså ingen tjänst som går att ta bort. Avgiften kvarstår på 275 kr/år och den går inte att förhandla bort.

Ha det fint!

Så det är nog bara skandiabanken som har gratis konto.

Svar från LF
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Har en sparbank och betalar inga fasta avgifter, eftersom jag valt bort bankkort.
Genom sparbanker har man tillgång till Swedbanks internetbank med lönekonto, fond- och aktiehandel m m.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Skrivet av Sedra:

Ja nä lönekonto måste man sätta in 7000 varje månad för att få ha så det är inte gratis.

sen svar men nix.. jag skaffade ett konto hos skandia for lolz har 0kr sedan jag har skaffat.. har inte fått nåt än så länge.

Visa signatur

i̶7̶ ̶9̶7̶0̶ ̶@̶ ̶3̶.̶2̶ ̶G̶h̶z̶    i9 9900k @3.6Ghz
1̶6̶ ̶G̶i̶g̶s̶ ̶C̶o̶r̶s̶a̶i̶r̶ ̶V̶e̶n̶g̶a̶n̶c̶e̶    64 Gigs Ballistix Sport
A̶s̶u̶s̶ ̶P̶6̶X̶5̶8̶D̶-̶E̶    Z390 Aorus Master
A̶s̶u̶s̶ ̶5̶8̶0̶ ̶G̶T̶X̶    EVGA Titan X 12Gb
CoolMaster 1000W