Tips på IP/överv.kameror med pushnotiser (helst utan abonnemang)

Permalänk
Medlem

Tips på IP/överv.kameror med pushnotiser (helst utan abonnemang)

Finns det nån här som har koll på IP-kameror?
Tips på IP/överv.kameror med pushnotiser (helst utan abonnemang) - finns det ens????

Problemet :
Har tre stycken IP kameror för bevakning och dom är via Dlink och har varit gratis i många många år - fram till sista september. Då slutar dom erbjuda gratis molnövervakning och det kostar 260 kr/år för tre kameror.

Enda betalmedlet som erbjuds är via Google Play-konto och jag vägrar knyta något betalkort dit.

- Finns det några nyare IP- /övervakningskameror på marknaden som man själv kan kontrollera och som går att samla inspelningarna till en app (som med MyDlink appen, där samtliga kamerors inspelningar ses)???

Har så klart kollat runt själv men det är det där med vilka som går att få snabb överblick i via pushnotiser till en mobilapp, eller kunna se på datorn (?) på morgonen vad som hänt under natten.
Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

En annan enkel lösning är ju att köpa engångs kreditkort för att betala årsavgiften via google - känns ju ganska smidigt för att slippa byta ut hela systemet?

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Medlem

Unifi Protect är ju self-hosted , dyrt men bland det bättre där ute!

Permalänk
Medlem

Alternativt kan man väl köpa "påfyllnad" till google play på typ pressbyrån/7-eleven?

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZzaazZ:

Unifi Protect är ju self-hosted , dyrt men bland det bättre där ute!

Kollade upp det. Bra tips men ja priset var i rejäl överkurs tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tv_tuben:

Alternativt kan man väl köpa "påfyllnad" till google play på typ pressbyrån/7-eleven?

Bra tips, ska kolla upp det närmre. Tack!

Permalänk
Medlem

Känns inte som det blir något case av att spara 260kr/år om du får tips på kameror som kostar 3x2500 kr ?
Blir ju många år med nuvarande uppsättning.

UniFi Protect
Dream Machine Pro 4590:-
Hårddisk 1TB 1050:-
Ubiquiti Networks UniFi Protect G4 Bullet Camera 3x2390 :-

Detta går ju på strax under 13000 kr.

Du kan ju köra HikVision kameror med SD kort som spelar in lokalt och använda deras moln-app, som är gratis idag.
Men även här kommer du upp i tusentals kronor och vet inte om appen blir avgiftsbelagd i framtiden.

Vad är din budget för att "köpa dig fri" från årskostnaden?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Känns inte som det blir något case av att spara 260kr/år om du får tips på kameror som kostar 3x2500 kr ?
Blir ju många år med nuvarande uppsättning.

UniFi Protect
Dream Machine Pro 4590:-
Hårddisk 1TB 1050:-
Ubiquiti Networks UniFi Protect G4 Bullet Camera 3x2390 :-

Detta går ju på strax under 13000 kr.

Du kan ju köra HikVision kameror med SD kort som spelar in lokalt och använda deras moln-app, som är gratis idag.
Men även här kommer du upp i tusentals kronor och vet inte om appen blir avgiftsbelagd i framtiden.

Vad är din budget för att "köpa dig fri" från årskostnaden?

Jag är (troligen) lite äldre än er här och det är ren j-a principskäl att jag inte vill knyta betalkort och behöva lämna ut fulla adressuppgif. till Dlink för att använda deras produkter, som det krävs nu från 1 oktober. Jag kan inte fortsätta använda deras produkter utan att lämna ut namn och fulla adressuppg + telenummer!

För att tidigare använda övervakningen av dem har det i alla år räckt med ett gmail-konto och password och så var man igång med full övervakning dag som natt och få pushnotiser. Betyg 10/10.
Så det är inte kostnaden på 260 per år som stör utan att dom vill äga dina personuppgifter.

Jag vill helst hitta kameror (normal lågbudget max tusen kr/st) som fortfarande eller är nya på marknaden (som jag missat??) med att erbjuda pushnotiser till mobilen (helst gratis).