Permalänk
Medlem

Räknas skinnflöjt? 🤣

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem
Skrivet av FixT:

Räknas skinnflöjt? 🤣

NEJ!
Enbart näsflöjt räknas.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Spelar trummor

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Trumpet, bluesmunspel, fuskar på gitarr, bas och mandolin. Övar allt mindre så inte riktigt duktig på nåt längre tyvärr. Men musik fortsätter jag att göra.
https://open.spotify.com/playlist/0nYcPqi14EBWQ56FnZagWV?si=3...

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk

Jag är en jäkel på triangel.

Men annars är jag hyfsad på Keyboard och elbas. Jag kan t om slappa (slapbas)

Permalänk
Medlem

Fuskar på gitarr för min egen tillfredställelse

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk

Trummis sedan slutet på 70-talet, sjungit en del oxå.
Skrivit låtar (texter) oxå.
80,90,2000 talen var det heavy metal som gällde, numera gubb-coverband blandad musik.
Ingen musikskolning, självlärd med skapligt musiköra/gehör
Kuriosa: https://open.spotify.com/artist/59nWVP0TBlGRkpuEanCLGn
Spelades in i Decibel Studios 1981 när vi var mellan 16-18 år

Permalänk
Skrivet av mapex:

<Uppladdad bildlänk>

Spelar trummor

Punk?

Permalänk
Medlem

Har plinkat lite piano (Yamaha P45) men det har stått rätt oanvänt ett tag. Tänkte sälja det faktiskt.

Fingrar gitarr (nån enkel Ibanez) mer regelbundet. Dock har jag inte hunnit bli bra än.

Sen sjunger jag förstås Tom Waits covers när jag är i rätt sinnesstämning.

Permalänk

Just nu lirar jag mest på min 7-strängade solar, men äger en bass jag byggt om själv samt lite fler gitarrer. Spelade mycket trummor i mina tonår och spela piano som barn.

Visa signatur

Gummiankor är mening med livet.

Permalänk
Medlem

Lite gitarr. Köpte rätt nyligen en kazoo också. Världens bästa instrument.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Trummor och sång. Lite gitarr, bas och klaviatur också.
Kul hobby, är/varit med i ett par band genom åren.
Roligast är nog soloprojektet. Kul att spela in allt själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EsoxLucius:


Det är ju Matt Sorums gamla kit så ingen punk

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Slutade spela trummor i band 1995, men lyssnar flitigt ändå som gammal gubbe. Danny Carey är nog den bästa batteristen jag vet.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av mapex:


Det är ju Matt Sorums gamla kit så ingen punk

Jaha, ok
Tyckte det såg lite punk ut😃
Sorry, no offence meant……

Permalänk
Medlem

Trumpet! Vare sig grannarna vill det eller inte

Permalänk
Medlem

Death metal, thrash metal, black metal; slagverk, gitarr, bas, vokills. Började med slagverket en gång i tidernas begynnelse, 30 år sedan. Började med gitarr för 20 år sedan. Är grym på tvåtakt och tremolo picking iaf, men kanske inte så mkt annat. Ett antal killer-riffs har man väl skitit ur sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Slutade spela trummor i band 1995, men lyssnar flitigt ändå som gammal gubbe. Danny Carey är nog den bästa batteristen jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FixT:

Räknas skinnflöjt? 🤣

Kom hit för att skriva just bara detta. Skönt att det inte bara är jag som är lite dum i huvudet!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Jag har en No name elgitarr som aldrig fungerat sen jag fick den i födelsedagspresent. En gisten noname stålsträngad akustisk som jag hittade i frugans sommarstuga och som stallet är sprucket på, men den håller stämningen nån dag... och en noname vinyl som jag lärde mig komp på en gång i tiden på meborgarskolan.
Första terminen gick jättefort framåt.
Andra yterminen hade jag skaffat flickvän och då gick det av någon anledning lite trögare framåt... 🤔
Men de senaste 10 åren har alltid ett barn eller annat tyckt att det är deras tur att spela så fort jag försökt friska upp minnet.
Sjunga har jag gjort högt och gärna trots att min mor i all vänlighet tyckte att jag kanske borde låta bli i tonåren...

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk

Äger två el-gitarrer: En Hagström Viking reissue från 2010 och en Harley Benton(Thomann's egna märke) Les Paul från 2016. Vikingen må vara en dansbandsgitarr men den levererar ett sådant härligt ljud till både rock och punk som jag verkligen älskar, Les Paulen hanterar hårdrock/metal bättre.

Akustiskt har jag en simpel Yamaha c-10 med nylonsträngar.

Min sambo har en akustisk bas Fender CB-60 som hon inte rört på över 3 år. Hon spelar främst dängor från Tool, Abba och Rush.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Jag spelar lite gitarr och bas. Har en Les Paul Studio och en Ibanes Artcore semihollow. Samt en akustisk Martin DCX1. Basen är en Fender Vintage Modified PJ. Kallar fortfarande mig själv för nybörjare och spelar bara här hemma för att det är kul och för utmaningens skull.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Du få köpa dej en luftfuktare

Har en sån, men den måste köras dygnet runt och fyllas på frekvent. Skulle behöva ha ett flertal sådana.
Fuktigheten går ner till runt 25 % ibland på vintern, kan i bästa fall få upp den till strax över 40.
Det finns väl kanske även mindre sådana för gitarren i sig bara, för tydligen ska de ju ha hyfsad fuktighet.
Men det är nog bara en av orsakerna, utöver tidsbristen p g a arbetet..

Permalänk
Medlem

Spelar(om man tar sej friheter) bas och ukulele, har gitarren mest för kompisar som vill spela med.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

För den som blev nyfiken på bilden som syns på huvudsidan, det är Michael Angelo Batio, en av världens tekniskt skickligaste gitarrister.

Permalänk

Sång, gitarr, bas!

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Keyboard/synt/piano/klaviatur/whatchamacallit, fiol (eller violin om man nu ska vara fin i kanten) och trummor.

Har en åtminstone 100 år gammal fiol i (varm)förråd, en släktklenod, borde nog gräva fram den och gnugga lite hästsvans någon dag, det var ett bra tag sen nu.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Började under pandemin (jun 2020) att lära mig gitarr. Intresset gick upp väldigt snabbt och det är något av det roligaste och mest givande jag gjort. Har spelat ca 1-3h om dagen sedan jag köpte min första gitarr sommaren 2020.

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Började min bana som så många andra med blockflöjt som senare utvecklades till klarinett. Några år senare hamnade jag bakom ett trumset och har befunnit mig till största del sedan dess. Fuskar dock lite på bas och klaviatur men kan väl plinka lite gitarr också när jag får lust. Mitt viktigaste instrument är dock rösten. Spelat i några band genom åren, några år semiprofessionellt, men inte de senaste 20 tyvärr. Vill gärna spela blues, ska och gladjazz men svårt hitta andra som också vill spela sånt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag är en amatör keyboardist.

Här är lite av det jag gör: