Permalänk
Skrivet av Xarvaz:

Okej! Funderar på att gå direkt för vad som verkar vara det som toppar flera listor och beställa Alpaca V2's från MyKeyboard.

I så fall blir det:
KBD67 Lite
Alpaca V2
KBNordic BoW

Borde vara en bra början...

Hade tänkt köpa Black Ink v2 innan de tog slut i lager hos MaxGaming. Men då fick de in Milky Y så då föll tanken direkt dit.
Sen är jag osäker på om jag orkar smörja switchar nu på mitt första kit...

Alpacas är bra men väldigt överhypade och i mitt tycke så 2021 😁.

Och vill du inte hålla på att smörja så skulle jag verkligen välja Oil King's då det är en av få brytare som kommer ordentligt smorda från fabrik.

Och jag måste ju rekommendera min egna favorit, Gateron Box Ink Pink/Black.

Permalänk
Medlem

Hej, jag tänkte köpa ett set KBD67 lite sätta på Boba U4. Blir mitt första jag sätter ihop, så behöver lite hjälp.
Vilket ämne bör jag smörja dem med? Är det nödvändigt att sätta på film på Boba U4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det som gör Yellow så populär är fjädern den har som beter sig lite annorlunda(för att börja trycka ner den krävs lite mer kraft men för att bottna krävs samma kraft, AKA slow-spring).

Aha, det var ett intressant koncept med icke-linjära fjädrar som jag helt missat - märks man inte hänger med.
Finns det någon annan switch som kör samma koncept?

Skrivet av StuntmanMike:

Vill du testa Yellow så rekommenderar jag Gateron G Pro Yellows från inet.se då den använder de nya verktygen som även används för Oil King och är mycket lenare än Milky Yellow.

Sökte nu på inet och hittar inga gula pro?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Revir:

Hej, jag tänkte köpa ett set KBD67 lite sätta på Boba U4. Blir mitt första jag sätter ihop, så behöver lite hjälp.
Vilket ämne bör jag smörja dem med? Är det nödvändigt att sätta på film på Boba U4?

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Aha, det var ett intressant koncept med icke-linjära fjädrar som jag helt missat - märks man inte hänger med.
Finns det någon annan switch som kör samma koncept?

Sökte nu på inet och hittar inga gula pro?

Mja, den är ju fortfarande linjär, däremot finns det även progressiva fjädrar.

Här kan du se vad för fjädrar det finns att köpa och byta ut i sina brytare.
https://www.spritdesigns.com

Och det va jag som tog för givet att de hade alla färgerna av G Pro. 😳

Permalänk

Hitta en bild som kan ge en liten fingervisning

(Supreme är det vanliga)

Permalänk
Medlem

Hur bra är detta kit: https://kbnordic.se/keycaps/doubleshot-pbt-rgb-keycaps-set-is...

Lite sugen på shine through men det kanske blir kasst ändå om man kör south facing?

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Skrivet av Xarvaz:

Hur bra är detta kit: https://kbnordic.se/keycaps/doubleshot-pbt-rgb-keycaps-set-is...

Lite sugen på shine through men det kanske blir kasst ändå om man kör south facing?

Ja det kommer nog inte lysa upp som du vill. Men det är ju iallafall PBT så du kommer ju inte skava bort färgen som på tex Logitech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ja det kommer nog inte lysa upp som du vill. Men det är ju iallafall PBT så du kommer ju inte skava bort färgen som på tex Logitech.

Så är det ju! Funderade bara, det verkar vara i princip en omöjlighet att få tag i ett bra Shine Through Nordic ISO-kit som fungerar med south facing RBG...

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Recenssionerna är redan ute sen ett tag, iaf på fullsize varianten som jag föreställer mig bör vara rätt lik förutom uppenbara skillnaderna. Har två G915 TKL (Tactile och Linear) som jag kommer jämföra det med, får väl se vilket som blir main. Mest troligt är nog att jag kommer fortsätta rotera precis som idag, samt fortsätta köpa nya tangentbord

Nu har det (Deathstalker V2 TKL) anlänt. Inte hunnit koppla in det än utan bara tryckt lite på tangenterna, och där känns det rätt lovande för tangenterna är MYCKET stabilare än G915. Nästan lite icke lowprofile känsla i dom trots low profile. Men återstår väl att se hur det funkar IRL också samt efter några dagar/veckor. Helt ljudlös när man skakar på det också vilket är lovande (G915 rasslar en del som bekant).

Edit:

Något som dock är trist är att Razer återigen har fuckat upp belysningen av sekundära tecken för nordiska versionen, samma sak på deras laptops. Så tecken som $€{]} är inte belysta. Om jag inte minns helt fel så är det inte så för amerikanska versionen.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns en svensk butik som säljer Kailh low-profile brytare? Navy är de jag är i första hand ute efter men andra färger är av intresse också.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag kör 205g0 i huset och BDZ eller min egna häxblandning på vajern.
Jag är inte särskilt petig med att det blir lika mycket på varje men jag är noga med att de blir bra innan jag bygger ihop hela tangentbordet.
Se till att vajern är rak och strunta i att köpa Durock stabs.

Är BDZ mycket tjockare eller hur är det? Har du provat köra 205g0 även på vajern? Såg nån på Youtube som rekommenderade det nämligen, och jag har ju redan en burk 205g0... Visst jag kan ju prova, men man kan ju alltid fråga först

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Man kan aldrig få för många trådlösa tangentbord

Deathstalker V2 TKL är det uppe till vänster för övrigt för jämförelse

Permalänk
Skrivet av Snotling:

Någon som vet om det finns en svensk butik som säljer Kailh low-profile brytare? Navy är de jag är i första hand ute efter men andra färger är av intresse också.

Nej, men keycapsss.com och splitkb.com har (EU)

Skrivet av Starric:

Är BDZ mycket tjockare eller hur är det? Har du provat köra 205g0 även på vajern? Såg nån på Youtube som rekommenderade det nämligen, och jag har ju redan en burk 205g0... Visst jag kan ju prova, men man kan ju alltid fråga först

Mjo, det är skillnad. BDZ är ju framtaget just för detta.
Men bara 205g0 fungerar, dock så kan man behöva fylla på med tiden.

Permalänk
Medlem

tack för tipset, ska kolla hos dem!

Skrivet av StuntmanMike:

Nej, men keycapsss.com och splitkb.com har (EU)

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Jag har så svårt att bestämma mig. Just nu står det mellan Gateron Oil King, Box Ink Pink eller Box Ink Black.
Initialt kommer jag nog inte orka mecka med switcharna uten vill nog at de ska vara okej stock.

Någon som gamear med Oil Kings? Borde inte vara några problem eller hur?

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Skrivet av Xarvaz:

Jag har så svårt att bestämma mig. Just nu står det mellan Gateron Oil King, Box Ink Pink eller Box Ink Black.
Initialt kommer jag nog inte orka mecka med switcharna uten vill nog at de ska vara okej stock.

Någon som gamear med Oil Kings? Borde inte vara några problem eller hur?

Alla tre e bra val 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Alla tre e bra val 👍

Det är ju det... Synd att man måste välja!

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarvaz:

Jag har så svårt att bestämma mig. Just nu står det mellan Gateron Oil King, Box Ink Pink eller Box Ink Black.
Initialt kommer jag nog inte orka mecka med switcharna uten vill nog at de ska vara okej stock.

Någon som gamear med Oil Kings? Borde inte vara några problem eller hur?

Grymma brytare allihopa 👍 Tänk på vikten på fjädrarna bara då alla är ganska tunga men det kanske du tycker är bra ? Inga problem att byta ut dom dock. Personligen älskar jag den lite kortare travel med pink/black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Grymma brytare allihopa 👍 Tänk på vikten på fjädrarna bara då alla är ganska tunga men det kanske du tycker är bra ? Inga problem att byta ut dom dock. Personligen älskar jag den lite kortare travel med pink/black

Ja jag är ju van att spela med Röda (Har tre mekaniska med det och de får 90& av tiden) eller Romer G Linear.
Dessa borde vara mer lika Box Ink Pink egentligen.

Kanske är den vägen jag borde gå.... samtidigt vill jag att det ska vara en ny upplevelse och grymma brytare!

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Skrivet av Xarvaz:

Ja jag är ju van att spela med Röda (Har tre mekaniska med det och de får 90& av tiden) eller Romer G Linear.
Dessa borde vara mer lika Box Ink Pink egentligen.

Kanske är den vägen jag borde gå.... samtidigt vill jag att det ska vara en ny upplevelse och grymma brytare!

Ja Pinks är ju lättare. Och Oil Kings är något lättare än vad de specas för, närmare 70g än de 80g som står på pappret.

Permalänk

Gjorde PE Foam mod på mitt Ducky och det vart väldigt nice..thock med pop.. tog också bort medföljade gummi foamen..den dämpande ljudet lite för mycket..

Permalänk
Medlem

Här ska byggas QK65!

Nån som vet var man kan få tag i en billig 7u spacebar? Inväntar ett nytt group buy-set och tänkte köra ett gammalt under tiden, men det här var visst 7u och jag har bara 6,25u och 6,5u liggandes

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Glorious panda på rea, 199 riksdaler: https://www.maxgaming.se/sv/switchar/panda-switches-36-pack

Beställde för att testa och jämföra med mina akko cs lavender purple. Gillar dem men tycker inte de känns speciellt taktila, vilket jag förstått att pandan ska vara mera.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Här ska byggas QK65!
<Uppladdad bildlänk>

Nån som vet var man kan få tag i en billig 7u spacebar? Inväntar ett nytt group buy-set och tänkte köra ett gammalt under tiden, men det här var visst 7u och jag har bara 6,25u och 6,5u liggandes

QK65 R2 som anlänt redan?

Mekaniska Tangentbord Sverige-discorden har säljes/köpes, du borde kunna hitta vad du behöver där. Annars har väl etsy en massa artisan-spacebars i 7u.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

QK65 R2 som anlänt redan?

Mekaniska Tangentbord Sverige-discorden har säljes/köpes, du borde kunna hitta vad du behöver där. Annars har väl etsy en massa artisan-spacebars i 7u.

Sí, det är R2, och jag hämtade ut det redan för ett par veckor sen så det gick fortare än jag förväntat mig, men har inte haft tid att bygga något förrän nu

Tack, ska kika Discorden, om jag lyckas hitta dit

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Sí, det är R2, och jag hämtade ut det redan för ett par veckor sen så det gick fortare än jag förväntat mig, men har inte haft tid att bygga något förrän nu

Tack, ska kika Discorden, om jag lyckas hitta dit

https://www.mekaniskatangentbord.se/

Permalänk
Skrivet av highspeed:

Gjorde PE Foam mod på mitt Ducky och det vart väldigt nice..thock med pop.. tog också bort medföljade gummi foamen..den dämpande ljudet lite för mycket..

https://soundcloud.com/bob-bob-599571093/duckyone3pefoam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Sí, det är R2, och jag hämtade ut det redan för ett par veckor sen så det gick fortare än jag förväntat mig, men har inte haft tid att bygga något förrän nu

Tack, ska kika Discorden, om jag lyckas hitta dit

Aha, ditt måste ha hunnit ut före den tropiska stormen då, jag har inte ens fått tracking number än

Men skriv i # köp kanalen så borde du hitta din space.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Starric:

Här ska byggas QK65!
<Uppladdad bildlänk>

Nån som vet var man kan få tag i en billig 7u spacebar? Inväntar ett nytt group buy-set och tänkte köra ett gammalt under tiden, men det här var visst 7u och jag har bara 6,25u och 6,5u liggandes

Vad ska de va för färg? Kan ha något liggandes i vrån.