Jonsbo svalkar SSD-enheter med 14 000 fläktvarv per minut

Permalänk
Medlem

Passiv kylfläns räcker gott.
Förvisso har jag bara gen3-nvme, men dessa går inte upp till mer än 45-50 grader en varm sommardag.
Vid extremt hög belastning. Normalt runt 35.

Tänker alla bygga industriservers hemma eller?
Varför? Varför?
(Kommer låta som bara fan med 45mm fläkt).

Edit: Oj, 20mm var det visst. 20mm gör varken till eller från i luft-flyttning. Ungefär som vingslagen på en liten fluga eller liknande.

Permalänk
Medlem

Hey, om vi typ fyrdubblar varvtalet och har 20-bladiga fläktar kommer ljudet bli så högfrekvent att de flesta inte kan höra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Du tänker på Jonsered!
-När du vill ha ett kalhygge!

Haha, du har helt rätt!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

It's the blowematroons unknown little brother!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Meh. Sådana här läsningar kyler ju även ner NAND-minnet, vilket inte är bra i längden.

Exakt. Samma typ av 'kylfläns' man får med till Asus-moderkort, vilket bara är en utskuren 3 mm aluplåt utan fenor, sänker maxtemperaturen ca 25-30 grader helt passivt samtidigt som kostnaden är så låg att man får med den på köpet till moderkortet.

Allt detta fuckeri med M.2-fläktkylning är samma tvångstanke som att folk ska ha ner idle/load-temperaturen på sina CPUer till 30C/60C för annars är det för dålig kylning, och som vanligt finns det alltid någon som är behjälplig med att skilja dårarna från sitt guld. 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fjorton tusen ärr pé ämm,
du kan lita på mig,
du kan lita på mig!

Över en jonsbo ere svårt å diskutera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Exakt. Samma typ av 'kylfläns' man får med till Asus-moderkort, vilket bara är en utskuren 3 mm aluplåt utan fenor, sänker maxtemperaturen ca 25-30 grader helt passivt samtidigt som kostnaden är så låg att man får med den på köpet till moderkortet.

Allt detta fuckeri med M.2-fläktkylning är samma tvångstanke som att folk ska ha ner idle/load-temperaturen på sina CPUer till 30C/60C för annars är det för dålig kylning, och som vanligt finns det alltid någon som är behjälplig med att skilja dårarna från sitt guld. 🙄

Sätt en kylfläns typ Ramcool på kontrollerkretsen bara så är man hemma om man har problem med throttling för att den blir för varm. NAND behöver inte kylas förvånad att folk fortfarande tror det och att sådant här säljer fortfarande. Men ja. Folk tycker väl det ser fräsigt ut och är det dessutom dyrt så måste det ju vara kanonbra

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Om man börjar komma upp i åren kanske detta är perfekt dock, så högfrekvent så att det inte hörs längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Man lär ju inte behöva oroa sig för coilwhine med en sån här i datorn iaf.

Så sant. Fanwhine FTW!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |