Problem att casta efter byte av wifinamn och lösenord

Permalänk
Medlem

Problem att casta efter byte av wifinamn och lösenord

Hej!

Bytte namn och lösen för att underlätta inloggning m.m hos en bekant. Efter det blev gjort så är det dock vissa problem med att casta till tvns inbyggda castingmottagare. Youtube och spotify verkar fungera men Netflix och Viaplay är det värre med. Viaplay får inte ens upp någon castingikon och Netflix har en ikon men när man trycker på den står den bara och tuggar i telefonen. Inget händer på tvn. Några förslag? Bägge är uppkopplade på 5Ghz bandet just nu.

Permalänk
Rekordmedlem

Provat att skapa ett nytt hem i Home appen med de nya uppgifterna ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Provat att skapa ett nytt hem i Home appen med de nya uppgifterna ?

Telefonen verkar inte hitta tvn när man försöker konfigurera ett nytt hem i appen. Är det någon inställning jag missat?

Edit: Tvn är en Samsung the frame.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Songless:

Telefonen verkar inte hitta tvn när man försöker konfigurera ett nytt hem i appen. Är det någon inställning jag missat?

Edit: Tvn är en Samsung the frame.

Du kanske måste göra en återställning av tvn på nått sätt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Är du säker på att det funkade innan? För Samsung har inte inbyggd Chromecast vad jag vet. Spotify och YouTube kan man ju styra från deras appar ändå liksom.

Permalänk
Medlem

Har man en fristående Chromecast och man har ändrat på sitt WiFi är det enklaste att köra en reset på enheten och lägga till den igen till ditt WiFi nät. Har man inbyggd i TVn antar jag kan man göra något liknande.

Permalänk
Medlem

Ett klassiskt fel när bara YouTube etc funkar är DNS. Vanlig surf kräver DNS, men div appar har IP-adresserna hårdkodade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kanske måste göra en återställning av tvn på nått sätt ?

Vet inte om jag vill mixtra mer än nödvändigt när det inte är mina prylar. 😅 Tiden för att ordna med inställningar och annat fanns inte riktigt vid tillfället så fick ge upp tills vidare. Verkar även oklart om tvn faktiskt har inbyggd chromecast så känns dumt att pilla för mycket i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Är du säker på att det funkade innan? För Samsung har inte inbyggd Chromecast vad jag vet. Spotify och YouTube kan man ju styra från deras appar ändå liksom.

Vart lite osäkert när det väl kom till kritan så vågar inte svara på det helt 100. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisOlof:

Har man en fristående Chromecast och man har ändrat på sitt WiFi är det enklaste att köra en reset på enheten och lägga till den igen till ditt WiFi nät. Har man inbyggd i TVn antar jag kan man göra något liknande.

Vanlig chromecast brukar vara ganska lätt att få att hoppa igång. Men hittade inga inställningar för just chromecast i tvn bara samsungs egna Smart things och allt vad det heter. Så risken finns att den kanske faktiskt aldrig hade stödet från början som vissa andra är inne på här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joalin:

Ett klassiskt fel när bara YouTube etc funkar är DNS. Vanlig surf kräver DNS, men div appar har IP-adresserna hårdkodade.

Okey. Internet i telefonen funkade vad jag vet. Pillade aldrig med DNS-inställningarna utan bytte bara namn på nätverket och lösenordet. Det borde väl inte ställa till något fuffens eg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Okey. Internet i telefonen funkade vad jag vet. Pillade aldrig med DNS-inställningarna utan bytte bara namn på nätverket och lösenordet. Det borde väl inte ställa till något fuffens eg?

Precis, det ska funka men nästa gång lägg in 8.8.8.8 som är googles DNS. Kan räcka.