Permalänk
DingDongerMcDongface

Rätt nöjd med resultatet för karta 3 ändå!

Permalänk
DingDongerMcDongface

Ny utmaning!
Den här veckan grävde jag fram en karta med "UNESCO World Heritage Sites", dvs världsarv av olika slag.

Må bäste Geo-Gissare vinna!

Permalänk
Medlem

9551... Världsarv va inte riktigt min grej uppenbarligen xD

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av WorriedElk:

9551... Världsarv va inte riktigt min grej uppenbarligen xD

Hahaha jag valde kartan, och det gick då inte mycket bättre här Särskilt den fjärde kartan tror jag det var satt jag så fast på. Råkade visst välja en svår variant, blev bara 9 902 poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Hahaha jag valde kartan, och det gick då inte mycket bättre här Särskilt den fjärde kartan tror jag det var satt jag så fast på. Råkade visst välja en svår variant, blev bara 9 902 poäng.

Brunt och stenigt… haha jag var på fel kontinent en hel del (iofs inte seriöst försök från mobilen, men ändå)

Permalänk
Medlem

Fick bra score på första världsarvet och tänkte "Hah, det här kommer ju gå vägen"... tji fick jag

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

12726 på världsarven. Den var inte enkel, men 2 minuter istället för 1 hjälpte verkligen!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Räkna inte min poäng på världsarvskartan. Kul, men svår karta.
Dock är jag diskvalificerad då jag i förväg råkade höra var ena platsen var belägen. Hade aldrig träffat rätt på den annars!

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt främmande för att världsarven kan ha flyttats under årens lopp, vilket i så fall var kraftigt bidragande till min poäng. Det är bara en teori.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Hedersmedlem

Bonuskarta inför helgen. Den här gången kör vi "A World of Hats" med 3 minuters tidsbegränsning.

Lycka till och trevlig helg!

A World of Hats 3 minuter

(5794 poäng blev mitt resultat)

Lagt till resultat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Bonuskarta inför helgen. Den här gången kör vi "A World of Hats" med 3 minuters tidsbegränsning.

Lycka till och trevlig helg!

A World of Hats 3 minuter

(5794 poäng blev mitt resultat)

Slog dig något förvånande, helt fel kontinent på 3st

Permalänk
Avstängd

2,679 poäng. Ruskigt illa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Slog dig något förvånande, helt fel kontinent på 3st

Snyggt jobbat!
Själv hade jag problemet att jag hamnade väldigt långt bort trots att jag var "nära". Endera hade jag tänkt fel och hamnade fel eller så var jag i rätt land, men i andra änden...
Det var i alla fall lite roligt, även om jag ville ha vildare hattar.

Permalänk
Medlem

A world of hats 13768. Synd på runda 2, även runda 5 var lite spännande.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Kul initiativ med tråden, ser fram emot någon ny karta varje vecka

Glömde trycka runda 4 vilket antagligen var en av de enklare att plocka lite poäng på men några av rundorna var riktigt svåra.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 - Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Intel 9900K - EVGA GeForce RTX 2080 Ti - Corsair 4x8GB 3200 MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom jag ändå lagt ut kartor varje måndag hittills så kör jag en idag också.
Den här gången är det "A Mural World" med 3 minuters tidsbegränsning.

A Mural World 3 minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Eftersom jag ändå lagt ut kartor varje måndag hittills så kör jag en idag också.
Den här gången är det "A Mural World" med 3 minuters tidsbegränsning.

A Mural World 3 minuter

14,129

Satsade helt fel på en

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

14,129

Satsade helt fel på en

19 144 för min del. Jag gissar alltid helt fel när rätt svar är Portland och jag förstår inte varför!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Sådärja.

Permalänk
Medlem

Första som gick bra! 24,952 poäng

World of Hats fick jag nog inte ens 100 poäng hahah

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Sådärja.

<Uppladdad bildlänk>

Hahaha Mission accomplished då! Snyggt jobbat!

Skrivet av WorriedElk:

Första som gick bra! 24,952 poäng

World of Hats fick jag nog inte ens 100 poäng hahah

Jisses, det var bra jobbat! Du kan inte ha varit långt ifrån någon av platserna.

Permalänk
Medlem

10083 på World of Hats och 23302 på A Mural World.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

A Mural World 19332. Helt okej, var riktigt ut och yrade på en.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enlightener:

Eftersom jag ändå lagt ut kartor varje måndag hittills så kör jag en idag också.
Den här gången är det "A Mural World" med 3 minuters tidsbegränsning.

A Mural World 3 minuter

Gick faktiskt hyfsat, 21085 poäng på 4:32.

En reflektion är att tre minuter nästan är lite långt per ställe, man kan hoppa runt rätt mycket på tre minuter liksom, eller googla på riktnummer eller något.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Gick faktiskt hyfsat, 21085 poäng på 4:32.

En reflektion är att tre minuter nästan är lite långt per ställe, man kan hoppa runt rätt mycket på tre minuter liksom, eller googla på riktnummer eller något.

I det här fallet hade det nog varit bättre med två minuter, det håller jag med om. Det är bara så svårt att veta eftersom jag själv inte kör igenom kartan innan jag ställer in tidsbegränsningen, så det kan slå lite fel ibland.

Två minuter verkar vara en hyfsad kompromiss, men jag har provat med tre minuter nu eftersom det är standard i deras "daily challenge". Oavsett lär jag variera tidsbegränsningen framöver eftersom vi alla spelar i lite olika tempon.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Mural World gick förvånansvärt bra! Hade ruskig tur på ett par stycken, där jag listade ut stad men mest chansade på VAR i staden

Permalänk
Hedersmedlem

Fredag och jag borde egentligen göra annat, så varför inte lägga ut en karta till.

Den här gången tänkte jag prova Fun with Flags med två minuters tidsbegränsning.

Fun with Flags 2 minuter

Lycka till och trevlig helg!

Permalänk

En 15 minuter ute med den senaste kartan och så är man på första plats. Jag ger det en en timme innan jag är på tionde plats.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trippelgun:

<Uppladdad bildlänk>
En 15 minuter ute med den senaste kartan och så är man på första plats. Jag ger det en en timme innan jag är på tionde plats.

Det var snyggt jobbat med plats 1. Jag var helt bortkollrad på den.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Insåg i sista sekund att jag var HELT fel ute på första och försökte febrilt flytta pekaren rätt, men hann inte riktigt.