Permalänk
Medlem

Picture by picture extern enhet

Jag har köpt 2 nintendo switch för att många av de spel jag spelar inte stöjder local multiplayer. Nu till min förtivelse så inser jag att min nya tv inte har picture by picture som gör att man kan trycka in två konsoller så de kommer upp bredvid varandra, precis som det hade blivit med en konsoll om aktuellt spel faktiskt körde local multiplayer med split screen.
Finns det externa enheter som tar in två (eller fler) hdmi och konverterar det till en hdmi ut som är uppdelad?
Tvn kan endast spela upp ljud från en av konsollerna så detta bör också hanteras av enheten, att den bara tar ljud från en av ingångarna hela tiden är accepterbart, bara inte ljudet försvinner helt.
Picture in picture är inte ett alternativ, vill ha halva skärmen till ena konsolen och andra halvan till den andra. (Picture by picture)
Tills jag har en lösning får jag spela den ena switchen i handhållet läge men önskar svar hur hag kan lösa detta.

Permalänk
Bildexpert 📺

Den typen av videomixer-funktion i separat låda brukar bli ganska dyrt eftersom det är en nischad funktion. Det är nog faktiskt enklare (och billigare) idag att köpa en till TV som du spelar på än att få tag på något extern lösning. Har du redan en rätt enkel eller äldre modell kan du alltid fundera i tankar om en ny TV där du från början har PBP-funktioner. På rak arm brukar Philips mer kapabla modeller ha PbP-funktion.

Annars kan man alltid söka på Amazon och eBay. Brukar alltid finnas något som erbjuder funktionen för en liten kostnad. Problemet är bara att man inte vet hur bra det fungerar.