Fjärrkontrollmus till PC Windows?

Permalänk

Fjärrkontrollmus till PC Windows?

Hej

Finns det någon fjärrkontroll via Blåtand eller USB som fungerar till PC?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av freddehboy:

Hej

Finns det någon fjärrkontroll via Blåtand eller USB som fungerar till PC?

Mvh Fredrik

Det beror på vad du menar med ”fjärrkontroll”.
Det finns ju en drös trådlösa möss som funkar jättebra men det låter mer som du är ute efter något annat?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Det beror på vad du menar med ”fjärrkontroll”.
Det finns ju en drös trådlösa möss som funkar jättebra men det låter mer som du är ute efter något annat?

En fjärrkontroll där man kan stega sig via ikoner i windows med muspekaren istället för att dra muspekaren dit man vill. En mus skulle fungera också men då måste man ha en plan yta för musen. Med en fjärr kan man sitta i soffan

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk

Ska undersöka det

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Eller en "trackball", Logitech M570, M575. Perfekt när man sitter i fotöljen.

Visa signatur

Intel i7-4930K - Asus Rampage IV extreme - Corsair CMD16GX3M4A2400C9 16GB - SLIx2 EVGA Titan X SC (Maxwell) - 2x Intel 730K 480GB (raid1) - CM Storm Scout II
Dell U3011 - Asus PG278Q (även ett nyare bygge..)

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av freddehboy:

En fjärrkontroll där man kan stega sig via ikoner i windows med muspekaren istället för att dra muspekaren dit man vill. En mus skulle fungera också men då måste man ha en plan yta för musen. Med en fjärr kan man sitta i soffan

Där finns ju en rad appar till mobil/platta också som kan vara värt att kolla på.
Remote mouse, mobile mouse (tror det hette airmouse förr) mfl

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad du är ute efter.
Men denna har jag som fungerar både till win10(senast jag testade med det iaf) och win11.

Amazon - remote PC

Finns säkert andra billigare också som fungerar.

Permalänk
Skrivet av abn:

Vet inte riktigt vad du är ute efter.
Men denna har jag som fungerar både till win10(senast jag testade med det iaf) och win11.

Amazon - remote PC

Finns säkert andra billigare också som fungerar.

Du är rätt på det

Hur fungerar det med musen på fjärren?

Stegar du med knapparna för att flytta dig (pekaren rör sig som att du flyttar dig med musen) eller flyttar du dig direkt från A till B?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Finns tab och pilar som man går mellan programmen man har öppna eller att öppna program på skrivbordet.

eller så använder man bara den blå runda för att styra muspekaren genom att vicka på den och knapparna under L eller R för musknapparna.

Blir ju besvärligare än med en riktig mus för att göra det men fungerar överlag bra.

Edit: Men som sagt, finns förmodligen både bättre och billigare varianten än den här, längesedan jag köpte den. Inte heller säker på om det är just detta märket jag använder, men fjärr och tillbehör ser likadant ut. Dock använder väl jag mest en bärbar med sharmouse för att styra andra datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

En fjärrkontroll där man kan stega sig via ikoner i windows med muspekaren istället för att dra muspekaren dit man vill. En mus skulle fungera också men då måste man ha en plan yta för musen. Med en fjärr kan man sitta i soffan

Jag har mus och musmatta i min skinnsoffa, fungerar alldeles utmärkt i mitt tycke.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Kör själv med "Unified Remote"-appen på mobilen. En server för appen är installerad på PCn.
Dock kör jag via WiFi, men har för mig att det även ska funka med Blåtand.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

Hej

Finns det någon fjärrkontroll via Blåtand eller USB som fungerar till PC?

Mvh Fredrik

https://cdon.se/hemelektronik/minix-airmouse-with-g-sensor-p6...
Eller nån liknande "air mouse".

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.