Permalänk
Medlem

Enklare speldator för 1080P

Hej!
Säljer min dator då jag inte kommer använda den längre. Jag har precis köpt en ny då jag behöver kraftfullare komponenter för att matcha den höga upplösningen på min nya skärm.

Funkar fint till alla spel jag spelat som Ark survival, CS:GO, COD warzone, PUBG och då har jag spelat i 1440P men fått tweaka grafiken lite för att det ska rulla optimalt i den upplösningen. 1080p lär rulla ännu bättre. Grafikkortet är ett R9 fury vilket motsvarar ett GTX 1060

Ingenting i datorn har varit överklockat eller dylikt.

Datorns innehåll:
Processor: Intel Core i7-7700k @4,2Ghz
Processorkylare: cooler master hyper 212 evo med dubbla fläktar
RAM-minne: Corsair 16GB DDR4 RAM @4200MHZ
Moderkort: MSI Z270 KRAIT GAMING
Grafikkort: AMD Radeon R9 FURY
Nätaggregat: Corsair TX 650W
Hårddiskar:
SSD Crucial BX500 480GB
SSD Samsung 850 EVO 250GB
SSD crucial 64GB
HDD western digital 500GB
Chassi: NXZT Source 210H
Dvdläsare/brännare

Sitter även ett par extra chassifläktar som jag installerat för att optimera luftflödet.

Datorn säljs hel och jag säljer inte delarna löst.

Hade tänkt mig runt 4500kr men kom gärna med ett bud.
Ser helst att datorn hämtas på plats i Lund men kan även skickas om så önskas, kan även hjälpa till med avlämning inom rimligt avstånd om det behövs.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

älskar hur du verkligen tror denna dator är overkill för 1080p och kan gå in till det finare rummet 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

älskar hur du verkligen tror denna dator är overkill för 1080p och kan gå in till det finare rummet 1440p

Hej,
Nej det tror jag inte, allt är beroende på preferens och vilka spel man vill spela. Jag har uppdaterat annonsen för att förtydliga det då jag skrev den lite hastigt
Den har funkat utmärkt för mig i 1440P och spelen jag spelat är Ark survival, CS:GO, COD warzone, PUBG samt AOE4. Man kan inte förvänta sig acceptabel FPS på höga inställningar i nyare titlar dock och man får tweaka inställningarna lite för att uppnå acceptabel FPS.

Permalänk
Medlem

Vad är det för kylarmodell på grafikkortet?

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Vad är det för kylarmodell på grafikkortet?

Det är modellen från Sapphire. https://www.inet.se/produkt/5411461/sapphire-radeon-r9-fury-4...

Permalänk
Nytt bud: 3 500 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikernRasputin:

3 500 kr Hämtar

Blev tyvärr såld till ett högre bud

Mvh