Ny jobbmobil - Ta en s22 i augusti eller vänta på ny modell?

Permalänk
Medlem

Ny jobbmobil - Ta en s22 i augusti eller vänta på ny modell?

Har idag en s20 som jag inte är särskilt nöjd med. Jobbet låter oss välja mellan senaste Samsung (basmodell, ej +/ultra) eller iPhone och jag vill inte ha iPhone. Hade ni väntat ett tag till på en ny modell eller tagit en s22 i augusti?

Permalänk
Medlem

Om man ska vänta på ny modell, så får man ju alltid bara vänta, då det alltid kommer nya modeller. Man väljer en mobil man vill ha, som finns.

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt på vad det är som gör att du inte är nöjd med s20? Jag har en s22 och tycker den funkar bra men jag har heller inte så stora behov.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du får ta den som du eventuellt väntar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Har idag en s20 som jag inte är särskilt nöjd med. Jobbet låter oss välja mellan senaste Samsung (basmodell, ej +/ultra) eller iPhone och jag vill inte ha iPhone. Hade ni väntat ett tag till på en ny modell eller tagit en s22 i augusti?

Jag har en S22 och personligen hade jag väntat till våren när S23 kommer. Jag blev rätt missnöjd trots att jag gick från S10+ p.g.a. hur pass liten S22 faktiskt är. Mot S20 är det inte riktigt lika stor skillnad, men fortfarande mindre.

Att det sen endast är FHD i S22 istället för QHD-skärm är såklart tråkigt. Nu har både S22 och S20 120Hz-skärmar så det är inte direkt något att vinna på heller.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av KurtEgon:

Har idag en s20 som jag inte är särskilt nöjd med. Jobbet låter oss välja mellan senaste Samsung (basmodell, ej +/ultra) eller iPhone och jag vill inte ha iPhone. Hade ni väntat ett tag till på en ny modell eller tagit en s22 i augusti?

Hade det varit valet att använda den i jobbet hade jag tagit iphone alla dagar i veckan pga batteritid och hur appar för det mesta bara funkar. Vad är det du inte nöjd över med s20? I princip får du inte bättre OS bara för att du tar en S22:a eller S21:a utan det är i grunden exakt samma mobiler bara med lite bättre processor, lite bättre kamera osv.

Är du inte nöjd med din S20 ser jag inte direkt varför du skulle bli nöjd över andra samsung mobiler om det handlar om själva mobilen och inte storleken. Ända skillnaden hade varit om du lyckats få en snapdragon istället för en exynos då vissa appar funkar bättre med snapdragon.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Om man ska vänta på ny modell, så får man ju alltid bara vänta, då det alltid kommer nya modeller. Man väljer en mobil man vill ha, som finns.

Nja. Det släpps liksom 1 gång per år samma datum ungefär varje år med stora märken som Apple/Samsung. Så väldigt enkelt att bestämma om man vill vänta eller inte kan jag tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Har idag en s20 som jag inte är särskilt nöjd med. Jobbet låter oss välja mellan senaste Samsung (basmodell, ej +/ultra) eller iPhone och jag vill inte ha iPhone. Hade ni väntat ett tag till på en ny modell eller tagit en s22 i augusti?

Jag vill inte låta som en gnällgubbe....Men..

Du är inte nöjd med den du har och du vill inte ha iPhone.
Vill du ha en S22? Vill du ha S20 du inte är nöjd med tills det kommer en ny modell istället?

Känns inte riktigt som ett problem. Är du inte nöjd och inte vill ha iPhone, ta 22an. Annars var missnöjd med nuvarande tills ny släpps.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Skrivet av KurtEgon:

Har idag en s20 som jag inte är särskilt nöjd med. Jobbet låter oss välja mellan senaste Samsung (basmodell, ej +/ultra) eller iPhone och jag vill inte ha iPhone. Hade ni väntat ett tag till på en ny modell eller tagit en s22 i augusti?

Hadde lätt tatt s22 som sagt bas modell på båda sidorna utav myntet. Bara välj den du trivs bäst med. Iphone är det inget speciellt med idag. De använder inte direkt något eget i hårdvaran förutom då A chipet som sedan blir producerat utav TSMC.
Samsung är ju Samsung. De är störst och tillverkar skärm och minne rätt så själva.

Permalänk
Medlem

Beror ju såklart på vad du är missnöjd med. Skiljer ju inte speciellt mycket mellan s20 och s22 https://www.androidpolice.com/samsung-galaxy-s22-upgrade-s20/