Diablo IV släpps 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Redan bekräftats från oficiellt håll.
<Uppladdad bildlänk>

Får väl hoppas att det stämmer.

Även om trailern såg fantastisk ut så är jag rädd för serverstrul och MTX.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hur länge ska spel lanseras till förra generationens spelkonsoler? Trodde vi äntligen skulle börja bli av med dem. Jag blir orolig att de tar för mycket fokus från utvecklarna eller håller tillbaka den grafiska utvecklingen. Cyberpunk floppade ju rejält på förra generationens konsoler och jag vågar knappt tänka på hur många arbetstimmar som plöjdes ner för att förbättra situationen där - pengar som kunde lagts på bättre pc/ps5/seriesX-upplevelse.

Modern spelupplevelse går inte hand i hand med lastgamla konsoler och att kompromissa gör snarare båda lägren missnöjda.

Hade ju varit rätt korkat av Blizzard att följa upp "do you guys not have phones??" med "do you guys not have PS5??". Tillgången till nya generationens konsoler är väl fortfarande bedrövlig och det vore att skjuta sig själv i foten att begränsa sin marknad genom att göra som du säger.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av trickeh2k:

Redan bekräftats från oficiellt håll.
<Uppladdad bildlänk>

Hoppas det stämmer. Den som lever får se! Hoppas i alla fall på ett riktigt bra spel, men tror man får vänta tills några patcher har kommit.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Lika efterlängtat som en ny Star Wars-film. Något för de absoluta fanboisen utan några som helst krav på kvalitét eller konstnärlig/spelmässig vision.

Jag säger tack men nej tack :P.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Diablo 3.1

Om du verkligen tycker det så har jag inga kommentarer, men för att vara lite snäll, saker som en "öppen värld och delad värld med spelare", "raids", "ett paragon system som liknar ett path of exile träd" ska det förknippas med en UPPDATERING till 3an? Och sen har dom ju uppdaterat grafiken och attackstilen så det är två skilda världar.

Visst Diablo Immortal kan jag köpa är ett 3.1 men Diablo 4 är just vad det antyder ett helt nytt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Om du verkligen tycker det så har jag inga kommentarer

Fast det hade du ju.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Fast det hade du ju.

Det var ett uttryck.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra trailer, ser bra ut.

Permalänk
Medlem

Skönt med så många gnällspikar och experter. Då finns det hopp om att slippa köa på releasedagen!
Har oändligt många timmar i D2 & D3 och detta är ett givet spel imo. Får ta de som det är, förmodligen kommer det spenderas timmar.

Tyckte trailern visa på mycket nytt. Snyggt ser de ut att vara också!

Permalänk
Medlem

Hur ser looten ut? Är det fortfarande stats slumpässigt lottade från en tabell, skalade mot ens clvl, oavsett om det är uniques eller rares?

Håller på att få dåndimpen av all generativ gaming.

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Får väl hoppas att det stämmer.

Även om trailern såg fantastisk ut så är jag rädd för serverstrul och MTX.

Vid launch? Absolut, så är det ju för alla dessa typer av spel i princip. Släpps det en fredag så får man nog räkna med åtminstone helgen innan det blir hyggligt. Räknar med kötider, kanske inte riktigt så illa som med Lost Ark men kanske inte superlångt ifrån.

Skrivet av tyvar1:

Hoppas det stämmer. Den som lever får se! Hoppas i alla fall på ett riktigt bra spel, men tror man får vänta tills några patcher har kommit.

Vore dumt att gå ut oficiellt och säga att det enbart är kosmetiska föremål och sedan ändra sig, jag tror inte de kommer att backa på det

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ser helt fantastiskt ut mörkt, skitigt och ondskefullt.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Anlednignen till att de inte tog med det i D2 var att det skulle bli OP för någon "skill" till en av klassen.
OW tog de bort för att det inte skulle förstöra för de som inte kunde nyttja 21:9, vilket jag tyckte var skit rent ut sagt.

jo jag läste det också, men det är ett så dåligt argument, samma sak om jag får med FPS med en bättre dator det är ju också bättre? så segt...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av trickeh2k:

Vore dumt att gå ut oficiellt och säga att det enbart är kosmetiska föremål och sedan ändra sig, jag tror inte de kommer att backa på det

tyvärr så höll dom inte alla ord angående diablo Immortal :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Redan bekräftats från oficiellt håll.
<Uppladdad bildlänk>

Tills det att jag med egna ögon och spelet i hand kan se att dessa "optional cosmetics" inte innehåller saker som auto-lootande pets, stats (hur små de än är) eller liknande saker som annars inte går att få genom spelande (inom rimliga nivåer) – då tänker jag fortsatt vara skeptisk

De pratade varmt om Immortal också, att det inte skulle gå att köpa utrustning o.s.v. för att bli bättre. Visserligen sant, du kan inte köpa utrustning direkt för att göra dig själv bättre. Däremot kan man köpa sig högre dropchans och juveler, som då indirekt är exakt samma sak.

Blizzards ord håller för mig inte mycket vatten i dagsläget, därmed ska det vara konkret i en färdig produkt innan en tumme upp kommer från mitt håll

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Blir nice detta, sett fram emot det sedan de först visade upp det och allt de visat tycker jag ser väldigt lovande ut faktiskt, deras uppdateringar de haft ca varje kvartal osv.

D3 har jag haft mycket kul med faktiskt, men det hade sina problem när det kom, och som det är nu där man räknar legendaries per timme blir det ju lite urvattnad "ser inte skogen för alla träd" typ. Med primal legendaries fick de ju tillbaka det där lite men ändå, ändå inte samma sak. Så jag hoppas 4an sköter detta snyggare och än så länge har allt jag sett tytt på att det blir bättre. De känner till problemen helt enkelt.

Plus att den grafiska stilen kändes lite trist i D3, för tecknad eller vad man ska säga. Det var ju mörkt framförallt i expansionen men man fick aldrig den där riktigt mörka och brutala känslan ändå. Det blir ännu mer påtagligt efter att ha lirat D2 Remastered som har rätt stil enligt mig. Och det är ju mer den stilen de går tillbaka till med D4 vilket känns bra, tycker allt jag ser, och hör, verkar grymt bra.

Överlag extremt taggad och har vart det länge nu faktiskt!

Får väl lira igenom Immortal på PC under hösten bara så är man redo för D4 sen (inte för att de hänger ihop direkt men ändå, vill gärna lira igenom det iaf).

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Diablo IV kommer alltså, härligt. Och det kommer att finnas minst en klass.... inte illa!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Är det minsta lilla mikrotransaktion i det här spelet så skippas det.

Dvs det kommer att skippas.

Permalänk
Medlem

Verkar mer bli ett MMO med world events och world bossar?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Extremt opepp efter allt skräp som Blizzard hållit på med på senaste tiden. Trist företag med trist kultur med tråkiga spel. Att sedan allt går mot liknande mmorpg stilen på spel gör inte det hela bättre för min del. Kommer väl hålla ett öga på detta kanske men känner att Blizzards tid, liksom många andra av de gamla drakarna, är förbi.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Oliver91:

Efter att ha spelat till nästan 100% enbart spel från Blizzard Entertainment de senaste 20 åren så tog jag och rensade allt från dem och Activision i helgen och avinstallerade b.net och kommer ge spel som t.ex. Path of Exiles 2 en chans istället och min backlog på 300+ spel på steam då mitt förtroende för Blizzard Entertainment är 100% förbrukat efter lanseringen av deras två "mobilspel" på senare tid och deras oförmåga till innovation när det kommer till Overwatch 2 och WoW: Dragonflight samt att det väljer att göra massa changes till WoW: Wotlk classic som att t.ex. ta bort LFD och tillåta boosts, GDKP, bottande e.tc.

Och ja, jag ska hitta mig någon annan avatar än alliance emblemet

GDKP är ju bästa som finns med wow och alltid varit enligt mig och boosta alltid funnits med.
Bootar har dom dock failat med

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tyvärr, blizzard står inte för kvalite och spelglädje längre, inte gjort på många år. Kommer väl hålla lite koll på det men absolut inget förköp....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Ser sjukt fram emot detta faktiskt! Hoppas verkligen att spelet blir som Blizzard announcat det hittills. Bara att det blir open world gör mig väldigt optimistisk då D3's ständiga nötande av rifts och grifts blev tråkigt efter en vecka. Hoppas verkligen att man förbereder sig med serverkapacitet inför releasen dock. Känns som att Blizzard aldrig lär sig.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Ser fram mot att spela det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hur länge ska spel lanseras till förra generationens spelkonsoler? Trodde vi äntligen skulle börja bli av med dem. Jag blir orolig att de tar för mycket fokus från utvecklarna eller håller tillbaka den grafiska utvecklingen. Cyberpunk floppade ju rejält på förra generationens konsoler och jag vågar knappt tänka på hur många arbetstimmar som plöjdes ner för att förbättra situationen där - pengar som kunde lagts på bättre pc/ps5/seriesX-upplevelse.

Modern spelupplevelse går inte hand i hand med lastgamla konsoler och att kompromissa gör snarare båda lägren missnöjda.

Att ens behöva släppa spel till PS5 osv lär handikappa sån här spel ganska hårt tyvärr.

Ska det också gå att köra på PS4 kommer spelet antingen suga eller vara ospelbart på PS4.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Försiktig nyfikenhet är vad jag har för detta spelet.

Det kommer 100% handla om hur de väljer att tjäna pengar för mig i slutändan.

Är det bara kosmetiska tillägg finns det goda chanser att jag kommer spela, kan även tänka mig att köpa extra klasser och se det som expansionspaket förutsatt att priset känns rätt. Men vid lukten av att kunna köpa sig till någon form av fördel (pay to ease / pay to progress / pay to win) — då dippar jag ur direkt.

Har inte tid, ork eller lust att beblanda mig med delfiner och valar i mitt begränsade spelande. Ser jag någon springa runt med ett häftigt achievement, en skrytande titel, eller för den delen mäktiga stats på sin rustning, då ska det vara på grund av färdighet och dedikation för spelet i fråga – inte hur många gånger personen skrivit in sin CVC-kod på baksidan av betalkortet.

Jag gillar faktiskt hur upplägget på Path of Exile ser ut, med vissa mindre bra punkter (typ att allt gear du hittar ser ut som något katten lämnat på tappen). Men håller helt med här, kosmetika är okej under vissa begränsningar resten bör lämnas till saker du åstadkommer genom att spela.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Ja vad ska man säga?

Jag är inte hälften så taggad på detta som jag kunde vara om det inte vore för hur jävla synisk denna branschen har gjort mig, för att inte tala om all skit som har sipprat ut ur Activision/Blizzards sömmar de senaste åren, både produkt- och kulturmässigt. Vidrigt.

Testade Diablo Immoral när det släpptes på PC. Claim this, claim that och i flera olika menyer där man bombarderas med olika sälj-taktiker. Hur ska man orka spela när 30% av skärmen är fylld med aviseringar?

Jag tvivlar på att D4 blir en räddning. Det är ju trotts allt utvecklat med moderna affärsmodeller i åtanke, men hoppet är det sista som dör. Hoppas spelet faktiskt känns som en färdig produkt när det släpps och att guld och white/magic/rare items har ett värde för att ge incitament till trading. Vill inte plocka upp det bara för att bryta ner det.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk

Kommer vara magiskt att köra igenom campaign i couch coop med polare. Tror tyvärr inte dom kommer kunna innovera endgame, utan blir samma gamla farmande som i dom gamla spelen. Men dom först 100-150h är alltid underbara i ett nytt Diablo.

Permalänk
Medlem

Utifrån det jag sett i gameplay klipp så är spelet värt sitt pris även om jag bara spelar det i en månad. Men jag tror det blir bra, alltså ett spel som jag kommer att spela längre än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Men vid lukten av att kunna köpa sig till någon form av fördel (pay to ease / pay to progress / pay to win) — då dippar jag ur direkt.

Säga vad man vill om Diablo Immortal, men det är bevisligen inte pay to win. 💁‍♂️