Lenovo ThinkPad T450 trasig skärm och tngbord

Permalänk
Medlem

Lenovo ThinkPad T450 trasig skärm och tngbord

Hej, har en Lenovo ThinkPad T450 med trasigt tngbord och skärm. Får ingen bild när jag kör vga ut. Har trådlös lösmus och bord. Hur ska jag göra för att få bild på den sekundära skärmen?

Permalänk

Vet du att det är just skärmen som är trasig? Ingen bild på skärm via VGA brukar betyda mer problem än så vad jag minns...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupBob:

Hej, har en Lenovo ThinkPad T450 med trasigt tngbord och skärm. Får ingen bild när jag kör vga ut. Har trådlös lösmus och bord. Hur ska jag göra för att få bild på den sekundära skärmen?

Har du lyckats via windowsknappen + P ställt in i Windows att den ska duplicera eller bara använda externa skärmen? Om ja då är det nog grafikkortet som är problemet.

Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Vet du att det är just skärmen som är trasig? Ingen bild på skärm via VGA brukar betyda mer problem än så vad jag minns...

Ja, om man har ställt in i Windows att den som minimum ska duplicera skärmen så är det nog grafikkortet som är problemet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Vet du att det är just skärmen som är trasig? Ingen bild på skärm via VGA brukar betyda mer problem än så vad jag minns...

Skrivet av jnsson:

Har du lyckats via windowsknappen + P ställt in i Windows att den ska duplicera eller bara använda externa skärmen? Om ja då är det nog grafikkortet som är problemet.
Ja, om man har ställt in i Windows att den som minimum ska duplicera skärmen så är det nog grafikkortet som är problemet

Jo att skärmen är trasig pga fyaiskt defekt också. Jag har haft Linux mint, så först borde jag komma till min papsspromt för krypteringen sen till Linux Mint.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu grabbar å tjejer! Hörs även två pip när den bootar upp.

Permalänk
Medlem

Har Du en lysdiod på CapsLock knappen?
Om ja, tänds/släcks den när Du trycker på knappen?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Har Du en lysdiod på CapsLock knappen?
Om ja, tänds/släcks den när Du trycker på knappen?

Har ingen lysdiod.

Permalänk
Medlem

Fick det att funka genom att koppla bort den inbyggda skärmen. Nu funkar inte fläkten, så får några beep och så står den fan error sen stängs den av.

Permalänk
Medlem

Läge att öppna lådan och kolla om fläkten.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Avstängd

Lenovo har väldigt bra instruktioner för underhåll och reparationer av Thinkpad-serien. Jag har bytt några tangentbord, uppgraderade en W540 till (i princip) en W541 med ny touchplatta och så vidare.

https://support.lenovo.com/th/th/solutions/ht510678-removal-a...

Edit: Vet inte varför det blev den Thailändska supportsidan jag hittade, men videorna är på engelska oavsett så det spelar ingen roll.