Permalänk
Medlem
Skrivet av MagicMushMike:

Här har jag och min flickvän spenderat vintern 😁 kör samma skärmar, mus, tangentbord, chassi, kylning, och stolar ✌️ Ja och kissekatten får man ju inte glömma 😂

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Rättvist så det förslår. Vem vinner då?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://GavleMG.org
Dator: | Asus Prime Z790M-PLUS | i5 12600K 3,7GHz -> NZXT Kraken 240 | ASUS GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC 8GB | Corsair Vengeance Black DDR5 32GB 6000MHz | Cougar S700 700W | Samsung 990 PRO M.2 2TB | Samsung 850 EVO Series 500GB | Fractal Design Meshify C Mini TG | Win10 Pro x64 |
Skärmar: | LG UltraGear 34GP63A 34" 160hz | BenQ XL2411 24" 144hz |

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

Inte mkt för världen min lilla höra (ej fixat till kablar och sånt än men de kommer)

https://www.bildtagg.se/file/8y5zi6e9qja339482iq0txq8

vad har du för widgets på skrivbordet ? klocka datum och snabb iconerna på övre delen av skärmen ?

Visa signatur

CPU| Ryzen 9 5900x MoBo| ASUS ROG STRIX B550-F Ram| Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) Ryzen GPU| 2080Ti Strix OC Storage| 2x M.2 ssd samsung 960 1x 500gb 1x 250gb 1x500gb samsung 750 evo 1x6tb hdd baracuda Cooler| Kraken x62 PSU| Corsair RM750X 750W v2
Display|Asus ROG Swift PG278QR ASUS PB278Q

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Triggers porrhörna!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Cerd Moyen:

Rättvist så det förslår. Vem vinner då?

Vi lirar oftast tillsammans så skulle väll säga att vi vinner helt enkelt båda två 😂

Permalänk
Skrivet av cerb1980:

Det där är äkta romantik!

Haha jag verkligen 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philopinos:

vad har du för widgets på skrivbordet ? klocka datum och snabb iconerna på övre delen av skärmen ?

Kör med programet rainmeter där den finns massa widget så som klocka,datum,snabb ikoner

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Inte direkt fotograf, men trots dålig ljussättning på bild så blir det lite ljusare när skärmarna är igång, fast då blir bilden ännu sämre.

Permalänk
Medlem

Här är mitt nörderihörn!

Permalänk
Medlem

Jag fick lov att flytta in min mancave i en garderob modell större när pojken föddes för ca 1 år sedan. Lite trångt, men ändå mysigt ☺️

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut hemma hos mig:

Är inte supernöjd med vinkeln på skärmarna; får ont i nacken efter intensivt användande av den vänstra skärmen. Men svårt att komma runt när det är ett hörnskrivbord (och jag vill inte sitta och jobba mot hörnet).

Nästa projekt är att uppgradera till 32"-skärmar (när det finns vettiga), flytta datorn till hörnet och flytta skärmarna mer till höger samt närmare väggen. Så blir det kanske bättre, samt mer yta för colaburkar vilket jag idag stör mig på att jag inte har.

Permalänk
Entusiast

Då det pågående projektet stått still en längre period så är datorn i allra högsta grad en temporär lösning. Fick tillbaka min mancave igen då dottern flyttade ut. Rummet har tavlor och möblemang, men allt detta är bakom fotot...

La till bilder på rummet i övrigt då skrivbordsbilden gör att min mancave ser ytterst torftig ut

Permalänk
Visa signatur

Acer Predator X34, AsusX99 Rampage V Extreme, Intel Core i7-5930K, HyperX Predator DDR4 3000MHz 16GB, MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB, Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe. Intel SSD 180GB 530 X2, Corsair Obsidian 750D, EVGA SuperNOVA P2 1200 W, Razer DeathAdder Chroma, Corsair K70 RGB MX Red, Corsair VOID Wireless SE RGB, Corsair Hydro H80i, Microsoft XboxOne Gamepad + Wireless Adapter PC.

Permalänk
Medlem

Fick lite inspiration av alla fina bilder och städade upp lite i min redigeringsröra.. Har även beställt lite kabelhantering och ett stativ för extra skärm etc.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Zpnk:

Då det pågående projektet stått still en längre period så är datorn i allra högsta grad en temporär lösning. Fick tillbaka min mancave igen då dottern flyttade ut. Rummet har tavlor och möblemang, men allt detta är bakom fotot...

<Uppladdad bildlänk>

La till bilder på rummet i övrigt då skrivbordsbilden gör att min mancave ser ytterst torftig ut

https://i.imgur.com/PIgIuBw.jpg

https://i.imgur.com/HsuLtt5.jpg

Tror jag har någon sorts hjärnskada men kan inte hjälpa att blicken hamnar helt okontrollerat på vissa saker…
Varför har man maskerat skarven mellan tak/vägg så?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får ta och testa bildfunktionen jag också , blev två halvkassa mobilfoton på spelrummet / förredetta biorum.

Måste säga att det fungerar riktigt smidigt nu direkt från mobilen så tummen upp för sweclockers.

Permalänk
Skrivet av Trigger:

Tror jag har någon sorts hjärnskada men kan inte hjälpa att blicken hamnar helt okontrollerat på vissa saker…
Varför har man maskerat skarven mellan tak/vägg så?

Du menar listen? Det är ju rätt vanligt / man skulle nästan kalla hus utan det för budget/minimalistiskt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Trigger:

Tror jag har någon sorts hjärnskada men kan inte hjälpa att blicken hamnar helt okontrollerat på vissa saker…
Varför har man maskerat skarven mellan tak/vägg så?

Skrivet av StuntmanMike:

Du menar listen? Det är ju rätt vanligt / man skulle nästan kalla hus utan det för budget/minimalistiskt.

Väldigt gammal kåk så det är säkert nån lösning eller nåt som gjorde förr om åren. Sen är det en hyresrätt så det är inget jag tänker lägga ner varken pengar eller möda på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Tror jag har någon sorts hjärnskada men kan inte hjälpa att blicken hamnar helt okontrollerat på vissa saker…
Varför har man maskerat skarven mellan tak/vägg så?

En vanlig taklist, finns i de flesta hus... Stilen varierar med tidsepok och smak.
Lägenheter kan dock vara utan dessa rätt ofta.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Zpnk:

Väldigt gammal kåk så det är säkert nån lösning eller nåt som gjorde förr om åren. Sen är det en hyresrätt så det är inget jag tänker lägga ner varken pengar eller möda på.

Listen i sig är jag med på

Tänkte mest på att skarven mellan vitt och svart är på ytterhörnet på listen (målat väggfärg på nedre delen av listen). Men hörni, vi släpper det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tangentbord: Anne Pro 2 Wireless [Gateron Brown]
Mus: Logitech G502 Hero
Hörlurar/Ljud/Mic: Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm + Rode AI 1 + Audio technica AT2020

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem

Precis klar med skrivbord, hylla och "tavla". Saknas lite posters på väggarna ännu, men snart

Inte riktigt lika fint i garderoben mitt emot skrivbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Kom hem två skärmar på posten idag!

https://i.imgur.com/BXpm83k.jpg

Hur har du gjort med kabeln till hörlurarna? Själv har jag en lång sladd liggande hela tiden, ser ut som att du samlat upp den på nåt smidigt sätt?

EDIT: Oj såg att jag svarade på ett tre år gammalt inlägg

Permalänk
Medlem

Räser

Data

Permalänk
Skrivet av pasen:

Precis klar med skrivbord, hylla och "tavla". Saknas lite posters på väggarna ännu, men snart
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Inte riktigt lika fint i garderoben mitt emot skrivbordet
<Uppladdad bildlänk>

Va tjusigt! Älskar verktygsskåpet! Vad pysslar du med, RC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Va tjusigt! Älskar verktygsskåpet! Vad pysslar du med, RC?

Tack Ja från början gjorde jag skåpet för att pilla med RC, men det har inte blivit så mycket sånt de senaste åren. Nu är det mest en stökig förvaring av verktyg och andra prylar och projekt från 3D skrivaren. Jag tröttnade på att det alltid var så stökigt på tidigare skrivbord, nu gör det inte så mycket då jag bara stänger garderoben

Hur det kunde se ut innan garderoben (annat rum)...

Dold text
Permalänk
Medlem

Min lyas kommandocentral. :)

Är rätt nöjd med det faktiskt. moddad skrivbordsskiva från Netonnet med IKEA skrivbordsben. Gamla skrivbordsskivan som bakvägg för skärmmontering och elmontering.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

Monterat en skiva direkt på väggen för att slippa ben

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Uppdaterad Loft setup!

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Har fått upp en Displate på väggen ur deras Limited Edition serie.
https://displate.com/limited-edition/displate/5447039

Med den Philps Hue Play som sitter bakom skärmen och lyser uppåt så ger den ett särskilt "pop" i bilden på väggen där de fyrkantiga lyktorna som flyter på vattnet riktigt står ut och ger en bra effekt.

Datorerna står på andra sidan väggen och KVM switchen som är inbyggd i skärmen sköter smidigt skiftet mellan jobb och hem dator.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.