Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Givet Max behöver hjälp för att ta sig om smidigt. De kör ju samma bil med samma styrka och svagheter. Perez bil är ju inte direkt någon williams. DRS i sig är ju ingen free push to pass då hade ju perez aldrig haft några problem ta sig förbi Russell heller om man får free lejd bara för att man får DRS.

Ändå imponerad hur samarbetet i RB ändå fungerar så till synes friktionsfritt. Inget gnabbandes på radion om vem som är snabbast

Det var snarast däcksituationen jag tänkte på, inte att Perez eller bilen skulle vara dåliga.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vet inte om det gör det bättre eller värre, men iaf lite glädjande att Checo inte verkade alltför modstulen efteråt.

Skrivet av oqvist:

Ändå imponerad hur samarbetet i RB ändå fungerar så till synes friktionsfritt. Inget gnabbandes på radion om vem som är snabbast

Han vet sin plats, och vad som gäller (redan från start när han fick sin körning i RBR).

Han är nog den absolut tydligaste 2:e/support-föraren på hela gridden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Plask sa det när hjärtat föll i golvet när Charles fick bryta.

Nu börjar man att känna igen sig igen som Ferrari-fan... 😐

Skrivet av martinot:

Han vet sin plats, och vad som gäller (redan från start när han fick sin körning i RBR).

Han är nog den absolut tydligaste 2:e/support-föraren på hela gridden.

Jag är inne på samma spår, har inte Red Bull alltid varit väldigt tydliga med vem som är nummer ett respektive nummer två? De har i alla fall varit skoningslösa mot förare som inte levererat.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Nog finns det fler stall som har en väldigt tydlig första och andra förare.

Vem tror att Vettel inte är en tydlig nr1?
Bottas?
Gasly?

Däremot så syns det inte på samma sätt sett eftersom de inte är i toppen och håller på att släppa förbi försteföraren.

Checo är en smart förare, att ta bilen i mål som tvåa är bättre än att inte få ett resultat och ta ut sin teamkamrat... Han har alla möjligheter att placera sig bättre än nånsin i mästerskapet och skulle Verstappen leda stort i slutet på säsongen så kan ni vara säkra på att teamet kommer göra allt för att Checo skall komma in som tvåa i mästerskapet om möjligheten finns.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Vettel är verkligen inte nr 1 i Aston martin

Bottas och gasly vet jag inte heller. Inte så viktig i de nedre skikten.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag det var ganska självklart att RBR skulle låta Ver passera Per med en order. Dom hade helt olika strategi och då är det rätt standard att man släpper förbi den bilen som för tillfället har bättre/nyare däck. Motiveringen till att låta de tävla mot varandra har varit att Ver ändå antagligen hade kört om Per så "varför inte bjuda på lite underhållning". Det låter ju klokt tills en utav dom bromsar ut sig efter rakan och man förlorar massa poäng.

Det är framförallt en lagsport. Hade dom varit på samma strategi hade det nog sett annorlunda ut då vi är tidigt i säsongen, men även då, om det är senare i säsongen och mästerskapet står mellan en i RBR och en i Ferrari så blir det ju team orders även då.

Tror knappast Perez kommer vara less på utfallet vidare länge utan han kommer förstå till 100 %, även om det känns i magen när beslutet kommer såklart. Vill han vinna lopp, eller t.o.m. mästerskapet får han helt enkelt se till att vara snabbare.

Rätt så knepigt race annars.

Nu är frågan om Leclerc kan ta sig i mål i Monaco om en vecka eller om han kommer crasha så som seden gör gällande.

Vilka bilar där i mitten av fältet tror vi kan prestera bra i Monaco? Alpha Tauri kanske? Kanske kan Vettel dra till med en hög placering? Ocon och Alonso kan kanske visa framfötterna? Och vilken bil är starkast där mellan RBR och Ferrari? Känns som att Ferrari kan ha övertaget eller?

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Det är framförallt en lagsport. Hade dom varit på samma strategi hade det nog sett annorlunda ut då vi är tidigt i säsongen, men även då, om det är senare i säsongen och mästerskapet står mellan en i RBR och en i Ferrari så blir det ju team orders även då.

Tror inte att det i RBR har någon betydelse. VER är alltid #1 från start och PER #2. Det är hela upplägget från start.

Håller med om att F1 är en lagsport. Men det är mer eller mindre lagsport eller mer eller mindre olika jämlikt i olika stall.

Samtidigt, där det är mer jämlikt inom laget, så är det alltid din stall"kamrat" som är din värsta fiende. Vem minns inte den underbara tiden och underhållande krigandet mellan ROS och HAM?

Tyckte det var grymt underhållande!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Intressant att Ham med sina 15 år i sporten ville göra en Alonso och ge upp när det gick fel i början av racet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vettel är verkligen inte nr 1 i Aston martin

Bottas och gasly vet jag inte heller. Inte så viktig i de nedre skikten.

Så Stroll är etta i Aston? Före en fyrfaldig världsmästare? Ok...

Vilket var exakt min poäng "Däremot så syns det inte på samma sätt sett eftersom de inte är i toppen och håller på att släppa förbi försteföraren.", hade de däremot varit i toppen i ett race så hade det märkts.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Vilka bilar där i mitten av fältet tror vi kan prestera bra i Monaco? Alpha Tauri kanske? Kanske kan Vettel dra till med en hög placering? Ocon och Alonso kan kanske visa framfötterna? Och vilken bil är starkast där mellan RBR och Ferrari? Känns som att Ferrari kan ha övertaget eller?

Vad som sades tidigt var väl att no-sidepod konceptet skulle vara snabbast i långsamma kurvor. I Spanien var Mercedes ju inte så snabba i sista chikanen, men det kanske hade mer med setup att göra. Ferrari har väldigt bra traction ut ur kurvor och kan svänga runt bilen bra i långsamma kurvor så teoretiskt sett borde det väl vara en 1-2 Ferrari och att Perez kampas med Russell och Hamilton om 4e platsen med Verstappen 3a. Men det troliga är väl att Leclerc bryter och Sainz gör något misstag för sjuhundrade helgen i rad. Så Verstappen kanske är bästa tipset ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Så Stroll är etta i Aston? Före en fyrfaldig världsmästare? Ok...

Vilket var exakt min poäng "Däremot så syns det inte på samma sätt sett eftersom de inte är i toppen och håller på att släppa förbi försteföraren.", hade de däremot varit i toppen i ett race så hade det märkts.

Vettel var väl inte tänkt att få de nya uppdateringarna den här helgen. De anlände precis vid FP1 för honom. Det är väl vanligtvis den mest prioriterade föraren som får första tjing på uppdateringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Intressant att Ham med sina 15 år i sporten ville göra en Alonso och ge upp när det gick fel i början av racet.

Å andra sidan så visste dem inte hur racepacen skulle under Söndag så på ett sätt kan man förstå varför han ville "Avbryta" för att spara på motorn för att slippa en motorstraffning senare under säsongen när Hamilton kan vara med och fightas om mer poäng än vad han trodde.

Edit:
live to fight another day typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Så Stroll är etta i Aston? Före en fyrfaldig världsmästare? Ok...

Det var väl helt klart meningen att Vettel skulle ta den ledande rollen, och det har han kanske gjort i vissa avseenden, men sett till att ha en tydlig roll som etta i teamet vet jag inte om det stämmer.
Är ännu mer tveksam till den omvända tolkningen, som du lade fram som alternativ. Känner snarare att de inte verkar ha någon tydlig etta i praktiken.

Men om man ser till hur säkert de sitter så tycker jag det känns säkrare att Stroll öht blir kvar i teamet. Känns inte som att Vettel riktigt levererar, han känns lite "avslagen" rent allmänt, och är förmodligen dyr.
Om man ska göra en jämförelse så känns det som att Bottas (åtminstone än så länge) gör för Alfa/Sauber just det som Aston hoppades att Vettel skulle göra. En nytändning individuellt och levererar på banan.

Tänker spontant att Aston hade varit i ett bättre läge om de behållt Perez.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det var väl helt klart meningen att Vettel skulle ta den ledande rollen, och det har han kanske gjort i vissa avseenden, men sett till att ha en tydlig roll som etta i teamet vet jag inte om det stämmer.
Är ännu mer tveksam till den omvända tolkningen, som du lade fram som alternativ. Känner snarare att de inte verkar ha någon tydlig etta i praktiken.

Men om man ser till hur säkert de sitter så tycker jag det känns säkrare att Stroll öht blir kvar i teamet. Känns inte som att Vettel riktigt levererar, han känns lite "avslagen" rent allmänt, och är förmodligen dyr.
Om man ska göra en jämförelse så känns det som att Bottas (åtminstone än så länge) gör för Alfa/Sauber just det som Aston hoppades att Vettel skulle göra. En nytändning individuellt och levererar på banan.

Tänker spontant att Aston hade varit i ett bättre läge om de behållt Perez.

En världsmästare och då en flerfaldig är ett mycket starkt varumärke och för sponsorer är sånt viktigt. Tyskland är en stark marknad och jag kan tänka mig att även om pappa Stroll slantar in bra så är Vettel den som ser till att teamet får in rejält med deg och därför kommer han prioriteras av teamet även om han har en rejäl lön och kanske inte riktigt leverar i paritet med den på banan.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

En världsmästare och då en flerfaldig är ett mycket starkt varumärke och för sponsorer är sånt viktigt. Tyskland är en stark marknad och jag kan tänka mig att även om pappa Stroll slantar in bra så är Vettel den som ser till att teamet får in rejält med deg och därför kommer han prioriteras av teamet även om han har en rejäl lön och kanske inte riktigt leverar i paritet med den på banan.

Ligger säkert mycket i det där. Jag är ändå inte övertygad att det innebär en tydlig prioritering på banan, men kanske.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tror inte att det i RBR har någon betydelse. VER är alltid #1 från start och PER #2. Det är hela upplägget från start.

Håller med om att F1 är en lagsport. Men det är mer eller mindre lagsport eller mer eller mindre olika jämlikt i olika stall.

Samtidigt, där det är mer jämlikt inom laget, så är det alltid din stall"kamrat" som är din värsta fiende. Vem minns inte den underbara tiden och underhållande krigandet mellan ROS och HAM?

Tyckte det var grymt underhållande!

Verstappen är ju nummer 1 för att han är snabbast typ hela tiden, med undantag för RIC 2016/17 då det var rätt jämnt mellan de två.

Men jo, jag håller med dig om att RBR är Max lag. Dock tror jag inte man ska dra för stora slutsatser om Mercedes vilja att låta HAM och ROS slåss för titeln 2016. Dom delade på 20 av 21 pole positions och hade båda mer än 100 poäng mer än nr 3. Hade det varit jämnt och Mercedes riskerade att förlora något eller båda mästertitlarna så hade teamet bestämt bra mycket mer om hur racingen på banan skulle sett ut.

Edit: Men håller med om att det var en jävligt underhållande säsong, iaf sett till hur det såg ut före och efter mer total Merc-dominans!

Skrivet av Jesper.P:

Vad som sades tidigt var väl att no-sidepod konceptet skulle vara snabbast i långsamma kurvor. I Spanien var Mercedes ju inte så snabba i sista chikanen, men det kanske hade mer med setup att göra. Ferrari har väldigt bra traction ut ur kurvor och kan svänga runt bilen bra i långsamma kurvor så teoretiskt sett borde det väl vara en 1-2 Ferrari och att Perez kampas med Russell och Hamilton om 4e platsen med Verstappen 3a. Men det troliga är väl att Leclerc bryter och Sainz gör något misstag för sjuhundrade helgen i rad. Så Verstappen kanske är bästa tipset ändå.

Glömde ju Mercedes... tänk om någon av dom tar pole i Monaco! Inte otänkbart längre!

Kanske skulle byta in Hamilton i fantasylaget och räkna kallt med att Leclerc är för nervös för att prestera bra.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Så Stroll är etta i Aston? Före en fyrfaldig världsmästare? Ok...

Vilket var exakt min poäng "Däremot så syns det inte på samma sätt sett eftersom de inte är i toppen och håller på att släppa förbi försteföraren.", hade de däremot varit i toppen i ett race så hade det märkts.

Ja det är stroll farsa som levererar pengarna därav strolls försteförarkontrakt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Verstappen är ju nummer 1 för att han är snabbast typ hela tiden, med undantag för RIC 2016/17 då det var rätt jämnt mellan de två.

Men jo, jag håller med dig om att RBR är Max lag. Dock tror jag inte man ska dra för stora slutsatser om Mercedes vilja att låta HAM och ROS slåss för titeln 2016. Dom delade på 20 av 21 pole positions och hade båda mer än 100 poäng mer än nr 3. Hade det varit jämnt och Mercedes riskerade att förlora något eller båda mästertitlarna så hade teamet bestämt bra mycket mer om hur racingen på banan skulle sett ut.

Edit: Men håller med om att det var en jävligt underhållande säsong, iaf sett till hur det såg ut före och efter mer total Merc-dominans!

Glömde ju Mercedes... tänk om någon av dom tar pole i Monaco! Inte otänkbart längre!

Kanske skulle byta in Hamilton i fantasylaget och räkna kallt med att Leclerc är för nervös för att prestera bra.

Russel är väl både jämnare och piggare om man skall välja en i merca?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Skrivet av Awsmkiid:

Å andra sidan så visste dem inte hur racepacen skulle under Söndag så på ett sätt kan man förstå varför han ville "Avbryta" för att spara på motorn för att slippa en motorstraffning senare under säsongen när Hamilton kan vara med och fightas om mer poäng än vad han trodde.

Edit:
live to fight another day typ.

exakt. Tror inte ham själv visste hur bra bilen skulle bli.

Nästa race tror jag merc ligger i top

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

exakt. Tror inte ham själv visste hur bra bilen skulle bli.

Nästa race tror jag merc ligger i top

Eller kanske alfa romeo?

Grafen visar hur snabbt bilarna tagit sig igenom sista kurvorna i spanien. Då dessa låghastighets-kurvor liknar kurvorna i monaco kan datan vara intressant inför helgen.

Alfa romeos prestanda kan förklaras med att de har den lättaste bilen samt kortast wheelbase.

Källa: https://twitter.com/FormulaStats_/status/1529063950595284993

Permalänk
Skrivet av LimeN 43:

Eller kanske alfa romeo?

https://pbs.twimg.com/media/FThSYBJWIAEcI7L?format=jpg&name=small

Grafen visar hur snabbt bilarna tagit sig igenom sista kurvorna i spanien. Då dessa låghastighets-kurvor liknar kurvorna i monaco kan datan vara intressant inför helgen.

Alfa romeos prestanda kan förklaras med att de har den lättaste bilen samt kortast wheelbase.

Källa: https://twitter.com/FormulaStats_/status/1529063950595284993

undra om leclerc tar sig igenom

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Tonasty4u:

undra om leclerc tar sig igenom

Leclerc har ju redan crashat i monaco i år, borde vara lugnt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Russel är väl både jämnare och piggare om man skall välja en i merca?

Jo, men jag har en känsla av att Hamilton kan ha en fördel i just Monaco. Han fick nog tillbaka lite självförtroende i sista loppet också. Men bara min magkänsla och den har ofta fel!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om nya team som Andretti och Audi/VAG?

Kommer de överväga att starta egna F1-team, eller är det enbart uppköp av befintliga som gäller för de?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Jo, men jag har en känsla av att Hamilton kan ha en fördel i just Monaco. Han fick nog tillbaka lite självförtroende i sista loppet också. Men bara min magkänsla och den har ofta fel!

Har fått känslan att långsamma, tekniska kurvor inte är Hamiltons starka sida. Har "bara" 3 vinster i Monaco.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimeN 43:

Eller kanske alfa romeo?

https://pbs.twimg.com/media/FThSYBJWIAEcI7L?format=jpg&name=small

Grafen visar hur snabbt bilarna tagit sig igenom sista kurvorna i spanien. Då dessa låghastighets-kurvor liknar kurvorna i monaco kan datan vara intressant inför helgen.

Alfa romeos prestanda kan förklaras med att de har den lättaste bilen samt kortast wheelbase.

Källa: https://twitter.com/FormulaStats_/status/1529063950595284993

Bottas på pallen i Monaco skulle vara någonting det!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Har fått känslan att långsamma, tekniska kurvor inte är Hamiltons starka sida. Har "bara" 3 vinster i Monaco.

Ah, du har nog en poäng!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vad tror ni om nya team som Andretti och Audi/VAG?

Kommer de överväga att starta egna F1-team, eller är det enbart uppköp av befintliga som gäller för de?

Det kostar hiskeligt mycket pengar att köpa in sig i F1. Osäker om det ändrats men senaste beslutet jag minns var att ett nytt team måste betala 200 miljoner dollar bara för att få vara med. Ovanpå det alla kostnader för teamet i sig och allt runt det. Det blir väldigt mycket billigare att köpa upp ett existerande stall.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vad tror ni om nya team som Andretti och Audi/VAG?

Kommer de överväga att starta egna F1-team, eller är det enbart uppköp av befintliga som gäller för de?

Det är väl bara Andretti som skulle bli ett nytt team. Audi/Porsche siktar väl på att ta över eller inleda samarbeten. Jag tror inte VAG koncernen kommer starta något team men Andretti kan mycket väl göra det om de får komma in dvs.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell x2
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Jo, men jag har en känsla av att Hamilton kan ha en fördel i just Monaco. Han fick nog tillbaka lite självförtroende i sista loppet också. Men bara min magkänsla och den har ofta fel!

Fast just Monaco är ju inte nån av Hamiltons favvobanor.

Vinst 2008, 2016, 2019 är rätt dåligt facit på den banan med tanke på hur dominant han varit i övrigt, framförallt på senare år.

Jämför med Rosberg som tog tre raka 13-15.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730