Gigabyte B550I Aorus Pro AX Mini-ITX OBS kortet är morgontrött

Permalänk

Gigabyte B550I Aorus Pro AX Mini-ITX OBS kortet är morgontrött

Hej!

Bytte ut detta kort mot ett nytt eftersom jag tror jag råkade kortsluta något och nu har det lite problem i sin uppstart.
Om datorn inte varit igång på ett tag tar det kanske 20 min av blåskärmar för den att starta, men när den väl är igång har jag inte fått några problem. Om man stänger av datorn och sätter på den igen inom någon minut startar den direkt, och om den kanske står en kvart kan det ta någon omstart innan den startar.

För den som är intresserad finns det mer info om problemet i dessa trådar:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1663425-hur-far-man-5v...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1663689-ar-det-nytt-mo...

Tycker personligen att det är detta svar från Viita som låter mest sannolikt:
#19590994

Har dock inte testat så mycket på det. Har försökt clearea cmos när datorn varit "uppvärmd" med hjälp av skruvmejsel, men det verkade inte som att det funkade. Har inte bytt batteri för läste någonstans att det var svår-åtkomligt.

Kortet köptes av en annan medlem här på marknaden för ett tag sedan, och han hade råkat bryta av en pin i den interna USB 3 kontakten, så huruvida den funkar har jag inte kunnat testa. Pinnen sitter i en USB 3 förlängare som fås med.

Säljer därför detta kort i originalförpackning med samtliga tillbehör, men kan ju självklart inte ge några garantier på hur länge det håller. Låter annonsen ligga till nästa söndag då högsta bud får det. Frakt betalas av köparen.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Vive la liberté!
Nytt bud: 100 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Skrivet av Apanx:

Noterat!

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 150 kr Plus frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Skrivet av TrAZZeL:

150 kr Plus frakt

Noterat

Permalänk
Nytt bud: 200 kr Plus frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Skrivet av coolerfreak:

200 kr Plus frakt

Noterat!

Permalänk

Avslutar imorgon vid 15.

Permalänk

Annonsen är avslutad