EU provar egna versioner av Twitter och Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Nu kanske någon redan skrivit det men EU-avgiften är ca 2 besök på McDonalds i månaden och McDonalds avstår jag gärna ifrån
Tänk på att någons kostnad är någon annans inkomst. Pengarna försvinner inte bara utan de kommer alltid tillbaka i någon form
Heja EU !

Okej, men säg att du har 10 sådana poster. Då handlar det plötsligt om 2000 kronor i månaden och då kanske det inte är lika roligt längre att betala för saker som du inte vill ta del utav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Okej, men säg att du har 10 sådana poster. Då handlar det plötsligt om 2000 kronor i månaden och då kanske det inte är lika roligt längre att betala för saker som du inte vill ta del utav.

Men hur tänker du nu varför skulle EUavgiften öka till 2000 i månaden helt plötsligt?
Jag ville sätta saker i perspektiv, hur liten avgiften är egentligen. I alla fall enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Men hur tänker du nu varför skulle EUavgiften öka till 2000 i månaden helt plötsligt?
Jag ville sätta saker i perspektiv, hur liten avgiften är egentligen. I alla fall enligt mig

Nej, den är såklart statisk. Min poäng är att det är ett dåligt argument för att försvara utgifter som man inte vill ha. Den enskilda posten kanske är insignifikant, men summan av de små onödiga utgifterna är hög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Inte vad Mitrhas skrev. Men när det kommer till Fox så kan man ju undra hur det står till däruppe om du anser att direkta felaktigheter, lögner och desinformation är "brister" som är så mycket bättre än vad SVT kan erbjuda.

Jag säger bara Tony Bobulinski, hans intervju på FOX, Hunter Bidens laptop och hur det NU efter mer än ett år diskuteras i US-kongressen och diverse utskott för att komma fram till alla detaljer det innebär. Där nämdes även skumma affärer i Ukraina. Långt innan Putin gick in. MSM har länge stämplat det som konspirationsteori. Nu är det "under investigation". Och det verkar inte ser bra ut för Biden familjen och andra involverade. Time will tell.

Sen kan inte du visa på direkta lögner eller desinformation som Fox enligt dig skall ha sänt ut.
Allt du gör är att påstå det och klassa det som argument som om det våre ett faktum.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Traumklang:

Jag säger bara Tony Bobulinski, hans intervju på FOX, Hunter Bidens laptop och hur det NU efter mer än ett år diskuteras i US-kongressen och diverse utskott för att komma fram till alla detaljer det innebär. Där nämdes även skumma affärer i Ukraina. Långt innan Putin gick in. MSM har länge stämplat det som konspirationsteori. Nu är det "under investigation". Och det verkar inte ser bra ut för Biden familjen och andra involverade. Time will tell.

Sen kan inte du visa på direkta lögner eller desinformation som Fox enligt dig skall ha sänt ut.
Allt du gör är att påstå det och klassa det som argument som om det våre ett faktum.

Hunter Biden har inte makt, och tas enbart upp av högern eftersom de ville skada Joe Biden som kandidat, i övrigt så har de redan tagit upp hans fall och undersökt det.

Direkta lögner från Fox? BSmountain har helt otroligt mängd skitsnack. Det går att göra timlånga videos där man t.ex. ljuger om covid och om vilken medicin som fungerar, för att sedan något senare så hävdar de att inget sådant har sagts.

"Now comes the claim that you can't expect to literally believe the words that come out of Carlson's mouth. And that assertion is not coming from Carlson's critics. It's being made by a federal judge in the Southern District of New York and by Fox News's own lawyers in defending Carlson against accusations of slander. It worked, by the way."
https://www.npr.org/2020/09/29/917747123/you-literally-cant-b...

Fox News har bland USAs sämst informerade mediakonsumenter, det är TV för bottenskrapet av samhället.

Fox News Defends Its COVID Lies, Saying First Amendment Protects “False” Speech
https://truthout.org/articles/fox-news-defends-its-covid-lies...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Hunter Biden har inte makt, och tas enbart upp av högern eftersom de ville skada Joe Biden som kandidat, i övrigt så har de redan tagit upp hans fall och undersökt det.

Direkta lögner från Fox? BSmountain har helt otroligt mängd skitsnack. Det går att göra timlånga videos där man t.ex. ljuger om covid och om vilken medicin som fungerar, för att sedan något senare så hävdar de att inget sådant har sagts.

"Now comes the claim that you can't expect to literally believe the words that come out of Carlson's mouth. And that assertion is not coming from Carlson's critics. It's being made by a federal judge in the Southern District of New York and by Fox News's own lawyers in defending Carlson against accusations of slander. It worked, by the way."
https://www.npr.org/2020/09/29/917747123/you-literally-cant-b...

Fox News har bland USAs sämst informerade mediakonsumenter, det är TV för bottenskrapet av samhället.

Fox News Defends Its COVID Lies, Saying First Amendment Protects “False” Speech
https://truthout.org/articles/fox-news-defends-its-covid-lies...

Media
Jag räknar kallt med att alla media kanaler ljuger ibland, kanske av misstag ibland, men säkerligen avsiktligt överdrifter ganska ofta, detta inkluderar givetvis FOX.
Detta då utöver de medvetna ljugandet som delvis finns hos de flera media kanaler, oftast inte raka lögner, oftast små lögner och undanhållande av fakta.
Dvs man tar allt som oftast bara upp de delarna//vittnesuppgifter etc som gynnar ens egen ståndpunkt och granskar alla motståndarens ståndpunkter väldigt hårt om man inte ignorerar delmängder av dessa.

Hunter
Hunters granskning, som knappast kan anses blivit granskad av traditionell media på det sätt som hade ägt rum om han tex var son till Trump.
( Om sedan några politiker ev kikat på sakerna är ganska ointressant, normal granskning sker i pressen inte hos politikerna)

Det finns också utöver släktskapet mellan Hunter och residenten också affärsförbindelser mellan dessa.
Visste ni tex att Hunters affärsbekanta hade besökt vita huset 27 gånger?
(källa https://www.dailymail.co.uk/news/article-10757307/Hunter-Bide...

Därmed vore det konstigt om det inte blir någon granskning av Hunter i traditionell media anser jag, vad anser ni?
L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Hunter Biden har inte makt, och tas enbart upp av högern eftersom de ville skada Joe Biden som kandidat, i övrigt så har de redan tagit upp hans fall och undersökt det.

Direkta lögner från Fox? BSmountain har helt otroligt mängd skitsnack. Det går att göra timlånga videos där man t.ex. ljuger om covid och om vilken medicin som fungerar, för att sedan något senare så hävdar de att inget sådant har sagts.

"Now comes the claim that you can't expect to literally believe the words that come out of Carlson's mouth. And that assertion is not coming from Carlson's critics. It's being made by a federal judge in the Southern District of New York and by Fox News's own lawyers in defending Carlson against accusations of slander. It worked, by the way."
https://www.npr.org/2020/09/29/917747123/you-literally-cant-b...

Fox News har bland USAs sämst informerade mediakonsumenter, det är TV för bottenskrapet av samhället.

Fox News Defends Its COVID Lies, Saying First Amendment Protects “False” Speech
https://truthout.org/articles/fox-news-defends-its-covid-lies...

Media landskapet är inte bra i USA, det ljugs ganska vilt i många kanaler så vitt jag vet. (givetvis inklusive Fox).
Oftast så ljugs det inte direkt utan man bara tar upp de punkter som talar till ens egen fördel och hårdgranskar det som talar emot ens egen ståndpunkt (om man inte bara ignorerar dessa punkter). Säkerligen sker också rena lögner, men det är nog mindre vanligt skulle jag tro, man når oftast sina mål genom att bara överdriva sina egna bra punkter.

Hunter granskas knappast på samma sätt om hade varit son till Trump, ganska stor avsaknade av granskning tycker jag.
(Granskning som för övrigt brukar ske inom de traditionella media kanalerna anser jag, men som till stor del saknas).

Utöver det uppenbara släktskapet mellan Hunter och rpesidenten så har det också funnits affärsförbindelser.
Tex 27 affärsbesök till vita huset (https://www.dailymail.co.uk/news/article-10757307/Hunter-Bide...)

Det ser lite konstigt ut i media tycker jag, vad tycker ni?
Alla politikers privatliv etc bör granskas och detta kommer alltid inkludera när och kära till viss del oavsätt vad vi tycker om det speciellt när det utöver släktskap finns affärsförbindelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

Jag säger bara Tony Bobulinski, hans intervju på FOX, Hunter Bidens laptop och hur det NU efter mer än ett år diskuteras i US-kongressen och diverse utskott för att komma fram till alla detaljer det innebär. Där nämdes även skumma affärer i Ukraina. Långt innan Putin gick in. MSM har länge stämplat det som konspirationsteori. Nu är det "under investigation". Och det verkar inte ser bra ut för Biden familjen och andra involverade. Time will tell.

Sen kan inte du visa på direkta lögner eller desinformation som Fox enligt dig skall ha sänt ut.
Allt du gör är att påstå det och klassa det som argument som om det våre ett faktum.

Du menar som när du hävdar att "Fox News är i den syn mycket bättre [än SVT i fråga om neutrala nyheter]" utan något som helst beläggför att det är ett faktum? Det är bra att du bidrar med samma grad av saklighet som avkräver andra...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sjoooberg:

Missad möjlighet att kalla det för EUtube

Eller tEUbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Hunter Biden har inte makt, och tas enbart upp av högern eftersom de ville skada Joe Biden som kandidat, i övrigt så har de redan tagit upp hans fall och undersökt det.

Direkta lögner från Fox? BSmountain har helt otroligt mängd skitsnack. Det går att göra timlånga videos där man t.ex. ljuger om covid och om vilken medicin som fungerar, för att sedan något senare så hävdar de att inget sådant har sagts.

"Now comes the claim that you can't expect to literally believe the words that come out of Carlson's mouth. And that assertion is not coming from Carlson's critics. It's being made by a federal judge in the Southern District of New York and by Fox News's own lawyers in defending Carlson against accusations of slander. It worked, by the way."
https://www.npr.org/2020/09/29/917747123/you-literally-cant-b...

Fox News har bland USAs sämst informerade mediakonsumenter, det är TV för bottenskrapet av samhället.

Fox News Defends Its COVID Lies, Saying First Amendment Protects “False” Speech
https://truthout.org/articles/fox-news-defends-its-covid-lies...

Att nämna två källor som luter starkt mot vänster och är delvis sponsrat av Soros och andra skumma NGO's är verkligen det bästa du kunde komma med?
Besparar mig.

https://www.allsides.com/news-source/npr-media-bias#Feb2022

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Detta är orsaken till att jag inte ens söker datorrelaterad information på SweClockers forum längre.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Vem är de och har du någon källa på ditt uttalande eftersom du skriver vill? Hade varit högst intressant att få ta del av det!

För övrigt så tror jag Jula har ganska billig Aluminiumfolie på tal om ingenting

Aluminiumfolie hjälper inte, det krävs stanniol, "tin-foil", gjort av tenn för att blockera hjärnkontrollen från satelliterna.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av snajk:

Aluminiumfolie hjälper inte, det krävs stanniol, "tin-foil", gjort av tenn för att blockera hjärnkontrollen från satelliterna.

Jag glömde det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?