Paramount Plus - Ingen 4K, HDR eller Dolby Vision/Atmos

Permalänk
Medlem

Paramount Plus - Ingen 4K, HDR eller Dolby Vision/Atmos

Hej!

Undrar bara om fler har samma problem med Paramount Plus. De har flera filmer och serier som listas som 4K, Dolby Vision eller HDR, och Dolby Atmos eller åtminstone 5.1 ljud.

Men på min Nvidia Shield 2019 så får jag inte HDR eller DV, vet ej heller om det är 4K. Min receiver rapporterar insignalen från Shielden som 4K men det kan ju vara shielden som skalar upp. Ljudet in rapporterar den som 2-kanalig stereo.

Samma på min AppleTV 4K, förutom att ljudet där blir 5.1.

Netflix, Amazon Prime, Disney Plus, HBO Max funkar alla klockrent på båda mediaspelarna med 4K DV eller HDR samt 5.1 ljud eller Atmos beroende på material.

mvh,
Thomas

Permalänk
Keeper of the Bamse

Min paramount+ app på ATV säger inte vad filmen har för egenskaper, ser jag nu. Drog igång deras flaggskeppsproduktion Halo, men där fick jag "multi channel in" som ljud, dvs inte Atmos som jag förväntade mig av en sån modern produktion.

Har du något exempel på en film/serie som skryter med Dolby Vision och Atmos? Kan kika lite mer då

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Provade Paramount+ för några månader sedan, med Android TV-appen på TCL. Sa upp den omgående av just anledningarna som du beskriver, känns som de är 10 år efter alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Min paramount+ app på ATV säger inte vad filmen har för egenskaper, ser jag nu. Drog igång deras flaggskeppsproduktion Halo, men där fick jag "multi channel in" som ljud, dvs inte Atmos som jag förväntade mig av en sån modern produktion.

Har du något exempel på en film/serie som skryter med Dolby Vision och Atmos? Kan kika lite mer då

Infinite, Burnt, Scream 5 m fl. Däremot så står det inte på ngn tv-serie, t ex Star Trek Discovery, Halo m fl. Detta även fast Discovery gick med DV/DA på Netflix, och dessa samt många fler serier sänds med 4k + DV/DA på Paramount Plus i USA, där de iofs kräver ngt premium-abonnemang, som inte ens går att få i Sverige.

Permalänk
Medlem

Ingen app i LG eller till Xbox/Windows. Mycket man förväntar sig som saknas i webbinlogget. Känns som en tekniskt underlägsen start för att kolla om dom kan få kunder. Så trist.

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk

Kör goggle tv...... inget är 4k eller Dolby Vision
Är bara HD på allt och vanligt Dolby ljud när jag provade tjänsten för några veckor sedan
Min stora tv gick Paramount igång...... men kunde inte start film eller serie överhuvudtaget