Galaxy Note 20 Ultra och Galaxy S 21 Plus Live Demo Units

Permalänk
Medlem

Galaxy Note 20 Ultra och Galaxy S 21 Plus Live Demo Units

Hey alla, kan någon hjälpa mig att få mina LDU mobiltelefoner att fungera liksom vanliga mobiltelefoner? Att ta ett simkort osv. Tack på förhand.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du måste skriva IMEI/modem till dem, inget du kan göra själv egentligen.
Var har du snott dem nånstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du måste skriva IMEI/modem till dem, inget du kan göra själv egentligen.
Var har du snott dem nånstans?

FYI: Man behöver inte ha snott de någonstans utan de går att köpa på tradera. Där jag också har gjort det för att göra som ovanstående.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av root007:

Hey alla, kan någon hjälpa mig att få mina LDU mobiltelefoner att fungera liksom vanliga mobiltelefoner? Att ta ett simkort osv. Tack på förhand.

PM så kan jag bolla lite med dig om hur du går tillväga.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dashio:

FYI: Man behöver inte ha snott de någonstans utan de går att köpa på tradera. Där jag också har gjort det för att göra som ovanstående.

Folk på tradera har aldrig begått bedrägeri och skulle aldrig ljuga. Man låter bli att flasha modem/IMEI för att man inte ska kunna använda dem efter de är stulna ur transport eller från butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Folk på tradera har aldrig begått bedrägeri och skulle aldrig ljuga. Man låter bli att flasha modem/IMEI för att man inte ska kunna använda dem efter de är stulna ur transport eller från butik.

TS frågar hur man gör, och bad nog inte om en moralisk åsikt

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dashio:

TS frågar hur man gör, och bad nog inte om en moralisk åsikt

Jag svarade iofs på frågan. Det var heller ingen moralisk åsikt, jag ställde en fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du måste skriva IMEI/modem till dem, inget du kan göra själv egentligen.
Var har du snott dem nånstans?

Vad menar du med "snott" exakt? Det är väldigt dumt och okunnigt att anta något sådant. Om du är genuint nyfiken och intresserad kan du bara fråga var jag har fått/köpt dem ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag svarade iofs på frågan. Det var heller ingen moralisk åsikt, jag ställde en fråga.

|ja ställde en fråga

Du ställde din fråga på ett dumt sätt och du föreslog att jag hade snott enheterna. Det är inte så en normal och respektfull person formulerar sina frågor.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av root007:

|ja ställde en fråga

Du ställde din fråga på ett dumt sätt och du föreslog att jag hade snott enheterna. Det är inte så en normal och respektfull person formulerar sina frågor.

Nja jag föreslog eller insinuerade inget, det jag dock menar på är att man inte normalt ska äga/inneha dessa, de är menade som LDU's.