Chromecast with Google TV in Sweden

Permalänk
Medlem

Hjälp mig räkna lite här...

Chromecast med Google TV kostar 899:- på Inet.. (mer än det dubbla mot)
Google US (som inte finns tillgänglig i Sverige ännu) $49.99..

Tror ni den blir billigare från Google.se när den kommer (än tex inet nu)?
Kommer den bli billigare från andra återförsäljare än Google.se när den väl kommer dit?

Vad kommer den kosta med moms/skatter osv? (tror ni)

Många frågor är det...
När kommer den till store.Google.se?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Den ligger på 69 EUR i Tyskland hos MediaMarkt. Borde ge en indikation på det slutliga svenska priset. Sannolikt 690kr i Sverige om man ser hur andra Google-grejor är prissatta.

https://www.mediamarkt.de/de/product/_google-chromecast-mit-g...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av taserion:

Den ligger på 69 EUR i Tyskland hos MediaMarkt. Borde ge en indikation på det slutliga svenska priset. Sannolikt 690kr i Sverige om man ser hur andra Google-grejor är prissatta.

https://www.mediamarkt.de/de/product/_google-chromecast-mit-g...

Jo det är väl ganska naturligt, $50 * ~10 (jag vet att det är mer 8,50 nu men det varierar ju en del) * 1,25 (moms) blir ju 625. Och lite påslag blir det ju för en mindre marknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Suck....jag försöker få HBO Nordicappen att funka på min men det hackar så jag blir galen. Verkar vara något med bildfrekvensen som är fel. ALLA andra appar funkar klockrent och Disney+ i 4k HDR flyter som smör. HBO Nordic är ju inte ens 4k.
Någon som har samma problem och löst det? har en LG OLED B7 Tv.

Har exakt samma problem, HBO-appen är extremt buggig. Har tyvärr inte hittat nån lösning. Ska inte HBO Nordic bli HBO Max i år? Då kanske det kommer en ny app. Tycker ärligt talat att HBO Nordic är ganska buggigt på alla plattformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Har exakt samma problem, HBO-appen är extremt buggig. Har tyvärr inte hittat nån lösning. Ska inte HBO Nordic bli HBO Max i år? Då kanske det kommer en ny app. Tycker ärligt talat att HBO Nordic är ganska buggigt på alla plattformar.

Kör HBO på en Asus nexus player (android tv 8.0) & det går bra!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Har exakt samma problem, HBO-appen är extremt buggig. Har tyvärr inte hittat nån lösning. Ska inte HBO Nordic bli HBO Max i år? Då kanske det kommer en ny app. Tycker ärligt talat att HBO Nordic är ganska buggigt på alla plattformar.

Det var samma för mig när jag kollade på hyrda filmer från Googles butik också, vad jag kunde hitta beror det på att enheten inte kan byta mellan bildfrekvenser själv beroende på materialet man kollar på. Så man måste byta sådant manuellt i inställningarna hela tiden för att det skall se bra ut. Jag lämnade tillbaka min enhet pga det då det är extremt dåligt att en enhet saknar den grundläggande funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Det var samma för mig när jag kollade på hyrda filmer från Googles butik också, vad jag kunde hitta beror det på att enheten inte kan byta mellan bildfrekvenser själv beroende på materialet man kollar på. Så man måste byta sådant manuellt i inställningarna hela tiden för att det skall se bra ut. Jag lämnade tillbaka min enhet pga det då det är extremt dåligt att en enhet saknar den grundläggande funktionen.

Jag har testat alla frekvenser, 4k, 1080 med alla 24, 25, 30, 50, 60 hz men ingen skillnad alls med HBO appen.
Har inte hyrt från google på denna men har inte upplevt problemet alls på sf, disney+, rakuten, prime, youtube, netflix, youtube, svt play, cmore, viaplay.
Varken med 4k och HDR eller vanligt.
Skulle nog säga att problemet ligger på streamingsidan hos HBO som det verkar.
Får vänta in HBO MAX och hålla tummarna....
PS, HBO appen funkar utmärkt på LG tvns app eller mobilens app som jag castar, men inte på Google chromecast TVns egna app.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Nu har väl lanseringen skett i Sverige, eller fanns det nåt datum att gå efter? För mig att det bara sades i sommaren vilket med tanke på juli borde träffa rätt.
Dock listas fortfarande bara 3 butiker, och inte direkt nån av de större kedjorna.
Eller har lanseringen fortfarande inte skett?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Den ligger inte uppe på Google store sidan när man är i Sverige så den verkar inte ha släppts än.
Köp den här https://www.inet.se/produkt/6601470/chromecast-med-google-tv lite billigare än de tre listade på prisjakt.
Funkar kanon!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Jag har faktiskt fått ett litet problem, att ljudet är osynkat mot bilden. Jag vet inte om det beror på att jag kör VPN och därmed innehåll anpassat för amerikanska TV-apparater eller liknande, men störigt är det i alla fall. Jag har lyckats avhjälpa det delvis genom att växla bildformat och så, men inte helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Den ligger inte uppe på Google store sidan när man är i Sverige så den verkar inte ha släppts än.
Köp den här https://www.inet.se/produkt/6601470/chromecast-med-google-tv lite billigare än de tre listade på prisjakt.
Funkar kanon!

Har haft den sedan oktober, eller när den lanserades. Köpt via Inet.
Var mer nyfiken på om den svenska lanseringen hade ägt rum 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag har faktiskt fått ett litet problem, att ljudet är osynkat mot bilden. Jag vet inte om det beror på att jag kör VPN och därmed innehåll anpassat för amerikanska TV-apparater eller liknande, men störigt är det i alla fall. Jag har lyckats avhjälpa det delvis genom att växla bildformat och så, men inte helt.

Det är så jobbigt att ha osync. jag hade det problemet med Chromecasten (version TV) innan min LG C9 tv fick en uppdatering som löste mycket av problemet. Osyncen försvann på inbyggda apparna och med chromecasten för mig. Problemet uppstod inte när man körde tvns ljud utan till hemmabiot. MEN inte på Youtubeappen som fortfarande ibland kan släpa genom chromecast och oftast släpa genom Youtube-appen i tvn. Youtube kör jag ofta genom min NUC om det är prat. Med de andra apparna så syncar det bra med Chromecast nu. bl.a. Netflix, Cmore, Disney.

I mitt fall är det TVn som gör detta osync till hemmabiot och var ett känt problem i tvn. Inlägget kanske inte hjälper dig, men ville säga att det kan vara tvns fel också i vissa fall.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av snajk:

Jag har faktiskt fått ett litet problem, att ljudet är osynkat mot bilden. Jag vet inte om det beror på att jag kör VPN och därmed innehåll anpassat för amerikanska TV-apparater eller liknande, men störigt är det i alla fall. Jag har lyckats avhjälpa det delvis genom att växla bildformat och så, men inte helt.

Har samma problem. För mig blir jag av med osynken (delay) när jag stänger av surround i inställningarna.
Dock får man ju leva med det sämre ljudet (stereo 2.1)....

Testar varje uppdatering om de fixat problemet men hittills ligger det kvar och stör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Misacsson:

Har samma problem. För mig blir jag av med osynken (delay) när jag stänger av surround i inställningarna.
Dock får man ju leva med det sämre ljudet (stereo 2.1)....

Testar varje uppdatering om de fixat problemet men hittills ligger det kvar och stör

Jo, det hjälpte tyvärr inte mig.

Funderar på att dra den genom min hembioförstärkare då den har funktionalitet för att fördröja ljudet en aning, men den är gammal och således max 1080p, så jag hoppas jag kan lösa det på något annat vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nu har väl lanseringen skett i Sverige, eller fanns det nåt datum att gå efter? För mig att det bara sades i sommaren vilket med tanke på juli borde träffa rätt.
Dock listas fortfarande bara 3 butiker, och inte direkt nån av de större kedjorna.
Eller har lanseringen fortfarande inte skett?

Det verkar vara omöjligt att ta reda på när den släpps i Sverige. Tyst som graven från google.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av g00ner:

Det verkar vara omöjligt att ta reda på när den släpps i Sverige. Tyst som graven från google.se.

Synd att det ska vara på det viset i fler fall än just detta från dom. Skulle vilja se Pixel telefonerna lanseras här officiellt nån gång också.
Men men...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Någon som har testat denna hur den står sig mot apple tv?
Hur bra funkar wifi delen nu när det inte finns någon ethernet port?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Någon som har testat denna hur den står sig mot apple tv?
Hur bra funkar wifi delen nu när det inte finns någon ethernet port?

Apple TV är väldigt bra om du har Iphone/Mac, än mer så om du har köpt en massa filmer på Itunes. Annars är denna billigare, mycket billigare om man jämför ATV 4K, och är mycket mer öppen för anpassning, sideloading och liknande, och den funkar ju att "casta" till från både Android och IOS, och förstås datorer med Chrome. Lagringsutrymmet är dock lite snålt, parat med att den hade en bugg som gjorde att utrymmet åts upp så var det en del klagomål på att det inte gick att uppdatera appar och så. Buggen är dock löst nu så problemet är inte alls lika stort längre, och inget jag alls märkt av. Det är ju en enhet för streaming så det är inte direkt så att utrymmet fylls upp snabbt. Men har man tänkt att lagra en massa saker lokalt på enheten så är det fel enhet i mina ögon. Det går förstås att lägga till mer lagring externt, och ethernet om man vill ha det, med en USB C-hubb med power delivery (och ethernet om man vill ha det), men det är ju lite mekigt och inte så snyggt med en härva kablar och donglar liksom (även om an kanske är van som Iphone användare ).

Permalänk
Medlem

@snajk
Tack för en bra beskrivning.
Använder en CC gen 3 idag och det är mest youtube & Plex samt Telia play som gäller.
Så det låter som att jag borde fortsätta på chromecast spåret.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

@snajk
Tack för en bra beskrivning.
Använder en CC gen 3 idag och det är mest youtube & Plex samt Telia play som gäller.
Så det låter som att jag borde fortsätta på chromecast spåret.

Jo det tycker jag.

Öppenheten i sig var anledningen till att jag köpte den. Kör en VPN på den som autostartar med den och således "är" den i USA från Googles och alla tjänster synvinkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo det tycker jag.

Öppenheten i sig var anledningen till att jag köpte den. Kör en VPN på den som autostartar med den och således "är" den i USA från Googles och alla tjänster synvinkel.

Det där lät ju intressant. Är det enkelt att sätta upp och vilken VPN kör du och fungerar med netflix/disney+?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagers:

Det där lät ju intressant. Är det enkelt att sätta upp och vilken VPN kör du och fungerar med netflix/disney+?

Den VPN jag kör med (vilket är Strong VPN, jag vet inte om de är ansedda som bra eller billiga men de har funkat bra för mig) har en Android-app som jag "sideloadade" hyfsat enkelt, i den kunde man välja att aktivera den automatiskt vid uppstart, vilket har funkat bra. Sideloading var inte helt okomplicerat för jag var tvungen att aktivera någon form av utvecklingsläge och installera en filhanterare, men inte komplicerat heller.

Disney+ funkar bra, men det är inte så stor skillnad i utbudet så jag kör det mestadels på teven med det svenska utbudet. Netflix funkar men inte alltid, eller det funkar alltid när jag har testat men emellanåt blir bilden extremt dålig för att sen funka igen nästa dag. Däremot funkar Hulu mycket bra, och andra amerikanska tjänster som Peacock, CBS All Access och så, och det är främst för dessa (mest Hulu) som jag har gjort på detta sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Den VPN jag kör med (vilket är Strong VPN, jag vet inte om de är ansedda som bra eller billiga men de har funkat bra för mig) har en Android-app som jag "sideloadade" hyfsat enkelt, i den kunde man välja att aktivera den automatiskt vid uppstart, vilket har funkat bra. Sideloading var inte helt okomplicerat för jag var tvungen att aktivera någon form av utvecklingsläge och installera en filhanterare, men inte komplicerat heller.

Disney+ funkar bra, men det är inte så stor skillnad i utbudet så jag kör det mestadels på teven med det svenska utbudet. Netflix funkar men inte alltid, eller det funkar alltid när jag har testat men emellanåt blir bilden extremt dålig för att sen funka igen nästa dag. Däremot funkar Hulu mycket bra, och andra amerikanska tjänster som Peacock, CBS All Access och så, och det är främst för dessa (mest Hulu) som jag har gjort på detta sätt.

Så det är lite krångel alltså. Läste nu en tråd på Reddit om att Netflix har lyckats blockera på något bättre sätt så att man inte kan använda VPN i samma utsträckning. Jag testade för några år sedan med en VPN på min HTPC med Netflix och det fungerade väl bra. Men jag tycker inte om när saker fungerar ibland, så frågan om det är värt besväret och köra utvecklingsläge för lite mer Netflix. Hoppas de kör ut mer på disney+ och netflix snart. Ibland är det lite tunt på utbudet.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagers:

Så det är lite krångel alltså. Läste nu en tråd på Reddit om att Netflix har lyckats blockera på något bättre sätt så att man inte kan använda VPN i samma utsträckning. Jag testade för några år sedan med en VPN på min HTPC med Netflix och det fungerade väl bra. Men jag tycker inte om när saker fungerar ibland, så frågan om det är värt besväret och köra utvecklingsläge för lite mer Netflix. Hoppas de kör ut mer på disney+ och netflix snart. Ibland är det lite tunt på utbudet.

Jo, det var inte bara att gå in i butiken och installera tyvärr, men jag kan inte påstå att det var krångligt, det tog inte mer än några minuter och det fanns ju bra instruktioner på massa ställen.

Netflix anti-vpn-hållning har varit pågående ett tag, vilket kanske inte är så konstigt, men det var samma när jag körde VPN och allt på en PC. Jag antar att de lyckades få fram att ett visst IP tillhörde en VPN och blockerade (eller kraftigt throttlade) det, sen byter VPN-tjänsten IP också funkar det tills de kommer på det igen, katt och råtta-lek. Vad som förvånade mig var att de andra tjänsterna inte verkade bry sig alls lika mycket för sådana saker hände i princip aldrig där. Kan bero på Netflix popularitet runtom i världen kanske. Hulu gillar jag väldigt mycket men det kostar pengar (eller de har en gratisnivå också men då får man reklam och mindre utbud) och de började blockera utländska bankkort för ett antal år sedan, som tur var verkar de bara göra det för nya kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, det var inte bara att gå in i butiken och installera tyvärr, men jag kan inte påstå att det var krångligt, det tog inte mer än några minuter och det fanns ju bra instruktioner på massa ställen.

Netflix anti-vpn-hållning har varit pågående ett tag, vilket kanske inte är så konstigt, men det var samma när jag körde VPN och allt på en PC. Jag antar att de lyckades få fram att ett visst IP tillhörde en VPN och blockerade (eller kraftigt throttlade) det, sen byter VPN-tjänsten IP också funkar det tills de kommer på det igen, katt och råtta-lek. Vad som förvånade mig var att de andra tjänsterna inte verkade bry sig alls lika mycket för sådana saker hände i princip aldrig där. Kan bero på Netflix popularitet runtom i världen kanske. Hulu gillar jag väldigt mycket men det kostar pengar (eller de har en gratisnivå också men då får man reklam och mindre utbud) och de började blockera utländska bankkort för ett antal år sedan, som tur var verkar de bara göra det för nya kunder.

Kanske skulle göra som så att jag kör en VPN och testar på datorn först innan jag leker med Chromecasten, se om det fungerar bra. Körde PrivateVPN då och kanske ska prova det igen och se hur Netflix fungerar nu för tiden. 490kr för 24 månader kostar det.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagers:

Kanske skulle göra som så att jag kör en VPN och testar på datorn först innan jag leker med Chromecasten, se om det fungerar bra. Körde PrivateVPN då och kanske ska prova det igen och se hur Netflix fungerar nu för tiden. 490kr för 24 månader kostar det.

Absolut. Är det bara eller främst Netflix så kanske det kan vara värt att ta en lite mer obskyr VPN-tjänst, det borde minska risken att de "kommer på en". Tjänsten jag använder har ett antal olika noder i USA (och i en massa andra länder) så funkar inte exempelvis New York kan jag byta till San Fransisco eller liknande.

Jag betalar 5,99 CAD i månaden, blir någonstans runt 30-40 kronor, så dyrare men inte enormt så. Det har funkat bra för mig och det är inga stora pengar så jag stannar nog där tills vidare. Samtidigt minskar ju behovet allt eftersom tjänsterna här blir bättre med större utbud. Exempelvis finns mycket av det jag gillar på Hulu numera på Disney+ sedan de tog in grejer från fler källor än Disney, Marvel och de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Absolut. Är det bara eller främst Netflix så kanske det kan vara värt att ta en lite mer obskyr VPN-tjänst, det borde minska risken att de "kommer på en". Tjänsten jag använder har ett antal olika noder i USA (och i en massa andra länder) så funkar inte exempelvis New York kan jag byta till San Fransisco eller liknande.

Jag betalar 5,99 CAD i månaden, blir någonstans runt 30-40 kronor, så dyrare men inte enormt så. Det har funkat bra för mig och det är inga stora pengar så jag stannar nog där tills vidare. Samtidigt minskar ju behovet allt eftersom tjänsterna här blir bättre med större utbud. Exempelvis finns mycket av det jag gillar på Hulu numera på Disney+ sedan de tog in grejer från fler källor än Disney, Marvel och de.

Private VPN hade många ställen i USA också. Mullvad fungerar tyvärr dåligt med Streaming annars skulle man ta den och prova. Disney+ är riktigt bra och fungerar bra både på LG tvn och Chromecasten.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Btw, nån som har problem med iOS 15 [beta 5] och att inte nån bild visas i antingen appen eller via casting? Ljud fungerar, medveten om att beta kan innebära buggar så kan ha varit nåt med iOS eventuellt. Hjälpte att koppla ur strömmen och starta om den.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag har testat alla frekvenser, 4k, 1080 med alla 24, 25, 30, 50, 60 hz men ingen skillnad alls med HBO appen.
Har inte hyrt från google på denna men har inte upplevt problemet alls på sf, disney+, rakuten, prime, youtube, netflix, youtube, svt play, cmore, viaplay.

Ursäkta bumpen. Vet du om Viaplay fungerar med 4k på den här Chromecasten utan ethernet? Enligt Viaplays egna (inte så uppdaterade som det verkar) krav på 4K så är ett av kraven Chromecast Ultra med nätverkskabel. Men känner de verkligen av nätverkskabeln eller går det lika bra med en bra trådlös signal?

Jag funderar på att köpa en till en tv där jag inte kan dra kabel.

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på en CCGTV. Någon som vet om det går att streama från webbläsare i den? Jag använder nuvarande CC med Web Video Cast, men vill uppgradera.