Permalänk
Medlem

Tips på bra Usb nätverksadapter

Tja, har tyvärr en bärbar dator utan nätverksuttag och behöver en adapter för detta för att kunna köra trådat.
Har haft en deltaco USB C nätverksadapter och en USB a trendnet adapter. Båda dessa har strulat efter kort tid med att tappa anslutningen titt som tätt.

Så det jag söker är en lösning för trådat nätverksanslutning med rj45 som inte tappar anslutning ( bra kvalitet)

Tips någon?

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har ett gäng D link dub 1312 och de har fungerat för mig, vet inte om de är nått speciellt utan jag köpte dem för att det var nån kampanj där de såldes för 40 kr eller nått liknade så jag köpte en kartong, föga upphetsande men gör vad den ska. https://eu.dlink.com/uk/en/products/dub-1312-usb-3-gigabit-et...

Men för en laptop kan du väl överväga en dockstation eller en monitor med nätverksanslutning för då får du ju en del annat på köpet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Har en bra dockstation men är en del på resor osv vilket gör att behovet av en liten dongle/hub är stort

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem

Har ett gäng med AX88179 som funkat bra. Men antar att sånt här kan ha att göra med vilken usb kontroller man har också.