3060Ti - Misstänksamt billig på amazon!

Permalänk

3060Ti - Misstänksamt billig på amazon!

Hej, beställde för första gången på Amazon idag. Köpte ett par nya fläktar att sätta i min 1080gtx.

Råkade snubbla över ett grafikkort där inne, hade ni vågat köpa det eller är det en scam?

https://www.amazon.se/MSI-GeForce-GAMING-912-V390-290-Grafikk...

Permalänk
Avstängd

Helt ny säljare utan betyg? Som bara säljer saker för billigt?

Ser legit ut

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

amazon har jag aldrig litat på oavsett

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Misstänkt* billigt

Med tanke på att säljaren är helt ny och listar en uppsjö produkter till alldeles för låga priser är risken rätt stor att åka på en nit.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på om amazon fixar återbetalning om det är bluff eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem

såg en på youtube som köpte ett sånt där sjukt bra och billigt grafikkort, han fick en låda med en bild på grafikkortet. Kostade typ 3500 kr

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk

köp på kredit eller kreditkort så är du säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Nån som har koll på om amazon fixar återbetalning om det är bluff eller hur funkar det?

Har inte själv haft problem vid returer, men har aldrig råkat ut för en bedragare på Amazon, än.

Vad händer om säljaren påstår att köparen är den som försöker att luras?
D.v.s. att köparen försöker returnera något annat än vad säljaren påstår skall ha skickats.
Inte ens säkert att uppackningsbilder hjälper.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Verkar som att företaget har gått i konkurs redan i slutet av förra året efter en snabb googling.

Skulle inte testa.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vickevire88:

köp på kredit eller kreditkort så är du säker.

Oj och nej nej. Tänker man så så sitter man där med svarte Petter tillslut.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vickevire88:

köp på kredit eller kreditkort så är du säker.

Köp inte alls, för detta är uppenbar scam.

Permalänk
Medlem

De kör med A-Z garanti så får du inte din vara får du iaf pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Yeah no. När det gäller amazon så spenderar jag enbart småsummor.
Skulle aldrig chansa.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag såg denna dealen men avstod. Det fanns även 3090 från samma säljare till orimliga priset 16900:- och så hade de nån drönare för 7000:- Jag kollade även via kundvagnen lagerstatus. Båda grafikkorten hade exakt 50st i lager eftersom det var max att lägga i kundvagn och antalet var exakt det samma på båda grafikkortsmodellerna.

Jag har sett sådana säljare ibland på amazon som lägger ut flera grafikkortsmodeller för billigt och de säljarna har oftast 0 omdömen.

Permalänk
Medlem

En varning om säljaren "Larog" på Amazon, det bolaget är i konkurs sen 2021 och har inte längre någon verksamhet. Deras automatiserade system accepterar automatiskt samtliga ordrar som läggs på företaget. Köper ni ett 3060Ti för 4900:- så har ni donerat pengar till konkursförvaltarna och kommer aldrig någonsin att se varken grafikkort eller pengarna tillbaka.

Vid en konkurs får konsumenter pengar tillbaka sist av alla, dvs, ni får dem inte tillbaka.

https://www.northdata.com/Larog+UG,+Bielefeld/HRB+42503

Permalänk
Medlem

Var det någon som beställde som faktiskt fick sitt kort eller hur gick det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Var det någon som beställde som faktiskt fick sitt kort eller hur gick det?

De cancellerade ordern. Iom det är Amazon så är man ju skyddad av deras A-Z garanti. Tror jag hade pengarna tillbaka inom någon dag.

Hade inte vågat beställa om jag inte visste att det är så det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Var det någon som beställde som faktiskt fick sitt kort eller hur gick det?

Omöjligt, finns inget företag, inga anställda, inga tillgångar. Endast ett företags-konto att ta emot pengar på som tillhör konkursförvaltarna (som även står som ägare till Larog UG på Amazon)