Permalänk
Medlem

Reklam i Manjaro Gnome

Hellou,

Startade precis min desktop och när jag loggade in i Gnome så dök det upp reklam i aviseringsfältet i klockan.

Denna länk

Har aldrig sett detta innan och jag har så minimalt med program installerade så jag undrar var detta kommer ifrån.
Ingeting finns i Autostart. Installerade systemet från Manjaro minimal gnome installer och dem enda programmen jag
installerat genom programcentret är EasyTag, Gnucash, Gnumeric , Gnome Kalender, Gnome Weather och Rhythmbox.
Allt annat är default från installationen.
I firefox har jag endast 3 tillägg. Gnome Shell Integration, uBlock Origin och DuckDuckGo Privacy Essentials.

Är det någon som vet var detta kommer ifrån?

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara att du råkat ge någon sida du surfat till med Firefox tillåtelse att skicka notifikationer. Hur ser det ut om du kollar:

Citat:

Please check Firefox Preferences --> Privacy and Security --> Permissions (closer to the bottom of the page) --> Notifications – button [Settings] to the right of Notifications.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Skulle kunna vara att du råkat ge någon sida du surfat till med Firefox tillåtelse att skicka notifikationer. Hur ser det ut om du kollar:

Det var det! Nu får jag fundera hur den hamnat där
Har förvisso Manjaros forumsida som den enda tillåtna men jag kanske råkade klicka med den andra
också i ett svagt moment