Remedy utvecklar remake av Max Payne-serien

Permalänk
Melding Plague

Remedy utvecklar remake av Max Payne-serien

Finska Remedys ikoniska titlar Max Payne och Max Payne 2: The Fall of Max Payne återvänder och får remake skapad med spelmotorn Northlight.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul! Stora frågan är om vi får den skitnödige finske Payne från MP1 eller amerikanen från tvåan.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Kul! Länge sedan jag spelade dessa så kan vara skoj att återuppleva en strålspårad Max Payne.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Karate Taco:

Kul! Stora frågan är om vi får den skitnödiga finska Payne från MP1 eller amerikanen från tvåan.

Skitnödig finsk or get out. Jag vill ha tillbaka vad @JonasT så fint beskrev som "New Yorks mest förstoppade polis", det var helt klart den bästa versionen

(Obs: såklart sagt med kärlek ❤️ Jag tycker genuint det gjorde spelet mer unikt och charmigt)

Permalänk
Medlem

Det här ska bli spännande, fick aldrig riktigt spela originalen då min dator inte uppfyllde systemkraven när det begav sig.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tänker inte förhandsboka, men kommer nog köpa ifall de inte visar sig vara skräp. Tyckte del 1 och 2 var riktigt bra och del 3 var okej. Men det är många år sedan jag spelade igenom serien.

Edit rättstavning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Kul! Stora frågan är om vi får den skitnödiga finska Payne från MP1 eller amerikanen från tvåan.

Skrivet av landmarks:

Skitnödig finsk or get out. Jag vill ha tillbaka vad @JonasT så fint beskrev som "New Yorks mest förstoppade polis", det var helt klart den bästa versionen

Alla finskars reaktion i forumet när de läser dessa påhopp på deras nation och befolkning:

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tänker inte förhandsboka, men kommer nog köpa ifall de inte visar sig vara skräp. Tyckte del 1 och 2 var riktigt bra och del 3 var okej. Men det är måna år sedan jag spelade igenom serien.

Del 3 var i mina ögon skräp och hade inget med MP-serien att göra. Helt OK spel men hade exakt 0 Max Payne över sig.

Max Payne 2 är fortfarande en av de spelen som ligger närmast till hjärtat.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Skitnödig finsk or get out. Jag vill ha tillbaka vad @JonasT så fint beskrev som "New Yorks mest förstoppade polis", det var helt klart den bästa versionen

Jag har inte ont i magen jag tar bara några piller till så löser det sig.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Del 3 var i mina ögon skräp och hade inget med MP-serien att göra. Helt OK spel men hade exakt 0 Max Payne över sig.

Max Payne 2 är fortfarande en av de spelen som ligger närmast till hjärtat.

Enligt mig är Del 3 inte skräp. Men det är sämst i serien. Kommer nog köra det igen om jag nu köper remake av 1 och 2.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Kul! Stora frågan är om vi får den skitnödiga finska Payne från MP1 eller amerikanen från tvåan.

Den skitnödiga finnen heter Sam Lake. Han är fortfarande kvar på Remedy och ansvarig för remaken, så jag hoppas att det blir han.

Skrivet av Mithras:

Del 3 var i mina ögon skräp och hade inget med MP-serien att göra. Helt OK spel men hade exakt 0 Max Payne över sig.

Max Payne 2 är fortfarande en av de spelen som ligger närmast till hjärtat.

Lustigt, jag tycker att ordningen går 1-3-2. Ettan var lysande - det hjälpte en del att jag spelade det mitt under en snöstorm, så känslan var maxad. Tvåan kändes som ett väldigt standard-spel, jag gillade inte att de återanvände alla karaktärer från ettan - specifikt ryska maffian hade de kunnat hoppa över - och både Max och Lisa (?) var så omdesignade att det störde mig. Trean var en coda - OK, inget speciellt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Musikälskare

Högt intressant! Det nötte man igenom en del gånger när det begav sig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Skitnödig finsk or get out. Jag vill ha tillbaka vad @JonasT så fint beskrev som "New Yorks mest förstoppade polis", det var helt klart den bästa versionen

(Obs: såklart sagt med kärlek ❤️ Jag tycker genuint det gjorde spelet mer unikt och charmigt)

Jag vill gå så långt som att säga att skitnödig finne är den enda sanna versionen av Max Payne.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir bra. Det har man nött en del, både med och utan mods.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Alla finskars reaktion i forumet när de läser dessa påhopp på deras nation och befolkning:

https://www.gamespot.com/a/uploads/original/313/3136061/3712088-maxpayne.png

Näh, SISU PEEERKKEELE

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Men hurra! Riktigt trevliga nyheter. Max Payne-spelen har ju inte precis åldrats med värdighet, men var ju riktigt roliga när det begav sig. Förhoppningsvis blir detta svinbra! Kommer definitivt lira.

Permalänk
Medlem

Trevligt, gillade första spelet något enormt. Vågar man hoppas på en remake av Kingpin och Bloodrayne härnäst?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Men hurra! Riktigt trevliga nyheter. Max Payne-spelen har ju inte precis åldrats med värdighet, men var ju riktigt roliga när det begav sig. Förhoppningsvis blir detta svinbra! Kommer definitivt lira.

Yes!
Gillar egentligen ettan mer än tvåan men pg.a. den förlegade motorn i förstnämda är tvåan roligare att spela.
Kan dom uppdatera båda spelen till modern grafik, grym ragdoll/fysik på objekt och behålla känslan är det köp utan tvekan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Men hurra! Riktigt trevliga nyheter. Max Payne-spelen har ju inte precis åldrats med värdighet, men var ju riktigt roliga när det begav sig. Förhoppningsvis blir detta svinbra! Kommer definitivt lira.

MP har åldrats rätt så bra jämfört med andra spel ifrån den eran.

Skrivet av Myllerman:

Yes!
Gillar egentligen ettan mer än tvåan men pg.a. den förlegade motorn i förstnämda är tvåan roligare att spela.
Kan dom uppdatera båda spelen till modern grafik, grym ragdoll/fysik på objekt och behålla känslan är det köp utan tvekan.

Kolla in Control så vet du vilken motor som de kommer att använda 😅 Northlight Engine

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Spelade igenom Max Payne 2 igen så sent som förra året.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Självklart kommer dessa nya att spelas. Del 1&2 är ren spelglädje. Var det tuffaste EVER när dom kom.
Dom håller än i dag enligt mig. Får en ny generation lika stor glädje och behållning av remake som vi fick av originalen så blir det success.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Max Payne 1 och 2 är två av mina absoluta favoritspel till PC så det här är synnerligen goda nyheter! Men då jag inte tyckte särskilt mycket om 3ans gameplay är jag oroad över hur Rockstar Games kommer att behandla den biten i dessa remakes.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Wyver:

MP har åldrats rätt så bra jämfört med andra spel ifrån den eran.

Var tvungen att dra en liten glutt på gameplay från spelet och vill dra tillbaka mitt uttalande en skvätt. Ser fan fortfarande rätt bra ut. Är väl lite fäst vid att allt som är över 20 år gammalt ser ut som rövsmör, men får bannemig ändra mig på den punkten.

OT: 2001 var ändå ett rätt fett spel-år. Devil May Cry, SSX Tricky, Clive Barkers Undying etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Max Payne 1 och 2 är två av mina absoluta favoritspel till PC så det här är synnerligen goda nyheter! Men då jag inte tyckte särskilt mycket om 3ans gameplay är jag oroad över hur Rockstar Games kommer att behandla den biten i dessa remakes.

Mjo, gillade inte heller 3:an då det saknade den där gritty Noir känslan som
gjorde dom första två så mysiga. 3:an var mycket mer åt GTA hållet. Blir helt klart besviken om remake känns som GTA.

Permalänk
Medlem

Både Max Payne 1 & 2 står stolt i min bokhylla! Under lång tid hade jag som tradition att spela igenom dem varje eller vartannat år. Finns så många små sköna detaljer i de spelen. T.ex. om man lyssnar på busarnas dialoger innan man mördar dem eller om man tittar på tv-programmen i tv-apparaterna. För att inte tala om Captain BaseBallBat Boy!

Riktigt sköna spel med schysst action dessutom. Glad att höra att Remedy får göra remaken. Förhoppningsvis innebär det att charmen hos spelen inte går förlorad.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är så taggad på att Remedy ska lägga resurser på att sparka liv i Max Payne. Det pular väl redan med Alan Wakes uppföljare, men om de ska lägga krutet någon annanstans också, så har väl deras andra serier ännu mer potential att bygga fräsiga uppföljare på? Quantum Break blev kanske lite sisådär, men det fanns bra och balla idéer. De fick gärna jobba vidare på det här med att manipulera tiden och göra det integral till gameplay. Control, å sin sida, är ju ett helt fantastiskt universum som förtjänar att göras mer med. Vet inte om bullet time och hårdkokta snutar känns så där väldigt fräscht just nu.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Max Payne 1 och 2 är två av mina absoluta favoritspel till PC så det här är synnerligen goda nyheter! Men då jag inte tyckte särskilt mycket om 3ans gameplay är jag oroad över hur Rockstar Games kommer att behandla den biten i dessa remakes.

Rockstars enda roll med spelet är finansiering och publicering, Remedy ordnar med allt inom utvecklingen av själva spelet! Sen kanske Rockstar gör lite inputs men de låter nog Remedy ordna med det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Lustigt, jag tycker att ordningen går 1-3-2. Ettan var lysande - det hjälpte en del att jag spelade det mitt under en snöstorm, så känslan var maxad. Tvåan kändes som ett väldigt standard-spel, jag gillade inte att de återanvände alla karaktärer från ettan - specifikt ryska maffian hade de kunnat hoppa över - och både Max och Lisa (?) var så omdesignade att det störde mig. Trean var en coda - OK, inget speciellt.

Håller med om i princip allt här. Men trean hade bäst musik.

Permalänk

Skulle vara mer intressant ifall de uppdaterade det första och andra spelet med några mindre tekniska fix istället. Som t.ex fixa problemet med de ljudet som steamversionen av första spelet har. Tycker den här trenden med remakes är för det mesta ganska onödig.