Kenneth vinkar farväl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Sex år långt? Vad jobbar du på för tråkiga platser som byter jobb varannat år?

Nja, håller faktiskt med.. 6år är ganska länge på samma plats, särskillt om man vill värna om sin löneutveckling.
Stannar man för länge så gör man inte sällan sig själv en otjänst för framtiden, om man nu inte redan har sitt drömjobb och att glädjen i det man gör är det enda som spelar roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Sex år långt? Vad jobbar du på för tråkiga platser som byter jobb varannat år?

Om man är ung stannar man oftast inte mer än ett par år på en arbetsplats i Stockholm, framförallt inte inom data/it.
Oftast lönar det sig att byta jobb då många arbetsgivare tyvärr inte belönar de som stannar lika mycket.

Att redaktörerna på Sweclockers stannat så pass länge som de gjort tycker jag tyder på att det är en bra arbetsplats.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

OnT: Kul att du tar nästa steg och försöker finna något annat du brinner för!
Tråkigt för mig som kommer sakna ditt face i kommande fredagspaneler, när jag lutar mig tillbaka i min fåtölj med en kall öl

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Callemedskägget:

Minns hur jag klev in på det gamla kontoret och träffade dig för första gången, i det där ganska stökiga Swec-rummet. Du kändes självklar där, fastän du bara hade varit där i någon månad.

Tack för all hjälp! Du ställde alltid upp, oavsett om det gällde att få till den perfekta snurren på en mugg på en chassifläkt eller låna ut prylar. Trots att jag var kass på att lämna tillbaka dem.

Lycka till med nästa utmaning! Inte för att du behöver det, du kommer lyckas med vad det är. Om det inte innebär gluten.

<3

Skrivet av HappyPie:

Tack för den här tiden, uppskattade speciellt recensioner och tester kring spelmössen och tangentborden Inte många av de större tech-media som testar mössen så de kommer bli ett litet tomt hål där.
Lycka till med de du har framför dig och jag hoppas att du finner (funnit?) en trevlig utmaning. Man blir lite sugen på att veta vad du har för dig i framtiden

Kenneth 2.0 eller någon annan kan nog ta över dom testerna

Skrivet av Enviro:

Riktigt tråkigt för oss alla, men kul för dig! Även om vår tid tillsammans blev lite kort måste jag ändå säga att det varit en fröjd att i alla fall fått fira Kenneth-dagen med dig. Tack för alla texter genom åren och lycka till med allt!

Även om Kenneth-dagen i sig är ganska dum så var det en fin grej och en väldigt god kaka!

Skrivet av Cerb:

OnT: Kul att du tar nästa steg och försöker finna något annat du brinner för!
Tråkigt för mig som kommer sakna ditt face i kommande fredagspaneler, när jag lutar mig tillbaka i min fåtölj med en kall öl

Du får köra något AI-program som byter ut dom i fredagspanelen med mitt fejs så är allt lugnt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

2015 fick jag möjligheten att gå från moderator till en del av redaktionen och därmed fick något av ett drömjobb. Att sitta och testa processorer, grafikkort och allt annat hela dagarna var verkligen inget jag trodde kunde bli mitt heltidsjobb. Dessa sex år tillsammans med forumet har varit fantastiska men nu har det blivit dags att prova något nytt och april kommer vara min sista månad på SweClockers/Geeks.

För er som är nyfikna så beror inte det här på företaget utan jag själv som har tappat drivet och suget, mycket troligen på grund av corona-tiden. Istället för att prutta runt här i halvtakt är det bättre att ge sig på något nytt och låta någon annan ta över efter mig. Jag kommer fortfarande finnas kvar i forumet, läsa nyheter och givetvis recensionerna som dyker upp. Med det så bjuder jag på en länk till min första egna recension här på SweClockers.

Tack för alla dessa år. Vi syns i forumet!
/Kenneth

Lycka till med det nya!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vad synd att du slutar, du var en klippa på det mesta!
Vad har du tänkt att göra istället? Samma bransch eller något helt annorlunda?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Om man är ung stannar man oftast inte mer än ett par år på en arbetsplats i Stockholm, framförallt inte inom data/it.
Oftast lönar det sig att byta jobb då många arbetsgivare tyvärr inte belönar de som stannar lika mycket.

Att redaktörerna på Sweclockers stannat så pass länge som de gjort tycker jag tyder på att det är en bra arbetsplats.

Absolut, inga konstigheter, 3-4 år per ställe är lämpligt.

Fråga en indier om ni har något outsourcat, de brukar fråga vad det är för fel på en om man inte har bytt jobb/titel efter två år.

Lycka till Kenneth!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Lagers:

Vad synd att du slutar, du var en klippa på det mesta!
Vad har du tänkt att göra istället? Samma bransch eller något helt annorlunda?

Tack
Kommer inte bli något skrivande/recenserande längre men fortfarande hålla på med datorer och hårdvara.

Permalänk
Medlem

Tur du inte släppte nyheten på fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Tack
Kommer inte bli något skrivande/recenserande längre men fortfarande hålla på med datorer och hårdvara.

Trummis? (digitala trummor)

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Tack
Kommer inte bli något skrivande/recenserande längre men fortfarande hålla på med datorer och hårdvara.

Förhoppningsvis dyker du & Jacob, likt Emil upp på stora live-event/samarbeten i framtiden

Lycka till på nästa uppdrag!

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Mindfighter:

Trummis? (digitala trummor)

Nja, blir inte något med trummor. Vill gärna kunna betala räkningar också

Skrivet av Quim:

Förhoppningsvis dyker du & Jacob, likt Emil upp på stora live-event/samarbeten i framtiden

Lycka till på nästa uppdrag!

Det gör vi nog!

Permalänk
Medlem

Sluta sluta alla!!!!!😟

Lycka till Kenneth.👍‍👍‍

Permalänk
Medlem

Oj, tråkigt att höra för oss läsare. Du är säkert själv glad över att du tagit steget, såklart! När får man höra vart du ska trumma vidare?
Edit: såg att du är uppe i 599 artiklar. Kommer du komma upp i 600 måntro?

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av trattgunnar:

Oj, tråkigt att höra för oss läsare. Du är säkert själv glad över att du tagit steget, såklart! När får man höra vart du ska trumma vidare?
Edit: såg att du är uppe i 599 artiklar. Kommer du komma upp i 600 måntro?

Det kommer jag göra! Har en på lager som ska ut senare

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken löneförhandling @JonasT kan ha nu, bara han kvar av ansiktena utåt snart

Hoppas du får det bra med dina nya planer, säger som jag sa till de andra att du kommer klara dig bra, det syns att du är driven och att du både kan och vill väl.

Det är det enda man kan vara säker på över tid: att allt förändras, men vissa saker består ändå trots att allt byts ut, det är lite konstigt

Hittade ett VHS-band som var filmat under nollningen 96 i en studentförening jag hängde mycket i 07-12 ungefär, den filmen och människorna passade perfekt in i stämningen och föreningen som den var de åren jag var aktiv med, och jag var på besök för några månader sedan och allt kändes likadant fortfarande. Trots att ingen enda människa är samma.

Ska bli kul att höra vad som blir av dig sen!

Permalänk
Medlem

Stort lycka till!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av medbor:

Jävlar vilken löneförhandling @JonasT kan ha nu, bara han kvar av ansiktena utåt snart

Hoppas du får det bra med dina nya planer, säger som jag sa till de andra att du kommer klara dig bra, det syns att du är driven och att du både kan och vill väl.

Det är det enda man kan vara säker på över tid: att allt förändras, men vissa saker består ändå trots att allt byts ut, det är lite konstigt

Hittade ett VHS-band som var filmat under nollningen 96 i en studentförening jag hängde mycket i 07-12 ungefär, den filmen och människorna passade perfekt in i stämningen och föreningen som den var de åren jag var aktiv med, och jag var på besök för några månader sedan och allt kändes likadant fortfarande. Trots att ingen enda människa är samma.

Ska bli kul att höra vad som blir av dig sen!

Tack, är rätt säker på att det kommer gå ganska bra. Samma gäller den som kommer ta över efter mig, kommer nog gå utmärkt för den och hitta på sina egna dumheter

Skrivet av Chromatic:

Stort lycka till!

Tackar

Permalänk
Medlem

Önskar dig all lycka till @kenneth
Men...frågan har kanske ställts redan. Vad ska du göra istället, om man får lov att vara nyfiken?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av RVX:

Önskar dig all lycka till @kenneth
Men...frågan har kanske ställts redan. Vad ska du göra istället, om man får lov att vara nyfiken?

Tack! Jag kommer fortfarande hålla på med datorer, men inte alls lika "publikt" som jag gör nu. Exakt vart jag hamnar tänkte jag hålla för mig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Tack! Jag kommer fortfarande hålla på med datorer, men inte alls lika "publikt" som jag gör nu. Exakt vart jag hamnar tänkte jag hålla för mig själv

Helt ok 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Detta hade jag missat helt.

Tråkigt att höra att du slutar, men samtidigt är det trevligt med något nytt i livet.
Lycka till på ditt nya jobb!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tråkigt att förlora en man känner igen, hoppas du dyker upp på annat ställe, lycka till!
Lite kul att datorn jag sitter och skriver detta på har just en i7-2600k! ;D

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Jag tycker det börjar bli lite oroande med många som går nu.
Är allt ok?

Hur som, du är en absolut underbar person bakom kameran Väldigt trevligt att ha haft dig som Benchmaskin

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Inaktiv

@Kenneth Tack den här tiden, är en gammal räv med nytt konto. Rankar dig på 4:e plats när det gäller übersweclockarn. Minns din första recension och du fick in Gaming-vinkeln på Sweclockers.

Har hållit på och byggt datorer i snart 30 år. Livrädd att förlora mitt intresse så valde jag en helt annan karriär och behöll datorbyggandet som hobby. Lycka till på den nya arbetsplatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Javisst, men du tillhör nog minoriteten. I en tid av isolering och osäkerhet så tror jag få tänkte att "fan, nu gör jag något radikalt och byter liv helt, tiden känns mogen!" Men kul! Låter som du gjort en härlig resa!

Håller inte med, jag har märkt att fler reflekterat över vad de verkligen vill i och med corona och döden runt hörnet.
När det var som mest omskrivet i början började jag fundera över livet och böt jobb till något helt annat som jag aldrig gjort tidigare. 😅

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dem8n:

Håller inte med, jag har märkt att fler reflekterat över vad de verkligen vill i och med corona och döden runt hörnet.
När det var som mest omskrivet i början började jag fundera över livet och böt jobb till något helt annat som jag aldrig gjort tidigare. 😅

Man har ju märkt på andra sidan atlanten att folk vill f*n inte komma tillbaka till sina minimum-wage-slav-arbeten. Vilket i sin tur leder till att de måste höja lönerna och inflationen eldas på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Håller inte med, jag har märkt att fler reflekterat över vad de verkligen vill i och med corona och döden runt hörnet.
När det var som mest omskrivet i början började jag fundera över livet och böt jobb till något helt annat som jag aldrig gjort tidigare. 😅

Åfan? Låter ju bra isf! Är nog för många av oss som bara spinner vidare i ekorrehjulet i alldeles för många år utan att komma till skott med saker som vi är missnöjda med Hoppas du får en härlig nystart i livet, lycka till!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Zeedarn:

Jag tycker det börjar bli lite oroande med många som går nu.
Är allt ok?

Hur som, du är en absolut underbar person bakom kameran Väldigt trevligt att ha haft dig som Benchmaskin

Ibland vill man helt enkelt göra något annat

Skrivet av ztomten:

Detta hade jag missat helt.

Tråkigt att höra att du slutar, men samtidigt är det trevligt med något nytt i livet.
Lycka till på ditt nya jobb!

Skrivet av Iliyena:

Tråkigt att förlora en man känner igen, hoppas du dyker upp på annat ställe, lycka till!
Lite kul att datorn jag sitter och skriver detta på har just en i7-2600k! ;D

Skrivet av anon333222:

@Kenneth Tack den här tiden, är en gammal räv med nytt konto. Rankar dig på 4:e plats när det gäller übersweclockarn. Minns din första recension och du fick in Gaming-vinkeln på Sweclockers.

Har hållit på och byggt datorer i snart 30 år. Livrädd att förlora mitt intresse så valde jag en helt annan karriär och behöll datorbyggandet som hobby. Lycka till på den nya arbetsplatsen.

Tack själva! Kommer givetvis fortfarande hänga här och längta efter nya lanseringar

Permalänk
Medlem

@Kenneth
Det här hade jag missat. Fan vad trist att höra.
Men kul att du blir kvar i forat iaf.

Lycka till med vad du tar dig an!