Permalänk
Skrivet av phedd:

Funderar lite grann på att göra ett Tofu med https://kbnordic.se/tbdelar/pcb/nordic60-hotswap-pcb-isoansi....

Men hittar inte ett enda ord här om den pcb:n. Är det nån som har nån input?

Den e jätte bra. Designad av 4pplet som är en aktiv medlem i det svenska communityt. 💪👍

Permalänk
Medlem

Slog till på dessa keycaps till mitt bygge, så när de kommer imorgon har jag allting för att börja bygga Superpepp!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

Funderar lite grann på att göra ett Tofu med https://kbnordic.se/tbdelar/pcb/nordic60-hotswap-pcb-isoansi....

Men hittar inte ett enda ord här om den pcb:n. Är det nån som har nån input?

Skrivet av StuntmanMike:

Den e jätte bra. Designad av 4pplet som är en aktiv medlem i det svenska communityt. 💪👍

Skriver under på att 4pplet är toppen. Har köpt flertalet PCBs av honom och alla har varit klockrena. Han är även personen du vill prata med om du vill bygga en Alps-bräda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Skriver under på att 4pplet är toppen. Har köpt flertalet PCBs av honom och alla har varit klockrena. Han är även personen du vill prata med om du vill bygga en Alps-bräda.

Instämmer, en bra bollplank och klockren person.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Nu har det äntligen börjat att dyka upp bilder på KAT Cyberspace som jag gick med i. Kvalitén verkar vara ytterst tveksam, så det är förmodligen inte värt priset. Men det ser ju lite spexigt ändå 😅

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Nu har det äntligen börjat att dyka upp bilder på KAT Cyberspace som jag gick med i. Kvalitén verkar vara ytterst tveksam, så det är förmodligen inte värt priset. Men det ser ju lite spexigt ändå 😅

https://i.imgur.com/NNgaVkW.jpg

Vad mer än F & J skulle vara av dålig kvalitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vad mer än F & J skulle vara av dålig kvalitet?

Fuction key 🤨

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Jasså har de gjort sådana tabbar 😬 skulle dock inte kalla det för dålig kvalitet.

Permalänk
Medlem

Dum fråga, hur skriver man ÖÄÅ på 40%? Hur gör ni som har det? Vad har ni för layouter?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jasså har de gjort sådana tabbar 😬 skulle dock inte kalla det för dålig kvalitet.

Ja det är nog en beställarmiss, men i slutändan är det ju något som inte bör hända. Förutom det verkar det vara något enstaka tecken som inte hamnat rakt eller på rätt plats på tangenten. Men det kanske är rätt vanligt? Eller något som fångas upp i någon sorts kvalitetskontroll. Har ingen tidigare erfarenhet av KAT.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Dum fråga, hur skriver man ÖÄÅ på 40%? Hur gör ni som har det? Vad har ni för layouter?

Jag har åöä precis på samma ställe som på ett vanligt tangentbord.
För att få den symbolen som syns på själva keycap'en så håller jag ner Alt gr eller FN och trycker på den.

Skrivet av maniac:

Ja det är nog en beställarmiss, men i slutändan är det ju något som inte bör hända. Förutom det verkar det vara något enstaka tecken som inte hamnat rakt eller på rätt plats på tangenten. Men det kanske är rätt vanligt? Eller något som fångas upp i någon sorts kvalitetskontroll. Har ingen tidigare erfarenhet av KAT.

Om det är någon enstaka få som är sne så är det ju QC miss och man brukar kunna få det ersatt. Är alla snea så är det ju dålig kvalitet.

Jag hade KAM Wraith ett tag och de ända dåliga jag la märke till va Homing bar på F & J.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag har åöä precis på samma ställe som på ett vanligt tangentbord.
För att få den symbolen som syns på själva keycap'en så håller jag ner Alt gr eller FN och trycker på den.
https://media.discordapp.net/attachments/945785867040083998/945790716582428683/DSC_1464.JPG

Om det är någon enstaka få som är sne så är det ju QC miss och man brukar kunna få det ersatt. Är alla snea så är det ju dålig kvalitet.

Jag hade KAM Wraith ett tag och de ända dåliga jag la märke till va Homing bar på F & J.

Tack! Jag kollar ifall det fungerar att köra på HHKB layout med 40% och det verkar vara lite tight haha!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Tack! Jag kollar ifall det fungerar att köra på HHKB layout med 40% och det verkar vara lite tight haha!

Detta är ju ett "billigt" lättillgängligt alternativ. Det blir dock lite strul med Ö Ä på den. https://kprepublic.com/collections/daisy-41/products/anodized...

Du kan ju alltid printa något eget

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Detta är ju ett "billigt" lättillgängligt alternativ. Det blir dock lite strul med Ö Ä på den. https://kprepublic.com/collections/daisy-41/products/anodized...

Du kan ju alltid printa något eget

Tänkte faktiskt på den! Dock är jag inte så kräsen när det kommer till att det måste stå ÖÄÅ utan jag tänkte bara mer hur man får plats med det haha!

Kanske får fundera lite grann

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Tänkte faktiskt på den! Dock är jag inte så kräsen när det kommer till att det måste stå ÖÄÅ utan jag tänkte bara mer hur man får plats med det haha!

Kanske får fundera lite grann

Det går ju att fixa lager för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Tänkte faktiskt på den! Dock är jag inte så kräsen när det kommer till att det måste stå ÖÄÅ utan jag tänkte bara mer hur man får plats med det haha!

Kanske får fundera lite grann

Du får använda lager mycket helt enkelt. Jag körde att Å var på det som är backspace på bilden, d.v.s. högst upp till höger. Sen funktion1+å är backspace, funktion1+funktion2+å är delete. Då hade jag funktionsknapparna direkt till höger och vänster om space så det är inte så svårt att använda smidigt

(Eller lower+Å = backspace, lower+raise+å=delete som på bilden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det går ju att fixa lager för det

Skrivet av Icetec:

Du får använda lager mycket helt enkelt. Jag körde att Å var på det som är backspace på bilden, d.v.s. högst upp till höger. Sen funktion1+å är backspace, funktion1+funktion2+å är delete. Då hade jag funktionsknapparna direkt till höger och vänster om space så det är inte så svårt att använda smidigt

(Eller lower+Å = backspace, lower+raise+å=delete som på bilden)

Jo precis, lager måste jag köra. Då knapparna inte räcker till.
@Icetec har du ägt denna brädan? Vart har du windowsknappen?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Hej!
Vet nån hur kasst Svive Triton Mini 60 red switch är i jämförelse med dyrare modeller? Skulle vilja ha ett 60%, primärt för att lira quake.

https://www.komplett.se/product/1156846/gaming/spelutrustning...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på högkvalitativa PBT keycaps som finns i lager? Vad gäller design är jag väldigt öppen men ser gärna lite högre profil än mx men kanske inte SA.

Håller på med mitt första custom-bygge som ändå får anses vara relativt låg budget jämfört med många andra men mycket pengar för mig.

Brädan blir en Keychron Q1(senaste versionen med knob) då jag har svårt att se mig vänja mig utan F-tangenter.
Switchar blir Gateron Silent Ink Switches och dessa ska lubas vilket jag aldrig gjort så det blir spännande.

Totalt är jag uppe i omkring 3000kr och vill nog helst inte lägga över 1000kr på keycaps så totalt hoppas jag på under 4000kr för mitt första bygge

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej!
Vet nån hur kasst Svive Triton Mini 60 red switch är i jämförelse med dyrare modeller? Skulle vilja ha ett 60%, primärt för att lira quake.

https://www.komplett.se/product/1156846/gaming/spelutrustning...

Jag köpte ett förra veckan och skulle säga att kvalitén är över förväntan för det priset. Självklart inte samma kvalité som mitt Varmilo, men det kan man inte heller förvänta sig för det priset.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Någon som har tips på högkvalitativa PBT keycaps som finns i lager? Vad gäller design är jag väldigt öppen men ser gärna lite högre profil än mx men kanske inte SA.

Håller på med mitt första custom-bygge som ändå får anses vara relativt låg budget jämfört med många andra men mycket pengar för mig.

Brädan blir en Keychron Q1(senaste versionen med knob) då jag har svårt att se mig vänja mig utan F-tangenter.
Switchar blir Gateron Silent Ink Switches och dessa ska lubas vilket jag aldrig gjort så det blir spännande.

Totalt är jag uppe i omkring 3000kr och vill nog helst inte lägga över 1000kr på keycaps så totalt hoppas jag på under 4000kr för mitt första bygge

Dessa är bra och kostar under 1000kr https://kbnordic.se/keycaps/bow-keycaps-pbt-dye-sub-iso-ansi-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jo precis, lager måste jag köra. Då knapparna inte räcker till.
@Icetec har du ägt denna brädan? Vart har du windowsknappen?

Inte exakt den men en med samma layout. Hade Windowsknappen där vänstra ctrl är på bilden, och ctrl längst nere till vänster. Hade inget behov av att ha fn där som en lagerknapp, fick in allt på tre lager (d.v.s raise, lower eller raise+lower). Eller ja fyra lager då, om man räknar in standardlagret.

Permalänk
Medlem

Nu är min bräda klar!

- Tofu 65 Svart Aluminium, Brass plate, case foam, plate foam samt lite skumplast i botten.
- Zealios V2, smörjda med Krytox 205G0
- Durock V2 Stabs, smörjda med Krytox 205G0
- Epomaker Akko Neon Keycaps, Asa Profil

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej!
Vet nån hur kasst Svive Triton Mini 60 red switch är i jämförelse med dyrare modeller? Skulle vilja ha ett 60%, primärt för att lira quake.

https://www.komplett.se/product/1156846/gaming/spelutrustning...

Jag tror det kommer bli jätte bra, framförallt med tanke på priset.
Och är övertygad om att Kailh Red brytarna kommer kännas bättre än Cherry MX Red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej!
Vet nån hur kasst Svive Triton Mini 60 red switch är i jämförelse med dyrare modeller? Skulle vilja ha ett 60%, primärt för att lira quake.

https://www.komplett.se/product/1156846/gaming/spelutrustning...

250kr är det garanterat värt. Brytarna kostar mer än så att köpa separat skulle jag tro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Inte exakt den men en med samma layout. Hade Windowsknappen där vänstra ctrl är på bilden, och ctrl längst nere till vänster. Hade inget behov av att ha fn där som en lagerknapp, fick in allt på tre lager (d.v.s raise, lower eller raise+lower). Eller ja fyra lager då, om man räknar in standardlagret.

Ah får nog beställa hem ett och testa haha nu har jag tänkt lite väl för mycket hur jag vill ha layouten

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

250kr är det garanterat värt. Brytarna kostar mer än så att köpa separat skulle jag tro

PBT doubleshot keycaps också

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem

Drop kör en vända Holy Pandas X just nu. Jag la en order på 70 switchar där så får vi se vad det tar vägen sen...

Hur är de mot Boba 4UT? Jag har bobas I min nuvarande (första) bräda och älskar den där thoccy-känslan.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej!
Vet nån hur kasst Svive Triton Mini 60 red switch är i jämförelse med dyrare modeller? Skulle vilja ha ett 60%, primärt för att lira quake.

https://www.komplett.se/product/1156846/gaming/spelutrustning...

Det känns bra att "Nyckellåstyp" är "Kaihl XXX" (Ingen kritik mot Kaihl, tycker faktiskt de är bättre än "cherry": mer mot 'översättningen')

Som sagts tidigare (av mig, om än att ingen annan håller med):
Vilket användningsområde du ämnar för tangentbordet har mycket lite med att göra hur bra det funkar: antingen funkar det... eller inte! (IMO) (och du presterar inte, märkbart, varken sämre eller bättre med kailh-brytare, Cherry eller "rubberdome" (nej- inte ens buckling-spring eller Topre gör ngn märkbar skillnad)

Sen hur du _upplever_ det hela: det är en helt annan sak!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej!
Vet nån hur kasst Svive Triton Mini 60 red switch är i jämförelse med dyrare modeller? Skulle vilja ha ett 60%, primärt för att lira quake.

https://www.komplett.se/product/1156846/gaming/spelutrustning...

Det är bara att köra på. Köpte ett sånt till grabben och ärligt talat är det ingen större skillnad mot mina tangentbord med svindyra (smorda) linjära switchar. Och de subtila skillnaderna på ett premium tangentbord och det där är absolut ingenting man tänker på när man sitter och gibbar folk i quake!