Youtube Vanced läggs ned efter juridiska bekymmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhilipJ2002:

Går det att kolla youtube på iphone utan ads? Använder AD block på datorn via chrome. Men på telefonen finns det något smidigt som funkar?

Det går, men bara genom browser, inte appen. Adblock finns i appstore.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt då Vanced är en mycket bättre upplevelse på många sätt (inte bara gällande reklam), men om skaparna gått och blivit cryptobros så känner jag inget större medlidande.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Hade inte ens hört talas om men så är jag ju all Apple så. Finns det något liknande för oss? Och Safari?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Tråkigt. När jag började använda Vanced var det också enda alternativet att lyssna på youtube på telefonen med skärmen släckt. Finns det andra alternativ för det nu?

NewPipe som dessutom är fri och öppen källkod?

Permalänk
Medlem

Välkommen hit @Enviro, alltid trevligt med nytt blod på redaktionen!

Permalänk
Medlem

Jag körde Vanced på Android och SmartTubeNext på Android TV. Sedan jag bytte till Iphone och Apple TV så har jag börjat betala för Youtube Premium fast - som andra nämner - till det argentinska priset. Jag betalar 179 ARS per månad för Familje-abonnemanget inkl. Youtube Premium och Youtube Music för fem familjemedlemmar.

179 ARS per månad är ca 15,50kr per månad.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har Samsung TV och använder inbyggda OS. vill jag köpa en sticka så är det ändå samma kostnad som en pihole.

PiHole funkar inte för att blockera annonser på youtube, varken på datorn eller TV:n. Har med hur Youtube visar sina annonser och hur PiHole funkar

Har jag fått det om bakfoten får du gärna länka en guide eller något så jag kan börja blockera adds på TVn med!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

PiHole funkar inte för att blockera annonser på youtube, varken på datorn eller TV:n. Har med hur Youtube visar sina annonser och hur PiHole funkar

Har jag fått det om bakfoten får du gärna länka en guide eller något så jag kan börja blockera adds på TVn med!

Möjligt att jag har fel, har inte tittat på pihole sedan pihole var nytt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matvraket:

Fan vad bra! Folk är så bortskämda. Inget är gratis.

Tror google har råd

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Firefox med adblock så har du reklamfri youtube.. Aldrig betalt eller tänker betala till google

Fast använda deras tjänster, det vill du! Sluta använda produkterna istället om de nu är så dåliga.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

NewPipe är ett bättre alternativ (om inte funktionellt så etiskt i och med att det är öppen och fri källkod), så rekommenderar alla att använda det istället på telefonen och SmartTubeTV på TVn. Använder själv en fork med Sponsorblock: https://github.com/polymorphicshade/NewPipe

Permalänk
Medlem

Såg aldrig idén med att köra en app för YouTube, jag kör alltid i webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Fast använda deras tjänster, det vill du! Sluta använda produkterna istället om de nu är så dåliga.

Svårt dock när de har monopol på marknaden.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Tror google har råd

Google tar ju kort och gott och skär ned på hur mycket man betalar ut till youtubers baserat på hur mycket reklam som uteblivit. Det leder ju direkt till att vi får fler såna där tveksamma sponsorskap (Casper, RAID, m.fl) inbyggda i videos, även från mindre skapare som måste kränka sin integritet och stå som reklampelare själv i sina videos bara för att kunna ha råd och tid att fortsätta.

Uppskattar man det man tittar på så kan man stå ut med annonser eller betala för Premium.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Fast använda deras tjänster, det vill du! Sluta använda produkterna istället om de nu är så dåliga.

Men nu är ju faktist deras tjänster jäkligt bra när man tar bort reklamen.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exydia:

Men nu är ju faktist deras tjänster jäkligt bra när man tar bort reklamen.

Du är alltså bara girig? >_<

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qubeista:

Tror google har råd

Jag tror att du också har råd, men är bara snål.

Permalänk
Medlem

Vanced har varit given på telefonen mest för att kunna lyssna på material med skärmen släckt. Att man måste betala för att få tillgång till en sådan funktion känns inte acceptabelt.

Permalänk
Medlem

Strömmar bra videor som otaligt folk jobbat (mer eller mindre) hårt på att sätta ihop, från en ofattbar teknisk infrastruktur, i flera timmar varenda dag... Talar väl bara för mig själv men den dryga hundringen svider ingenstans att betala.

Visa signatur

torzelan.com | instagram.com/torzelan | youtube.com/torzelan | En fragmovie från 2021, jisses!
AMD 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, G.Skill 32 GB 3600 MHz CL14 Ripjaws, 1 & 2 TB WD Black SN850 Gen 4, Samsung Odyssey NEO G9 49" 240Hz, Pwnage Stormbreaker Magnesium Wireless, Endgame Gear KB65HE, SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (m.fl.), etc.

Permalänk
Medlem

Är ju inte bara adblocken som man kör Vanced för, utan också picture in picutre, fortsätta uppspelning med avstängd skärm och även för det helsvarta OLED-temat.
Kör iaf fortfarande ett typ två år gammalt Vanced o det rullar på fint, hoppas den funkar i minst två år till.

För övrigt jävligt trist att nåt så töntigt som NFT ska ta ner Vanced.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matvraket:

Du är alltså bara girig? >_<

Nää, ogillar reklam bara.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

NewPipe är ett bättre alternativ (om inte funktionellt så etiskt i och med att det är öppen och fri källkod), så rekommenderar alla att använda det istället på telefonen och SmartTubeTV på TVn. Använder själv en fork med Sponsorblock: https://github.com/polymorphicshade/NewPipe

Tack bra tips! Hoppas på version för iPhone och för Samsung TV men det lär välmente
Hända

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exydia:

Nää, ogillar reklam bara.

Betala för YouTube Premium då om du inte är girig, så slipper du reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matvraket:

Betala för YouTube Premium då om du inte är girig, så slipper du reklam.

Nä, varför betala för något man redan har?

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

NewPipe som dessutom är fri och öppen källkod?

Newpipe går det ju inte att logga in på så historik etc synkroniseras ej automatiskt.

Permalänk
Medlem

Provade kort men förstår inte poängen med den över NewPipe! Finns dessutom en inofficiell version med SponsorBlock tillagt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Är ju inte bara adblocken som man kör Vanced för, utan också picture in picutre, fortsätta uppspelning med avstängd skärm och även för det helsvarta OLED-temat.

Mao allt som Youtube säljer i sin premiumtjänst.

Face it, vanced är en snylt-app.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Fattar inte alls som snackar om reklam. Det kommer att sinnas andra sätt att blocka det. Vanced var de enda som kunde låta en skippa över allt sponsor snack m.m. Det kortade ner videos 10-20%.

Det finns inget alternativ nu. Youtube premium kan inte skydda en från sponsor snack.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Trist, sponsorblock är verkligen underbart för att hoppa över intron och annan onödig filler. I appen kan jag se att jag sparat närmare 5h tid på blockeringar det senaste halvåret.

New Pipe finns men har inte Sponsorblock tyvärr. Det kommer säkert nya alternativ.