Android bil stereo uppdatering?

Permalänk
Medlem

Android bil stereo uppdatering?

Hej, visste inte vart jag skulle skapa tråden så jag tog mobiltelefoner.

Jag har en android bilstereo med android 7,1,1 och undrar ifall jag kan uppdatera den?

Den har quadcore-T3 processor.

System version: V8.3.2_20171128.174303_TW2-N6502.

Har googlat som en galning men hittar inget?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Det är lättare att hjälpa dig om du skriver vilken tillverkare och modell av stereo det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcorp:

Det är lättare att hjälpa dig om du skriver vilken tillverkare och modell av stereo det är.

Det hade varit lättare jag vet, men har varken original låda kvar eller vart jag köpte den. är 5 år sedan jag köpte den, har suttit i bilen sedan dess och har inte startat bilen. så den är fortfarande "ny" :/

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Har du kollat i menyerna om det finns någon info där, eller rent av en update funktion?

Permalänk
Medlem

en 5år gammal Android bilstereo är hyggligt "out of date" och skulle du hitta en nyare Android version så kommer den nog att lagga rejält på den processorn.

https://www.wikihow.com/Check-What-Kind-of-Android-Phone-You-...

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

Det hade varit lättare jag vet, men har varken original låda kvar eller vart jag köpte den. är 5 år sedan jag köpte den, har suttit i bilen sedan dess och har inte startat bilen. så den är fortfarande "ny" :/

Du måste nog plocka ut den för att läsa av vilket märke och modell det är?
Tror inte att du kan få någon hjälp annars tyvärr....

Permalänk
Medlem

Står på fronten av stereon? Annars är det lite som att fråga efter vilket däck du ska ha utan att veta vad du har för fälgar.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Avstängd

Går du in och kollar den exakta versionen av Android (borde vara en ganska lång sträng med till synes slumpmässiga tecken), och söker på den, så borde du kunna hitta tillverkare och så.

Dock tror jag det blir svårt att uppgradera, speciellt om det inte är ett välkänt märke vilket jag misstänker eftersom det inte står på framsidan. Android 7 är ju rätt gammalt nu så det kan absolut innebära begränsningar i app-stöd och liknande, men om det du behöver fungerar så räcker ju det liksom. Säkerheten kan kännas lite jobbig förstås men du är förstås försiktig med vilka appar du installerar och så så borde det inte vara någon jätterisk.

Permalänk

om inte tillverkaren skyltar på fronten med iaf namnet på företaget som "tillverkar" den t.ex Pioneer, Blaupunkt, osv så är det högst troligt en kinesiumenhet och det är sällan de får några uppdateringar då.

Riktiga märken skäms inte över att sätta sin logga så den syns på fronten förutom på OEM enheter tillverkade till bilindustrin.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Står troligen vad det är för modell under inställningar, om enheten.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Svar till alla som försöker hjälpa mig. Tack för att ni försöker.

Jag antar att det är kina stereo (lite dyrare modell) står inget info om namn eller något sådant på menyn, inte heller finns det något update knapp eller något sådant. Ska försöka plocka ut den och kolla lite. Om jag minns rätt så köpte jag den rätt dyr på den tiden, det jag har problem med idag är att det inte går o koppla till min styrenhet (bluetooth) men det går att ansluta mobilen. Ska försöka klura ut lite om vad den heter.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!