Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Inte vad jag vet.

Kallar du tier 8 lägre tier, eller menade du att du lirade faktiska midtiers också?

Haha ..
Nää, 4-7 lägre tiers

Men på börjat köra medium, light och arty.
Tidigare alltid hoppa över dem
Men måste säga har väldigt kul med medium som både kan flanka, ta position och fungera som en TD sniper.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Lirat ett gäng ronder nu. Det är ett nytt meta som lugnat ned sig rejält, må jag säga.

Förut åkte Ferraris ohämmat och utan krav på begåvning runt-runt medan ena laget klickade hem rundan.

Rätt skönt är det också att arty som klass, generellt har gått och lagt sig. M44 i lägre tiers, när man drog sig igenom ett nytt träd, var rent ut sagt en klubbfest för klickaren.

Nah det var rent ut sagt toxic den där miljön. Iofs har jag bara gnuggat fåtalet runder vid T6 så, kanske är likadant som det alltid har varit.

Aja, en del nya kartor och ny design av kartorna har implementerats. Gäller och hitta runt där för och kunna dra mest nytta av sina positioner. Och Mines trollar sig som vanligt in på högre tiers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Haha ..
Nää, 4-7 lägre tiers

Men på börjat köra medium, light och arty.
Tidigare alltid hoppa över dem
Men måste säga har väldigt kul med medium som både kan flanka, ta position och fungera som en TD sniper.

Mediums är min favoritklass. Heavies börjar ju dock sakta närma sig att bli lika snabba och versatila så kanske tar över det snart...

Skrivet av GooGeL:

Lirat ett gäng ronder nu. Det är ett nytt meta som lugnat ned sig rejält, må jag säga.

Förut åkte Ferraris ohämmat och utan krav på begåvning runt-runt medan ena laget klickade hem rundan.

Rätt skönt är det också att arty som klass, generellt har gått och lagt sig. M44 i lägre tiers, när man drog sig igenom ett nytt träd, var rent ut sagt en klubbfest för klickaren.

Nah det var rent ut sagt toxic den där miljön. Iofs har jag bara gnuggat fåtalet runder vid T6 så, kanske är likadant som det alltid har varit.

Aja, en del nya kartor och ny design av kartorna har implementerats. Gäller och hitta runt där för och kunna dra mest nytta av sina positioner. Och Mines trollar sig som vanligt in på högre tiers.

Folk har väl tröttnat på att köra Ferraris hela dagarna i ända, var ju ett tag sedan de släpptes nu. Nu får man stå ut med det gamla vanliga istället, typ E25 när de sålt dem.

Mines är min blockade karta, just för att den är urkass med hightiers (Ensk hade varit mitt andra val av samma orsak).

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Började med att köpa den franska Wolverinen för 1 500 bonds iaf. M10 RBM? Har kört några matcher och den verkar kul!

Om de roterar tanksen i shoppen snart kanske jag ska spara resten.

Förresten, är det bara jag eller är 299 pen for jagdpnzr e100 bara fejk? Haft den i åratal och aldrig varit med om en sämre kanon. Obj 704 går genom allt som smör.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Mediums är min favoritklass. Heavies börjar ju dock sakta närma sig att bli lika snabba och versatila så kanske tar över det snart...

Folk har väl tröttnat på att köra Ferraris hela dagarna i ända, var ju ett tag sedan de släpptes nu. Nu får man stå ut med det gamla vanliga istället, typ E25 när de sålt dem.

Mines är min blockade karta, just för att den är urkass med hightiers (Ensk hade varit mitt andra val av samma orsak).

Ensk brukar vara okej, bara man inte är T8 i ett T10 spel. "StÅR VÄl OcH HåLLeR ViNkEL HäR DÅ..." Topp tier för mitt lag = 2-3 Type 5 heavy. Topp tier andra laget = spelar ingen större roll. De äter upp de japanska drakarna i alla fall.

Nog för att det är rätt skönt att Type 5:ans HE spam är ett utraderat fenomen.

Skrivet av Hulle:

Började med att köpa den franska Wolverinen för 1 500 bonds iaf. M10 RBM? Har kört några matcher och den verkar kul!

Om de roterar tanksen i shoppen snart kanske jag ska spara resten.

Förresten, är det bara jag eller är 299 pen for jagdpnzr e100 bara fejk? Haft den i åratal och aldrig varit med om en sämre kanon. Obj 704 går genom allt som smör.

Den har 299mm pen, multiplicerat med en random roll om +/- 25% samt så spelar avståndet också roll. Vid 500m -10mm pen. https://wiki.wargaming.net/en/Ammo

Själv hade jag handlat uppgraderade moduler till tanksen för bonds. Typ rammer, vents osv.

Är inte alls sugen och låsa upp Jgd E 100 efter Jagdtiger. Jagdtigern är ju ett übervapen. Jgd E 100 är ju en hälsopool för många att äta upp. Den borde vara en omöjlig mur vid fronten... så är det ju sällan aldrig.

Iofs är Jagdtiger en förlegad version av sig själv, mot förut men. Ändå, när den där kanonen springer mot måltavlor som inte ser dig eller kan skjuta tillbaka. Nom-nom-nom. o/ Fast ibland dyker de där random rick-roll rundorna fram med den också där kanonen skjuter överallt annanstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ensk brukar vara okej, bara man inte är T8 i ett T10 spel. "StÅR VÄl OcH HåLLeR ViNkEL HäR DÅ..." Topp tier för mitt lag = 2-3 Type 5 heavy. Topp tier andra laget = spelar ingen större roll. De äter upp de japanska drakarna i alla fall.

Nog för att det är rätt skönt att Type 5:ans HE spam är ett utraderat fenomen.

Precis vad jag menade, Ensk är nice om man är typ tier 4-5 och ned, kanske 6, men 8-9-10 är den bara för liten för.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Hujj! Låste upp VK 100.01 (P), där det inte ens går att kitta upp tanken med mods, utan och låsa upp tracks. 60ton ammo åt lillpipan 10.5cm går an, men fasen inte moduler på 150kg.

Så stock grind med binocs (ett kammonät vore lite, hmmgg), rammer och putsade glas fick det bli. Vilket lok alltså, att hantera. Kanonen är lite halvtrollish och känns inte alls särskilt preciserad, som tyskt ska vara. Men men, tanken är rolig mot sin egna tier, som en "Hello!" murbräcka vilket får andra laget att backa/dra en halvhalt.

Aja, fick inte särskilt mycket skada gjort under 4-5 games men men, lite erfarenhet. Stapla mig in i min gamla E 100 efteråt, och dominera. Det var ett T8-10 game, där deras Maus stannade på hyllan i deras spawn där i syd(!). Kek. Anyway...

Brukar ofta ladda HE i början ifall någon light känner sig kaxig, eller att en tunn bandkanon gör sig synbar. I detta game var det en baguette CDC som snabbt tog position bakom ett par buskar till väst, sköt på mig som åkte inne i byn, han blev spottad av mina vänner: "Oh hello!" fick den där CDC'n i kornet, med sin fulla bredsida emot mig. -> PEw! 860 HE dmg, plus en avbandning som gav ett gäng hundra skada till.

Aja, allt som salt. Missade mitt HT mission med 1700-1800 damage/block efter det där ruset till spel. Det kommer. Spelet är som allra roligast när man får låtas vara aggressiv och kan trycka undan motståndaren, utan att det blir påfyllt med flera kubik guld ammo genom ert torn.

Simma lugnt o/

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Hujj! Låste upp VK 100.01 (P), där det inte ens går att kitta upp tanken med mods, utan och låsa upp tracks. 60ton ammo åt lillpipan 10.5cm går an, men fasen inte moduler på 150kg.

Så stock grind med binocs (ett kammonät vore lite, hmmgg), rammer och putsade glas fick det bli. Vilket lok alltså, att hantera. Kanonen är lite halvtrollish och känns inte alls särskilt preciserad, som tyskt ska vara. Men men, tanken är rolig mot sin egna tier, som en "Hello!" murbräcka vilket får andra laget att backa/dra en halvhalt.

Spelar i regel inte nya vagnar innan jag freexpat åtminstone banden, det är ju bara tortyr om man både är stock och inte ens har equipment:P

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Fick just ett erbjudande om att köpa Progetto M35 mod.46 för 370kr. Är den värd det?
Ska tilläggas att jag inte äger en Italiensk vagn än, så måste börja med en 0-skill besättning vilket kan vara lite kämpigt i tier 8...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Fick just ett erbjudande om att köpa Progetto M35 mod.46 för 370kr. Är den värd det?
Ska tilläggas att jag inte äger en Italiensk vagn än, så måste börja med en 0-skill besättning vilket kan vara lite kämpigt i tier 8...

Det är ju en bra tank men men. Upp till er, om den passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Fick just ett erbjudande om att köpa Progetto M35 mod.46 för 370kr. Är den värd det?
Ska tilläggas att jag inte äger en Italiensk vagn än, så måste börja med en 0-skill besättning vilket kan vara lite kämpigt i tier 8...

Har du inte besättning du kan rekrytera. Det brukar lösa problemen med kass besättning. Ja det i kombo med tränings böcker.

Vi fick ju lite folk att rekrytera i julas. Om du missade det och är ny så får man folk om man klarar av uppdragen i kampanjerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daje10:

Har du inte besättning du kan rekrytera. Det brukar lösa problemen med kass besättning. Ja det i kombo med tränings böcker.

Vi fick ju lite folk att rekrytera i julas. Om du missade det och är ny så får man folk om man klarar av uppdragen i kampanjerna.

Bra tips, har några rekryter från i julas

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Svenskt språk till Svenska tanks?

Går det få Svenskt språk när man endast kör Svenska tanks eller måste man in med en modd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynggrovisen:

Går det få Svenskt språk när man endast kör Svenska tanks eller måste man in med en modd?

Ja... nånting nånting i ljudinställningarna. Så ryssar är ryssar osv.

Dvs det finns nån generell icke engrish ruta att bocka av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynggrovisen:

Går det få Svenskt språk när man endast kör Svenska tanks eller måste man in med en modd?

Jag vet att när skill4ltu skpelade udes 15/16 nyss hade han svenska röster. Men jag är osäker på om det är så att svensk besöttning pratar på svenska eller om han använde sig av sabaton besättningen och det var dem som pratar svenska. Men låter på dig att vanliga nationella besättningar inte pratar svenska så då är det sabaton kvar. Så kan du köpa dem så kan du få svenska. Annars är det nog mörkt tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daje10:

Jag vet att när skill4ltu skpelade udes 15/16 nyss hade han svenska röster. Men jag är osäker på om det är så att svensk besöttning pratar på svenska eller om han använde sig av sabaton besättningen och det var dem som pratar svenska. Men låter på dig att vanliga nationella besättningar inte pratar svenska så då är det sabaton kvar. Så kan du köpa dem så kan du få svenska. Annars är det nog mörkt tyvärr.

Finns inställning som gör att besättningen pratar vagnens "hemspråk", detta ger dina meningar som "träff" och " den gick rätt igenom pansaret"

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av moonblase:

Finns inställning som gör att besättningen pratar vagnens "hemspråk", detta ger dina meningar som "träff" och " den gick rätt igenom pansaret"

Jo det vet jag, men vill ha engelska på alla tanks och "hemspråk" endast på svenska tanks.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dynggrovisen:

Jo det vet jag, men vill ha engelska på alla tanks och "hemspråk" endast på svenska tanks.

Då är det nog mods som gäller. Alternativt att du justerar inställningen när du spelar svenska vagnar.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynggrovisen:

Jo det vet jag, men vill ha engelska på alla tanks och "hemspråk" endast på svenska tanks.

I slutändan blir alla länders olika språk enbart toner, direkt översatt till något svenskt uttryck. Kan jag tycka. Aja, alla har vi våra preferenser.

Permalänk
Medlem

Nu gjorde jag misstaget att köpa Tiger II för tredje gången... ångrar mig alltid. Hur ska man spela den egentligen? Den är stor och långsam, men ingen armor, alla skjuter rakt genom den.

Snipa? Men då gnäller alla på en att man är en heavy och ska in bland husen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Nu gjorde jag misstaget att köpa Tiger II för tredje gången... ångrar mig alltid. Hur ska man spela den egentligen? Den är stor och långsam, men ingen armor, alla skjuter rakt genom den.

Snipa? Men då gnäller alla på en att man är en heavy och ska in bland husen.

/hulle.

Jag hade också problem med den i början. Men den har en ganska bra kanon som är snabb och har relativt bra dpm.

Man får hitta vinkeln när man ska möta fienden. Sen är tornet ganska stark också. Givetvis beror det på vilka tanks man möter. Det kommer alltid finnas de som kan penetrera dig tyvärr.

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Nu gjorde jag misstaget att köpa Tiger II för tredje gången... ångrar mig alltid. Hur ska man spela den egentligen? Den är stor och långsam, men ingen armor, alla skjuter rakt genom den.

Snipa? Men då gnäller alla på en att man är en heavy och ska in bland husen.

/hulle.

Antar du inte har din crew 100% och över det.
Allt blir så mycket bättre med 100% crew med flera skills.
Vet själv hur det är när man kör med helt ny tank med ny crew. Tar tid att lvl..
Sen är turret mycket starkare än hull.
Så använd det. Viktigt att tänka är hur du står med tanken. Så fienden har svårt att penetrera.

Sen brukar jag strunta i vad andra tycker hur jag ska spela som heavy, medium.

Spela hur du spelar som bäst. Och hjälp till där det behövs.
Har överrumplad fiender flera ggr när jag kommer i en heavy tank. Speciellt på ställen där bara tex medium ska vara. Då får dem problem och man pusha hårt som heavy.
Men då ska det vara en heavy tank som hinner dit i tid..

Mycket skit får man, men lönar sig att tänka annorlunda istället för göra som alla andra gör.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Var länge sen jag spelade Tiger II men pansaret på den gör ju ingen glad. Kanonen är ju däremot rätt bra och det får man försöka utnyttja. Hamnar man i tier 10 matcher är det kanske rekommenderat att hålla lite avstånd och försöka snipa för allt skjuter ju rätt igenom. Tornet är väl egentligen rätt ok men i allmänhet trycker ju bara motståndarna på 2 och slår rätt igenom.

Själv gjorde jag misstaget att spela ARL44 nu när franska heavies är topp of the tree. Betyget hittills är väl att det är en av de sämsta vagnarna jag spelat. Alla skjuter rätt igenom oavsett hur man vinklar sig och den är så långsam och åbäkig (underlättar ju inte att jag har stockmotorn). Kanonen då? Jo toppkanonen har har de imponerande statsen 3,4 i aimtime, 0,38 i accuracy och extremt bra DPM på 1440. Aimtime är väl det som sänker den mest, när motståndarna peakar hinner man knapp zooma in innan de har skjutit sitt skott och backat undan. Ska testa att köra med en av de "sämre" kanonerna som åtminstone har lite bättre aimtime. Penetration är bra med det räcker inte för att väga upp alla andra nackdelar.

Har spelat 25 matcher och har en imponerade winratio på 28 procent. Känns som jag kommer få spela flera hundra matcher för att komma upp i 50 % så man kan sälja skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kucera:

Man får hitta vinkeln när man ska möta fienden. Sen är tornet ganska stark också. Givetvis beror det på vilka tanks man möter. Det kommer alltid finnas de som kan penetrera dig tyvärr.

Tack, får väl försöka köra lite hull down med den.

Skrivet av AxxT:

Antar du inte har din crew 100% och över det.
Allt blir så mycket bättre med 100% crew med flera skills.
Vet själv hur det är när man kör med helt ny tank med ny crew. Tar tid att lvl..
Sen är turret mycket starkare än hull.
Så använd det. Viktigt att tänka är hur du står med tanken. Så fienden har svårt att penetrera.

Är E75 bättre då? Är det lönt att grinda dit?

Skrivet av Yrch:

Själv gjorde jag misstaget att spela ARL44 nu när franska heavies är topp of the tree. Betyget hittills är väl att det är en av de sämsta vagnarna jag spelat. Alla skjuter rätt igenom oavsett hur man vinklar sig och den är så långsam och åbäkig (underlättar ju inte att jag har stockmotorn). Kanonen då? Jo toppkanonen har har de imponerande statsen 3,4 i aimtime, 0,38 i accuracy och extremt bra DPM på 1440. Aimtime är väl det som sänker den mest, när motståndarna peakar hinner man knapp zooma in innan de har skjutit sitt skott och backat undan. Ska testa att köra med en av de "sämre" kanonerna som åtminstone har lite bättre aimtime. Penetration är bra med det räcker inte för att väga upp alla andra nackdelar.

Har spelat 25 matcher och har en imponerade winratio på 28 procent. Känns som jag kommer få spela flera hundra matcher för att komma upp i 50 % så man kan sälja skiten.

Jag minns ARL som rolig... Men det var många år sedan jag körde den... Mycket möjligt att jag minns helt fel...

Jag stannade vid 50 100 i det trädet (då fanns inte 65 osv).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Är E75 bättre då? Är det lönt att grinda dit?

E75:an är ju hård i alla fall så länge man kan dölja underplåten och vinkla sig lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Tack, får väl försöka köra lite hull down med den.

Är E75 bättre då? Är det lönt att grinda dit?

/hulle.

Tiger II har riktigt bra turret, självklart går det åt skogen när folk trycker "2" och i högre tiers. Men generellt funkar den rätt bra som hull down, och som andra påpekat, har den en riktigt bra kanon.

E75 är rätt likadan - fast på steroider. Riktigt bra kanon och så länge folk inte spammar guld är den inte allt för lätt att penna. Riktigt bra Alpha och du kan penna en T95 rakt framifrån om du siktar på sidan om dess kanon och nedåt, smälter dem som smör

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Roligaste tanks just nu:

FCM36PAK40 - Man känner sig smutsig efter ett par matcher.

M10RBFM - Inte lika bra men grymt bra i sig.

Primo Victoria - Ska tydligen vara kass, men jag verkar trivas med den ändå. Vann den i en tävling en gång.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Då har jag lyckats att skrapa ihop ca 500 slag sedan jul och det går inte bra haha. Har i alla fall tagit mig till T-44, Centurion 1 och nästan låst upp E50.

Hittills gillar jag T-44 bäst då den har bättre mobilitet än de två andra. Centurion är ändå helt ok, då tornet är ganska starkt.

Men är det någon som har tips på hur man använder Panther 2? I den har jag har hopplös vinstprocent (40%). Jag försöker att hålla mig på avstånd och sikta på svaga punkter på fienderna när det behövs, men oftast har laget fallit ihop som ett korthus innan man har hunnit att bidra på ett meningsfullt sätt. Jag kanske är för dålig att läsa av kartan och reagera på vad som händer. Men tips tas emot tacksamt. Har en 1-skill besättning (90% till andra) och kör med rammer, optics och v-stab.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Då har jag lyckats att skrapa ihop ca 500 slag sedan jul och det går inte bra haha. Har i alla fall tagit mig till T-44, Centurion 1 och nästan låst upp E50.

Hittills gillar jag T-44 bäst då den har bättre mobilitet än de två andra. Centurion är ändå helt ok, då tornet är ganska starkt.

Men är det någon som har tips på hur man använder Panther 2? I den har jag har hopplös vinstprocent (40%). Jag försöker att hålla mig på avstånd och sikta på svaga punkter på fienderna när det behövs, men oftast har laget fallit ihop som ett korthus innan man har hunnit att bidra på ett meningsfullt sätt. Jag kanske är för dålig att läsa av kartan och reagera på vad som händer. Men tips tas emot tacksamt. Har en 1-skill besättning (90% till andra) och kör med rammer, optics och v-stab.

Jag tycker du spelar den rätt men du kan med fördel byta ut optics mot vent. Det föredrar iaf jag. Låt andra spotta åt dig. Man får förlita sig på den snabba laddtiden och överträffliga kanonen. Det är en riktig sniper fast med för låg alpha. TD line kanske är för långt bak på många banor men strax framför brukar vara nice. Sen är det bara att skjuta.

Sen måste du nästan träna upp din crew något. BiA, sixth sens, snap shoot, smooth ride, situational awareness och camo är de du ska satsa på först. I den ordningen.

Återigen. Det är så jag gjorde med min och tyckte det fungerade riktigt bra. Sen är det upp till dig och vad som passar din spelstil bäst 😉

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kucera:

Jag tycker du spelar den rätt men du kan med fördel byta ut optics mot vent. Det föredrar iaf jag. Låt andra spotta åt dig. Man får förlita sig på den snabba laddtiden och överträffliga kanonen. Det är en riktig sniper fast med för låg alpha. TD line kanske är för långt bak på många banor men strax framför brukar vara nice. Sen är det bara att skjuta.

Sen måste du nästan träna upp din crew något. BiA, sixth sens, snap shoot, smooth ride, situational awareness och camo är de du ska satsa på först. I den ordningen.

Återigen. Det är så jag gjorde med min och tyckte det fungerade riktigt bra. Sen är det upp till dig och vad som passar din spelstil bäst 😉

Bra info, tackar. Ska testa att byta Optics mot Vents. Annars är det väl bara att kämpa på.
Hittills har jag:
Befälhavare: SS
Skytt: Snapshot
Förare: Smooth Ride
Radioman: Situational Awareness
Laddare: Safe Stowage
Och ca 90% Repairs på alla gubbar.

Tänker att jag byter till BiA när Repairs är klar och börjar om med Repairs igen.
Kommer också att flytta besättningen till E50 när jag väl går över till den, om jag inte säljer Panthern i frustration hehe.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850