Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Såg precis The Races video gällande hur allt gick till med Uralkali och Mazepin och där la dom till Kevin och då tänkte jag bara "Aah det hade varit sjukt fränt" och vips, here we are..

As chancler said.. I JUST WANT A MILLION DOLLARS...

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Trodde verkligen att K-Mag bara var ett långsökt rykte men tror det kan funka faktiskt. Hoppas verkligen Haas har lite mer fart i år och kan vara med för att slåss om poäng

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Personligen hade jag hellre sett Grosjean som ersättare till Mazepin, speciellt med tanke på hur Grosjean avslutade sin F1-karriär, men roligt med ett bekant ansikte

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Personligen hade jag hellre sett Grosjean som ersättare till Mazepin, speciellt med tanke på hur Grosjean avslutade sin F1-karriär, men roligt med ett bekant ansikte

Mjo, där kan man ju förstås önska det ena eller det andra...

Det jag undrar i sammanhanget är om Grosjean ens skulle ha sagt ja om han blev tillfrågad (det kanske han blev, vem vet).
Han har ju trots allt sin styrning i Indycar, där det verkar om att han har kul och där han har en realistisk chans att vinna race osv (han var väl på podiet några gånger förra året), till skillnad från vad han kan räkna med i Haas.

Jag kan helt enkelt tänka mig att det skulle krävas en fråga från ett F1-team som kunde erbjuda något mer än att harva runt långt bak i fältet för att det skulle vara intressant för honom, när han nu inte har hela karriären framför sig utan snarare det motsatta.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Mjo, där kan man ju förstås önska det ena eller det andra...

Det jag undrar i sammanhanget är om Grosjean ens skulle ha sagt ja om han blev tillfrågad (det kanske han blev, vem vet).
Han har ju trots allt sin styrning i Indycar, där det verkar om att han har kul och där han har en realistisk chans att vinna race osv (han var väl på podiet några gånger förra året), till skillnad från vad han kan räkna med i Haas.

Jag kan helt enkelt tänka mig att det skulle krävas en fråga från ett F1-team som kunde erbjuda något mer än att harva runt långt bak i fältet för att det skulle vara intressant för honom, när han nu inte har hela karriären framför sig utan snarare det motsatta.

Tror du har helt rätt i att han nog hellre sitter kvar på sin styrning i Indycar där han faktiskt har chans att ta podium

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem

Moin!

Testerna sätter igång nu kl 8. o/ Går att ses via F1TV .

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Moin!

Testerna sätter igång nu kl 8. o/ Går att ses via F1TV .

Även på Sky sport F1.

Edit: Glömde Viaplay och V sport motor.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Mercedes har en väldigt annorlunda bil till bahrain som nästan inte har några side pods alls. Får se hur snabb den är då.

Från twitter: https://twitter.com/_drjunkfood/status/1501811389618429953?s=...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Mercedes har en väldigt annorlunda bil till bahrain som nästan inte har några side pods alls. Får se hur snabb den är då.

Från twitter: https://twitter.com/_drjunkfood/status/1501811389618429953?s=...

Den är på banan nu, ser helt klart annorlunda ut.
Kul att se vad det kan göra för toppfarten.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av xc:

Den är på banan nu, ser helt klart annorlunda ut.
Kul att se vad det kan göra för toppfarten.

Very nice, kul att äntligen kunna se testerna. Mitt F1TV gick ut (eller kortet gick ut, glömde uppdatera) så måste fixa det direkt när jag kommer till kontoret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Mercedes har en väldigt annorlunda bil till bahrain som nästan inte har några side pods alls. Får se hur snabb den är då.

Från twitter: https://twitter.com/_drjunkfood/status/1501811389618429953?s=...

(reddit)

Jo, det är rätt spännande hur Mercedes klämt ihop allt. Nästa helg är det fasen race! Där allt åker på bordet.

Hujj!

Permalänk
Medlem

Kör ni med f1tv pro eller den billigare varianten? tycker 130kr i månaden är rätt dyrt för 2 race i månaden som det brukar bli, så funderar på det billigare alternativet.
Nackdelen är väl att man måste vänta flera dagar innan man kan se race o.s.v som jag har förstått det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Kör ni med f1tv pro eller den billigare varianten? tycker 130kr i månaden är rätt dyrt för 2 race i månaden som det brukar bli, så funderar på det billigare alternativet.
Nackdelen är väl att man måste flera dagar innan man kan se race o.s.v som jag har förstått det?

Du kan se racet live om jag kommer ihåg rätt. Men race replay så får man vänta någon/några dagar om man missade

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Du kan se racet live om jag kommer ihåg rätt. Men race replay så får man vänta någon/några dagar om man missade

Trodde det var tvärt om, att själva grejen med den dyra varianten var att man får live-sändningen men att de i övrigt är rätt lika.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Du kan se racet live om jag kommer ihåg rätt. Men race replay så får man vänta någon/några dagar om man missade

Pro krävs för att se någonting live. Utan Pro kan man se repriser, men först två dagar efter respektive sändning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Pro krävs för att se någonting live. Utan Pro kan man se repriser, men först två dagar efter respektive sändning.

Hmm. Känner inte igen det, då hade icke pro delar av förra säsongen, då såg jag racet senare på kvällen eller dagen efter, man kan ha ändrat då.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Mercedes har en väldigt annorlunda bil till bahrain som nästan inte har några side pods alls. Får se hur snabb den är då.

Från twitter: https://twitter.com/_drjunkfood/status/1501811389618429953?s=...

Inget imponerande än så länge. Hamilton verkar ha problem med purposing och låsningar. Han har lyckats sätta en snabb tid som är nästan 2 sekunder långsammare än Leclerc.

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Thornblom:

Inget imponerande än så länge. Hamilton verkar ha problem med purposing och låsningar. Han har lyckats sätta en snabb tid som är nästan 2 sekunder långsammare än Leclerc.

Tror många bara testar lite olika konfigurationer idag och se vad som händer, samtidigt som dom försöker lösa porpoising. Dag 2 och speciellt 3 kan ge betydligt bättre varv tider, men Mercedes kan ha lite issues

Permalänk
Medlem

Jag hoppas ju lite att det där problemet är övergående, dvs att de hittar en bra lösning.

Men om det blir en långdragen snackis, kan vi hitta på något som känns rimligare att kalla det för?
"Porpoising" som låneord känns bara klumpigt. Delfinhoppande?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Inget imponerande än så länge. Hamilton verkar ha problem med purposing och låsningar. Han har lyckats sätta en snabb tid som är nästan 2 sekunder långsammare än Leclerc.

I second that. Har jag helt fel på ögonen eller är det Mercedes som verkar ha det absolut största problemet med "tumlande (eng.porpoising)" såhär långt?

Blir intressant också att se om "Zeropods/Podless" kommer sprida sig...

Stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Kör ni med f1tv pro eller den billigare varianten? tycker 130kr i månaden är rätt dyrt för 2 race i månaden som det brukar bli, så funderar på det billigare alternativet.
Nackdelen är väl att man måste vänta flera dagar innan man kan se race o.s.v som jag har förstått det?

Jag som inbiten F1 fan älskar F1tv. Förutom sändningar så har du massvis med stats, under lopp du kan välja förare att följa med kamera i bilen, hur mycket föraren gasar och bromsar, radiotrafik utöver från tv sändning etc etc med andra F1-appen

Plus att Jenson Button ofta kommenterar loppen samt Christian Horner som ger sin analys flera gånger under ett race plus att Martin Brundle är guld värt.

Så det handlar inte bara om sändningen, då hade jag kört med Viaplay men då får man stå ut med negativa Janne Blomqvist och inte så mycket annat av värde när det kommer till F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzyman:

Jag som inbiten F1 fan älskar F1tv. Förutom sändningar så har du massvis med stats, under lopp du kan välja förare att följa med kamera i bilen, hur mycket föraren gasar och bromsar, radiotrafik utöver från tv sändning etc etc med andra F1-appen

Plus att Jenson Button ofta kommenterar loppen samt Christian Horner som ger sin analys flera gånger under ett race plus att Martin Brundle är guld värt.

Så det handlar inte bara om sändningen, då hade jag kört med Viaplay men då får man stå ut med negativa Janne Blomqvist och inte så mycket annat av värde när det kommer till F1

Och jag väljer ViaPlay enbart på grund av Janne Blomqvist, som jag tycker är suverän! Uppskattar att han alltid är lugn och försöker hålla sig objektiv.

Tur att det finns alternativ, så var och en kan välja det som passar än bäst

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Och jag väljer ViaPlay enbart på grund av Janne Blomqvist, som jag tycker är suverän! Uppskattar att han alltid är lugn och försöker hålla sig objektiv.

Tur att det finns alternativ, så var och en kan välja det som passar än bäst

Håller med, däremot så vet jag inte om jag kan motivera priset.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zion:

Blir intressant också att se om "Zeropods/Podless" kommer sprida sig...

"No pod-sidepods" hoppas jag på. Och "Wheelbrows" för grejen vid hjulen.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzyman:

Jag som inbiten F1 fan älskar F1tv. Förutom sändningar så har du massvis med stats, under lopp du kan välja förare att följa med kamera i bilen, hur mycket föraren gasar och bromsar, radiotrafik utöver från tv sändning etc etc med andra F1-appen

Plus att Jenson Button ofta kommenterar loppen samt Christian Horner som ger sin analys flera gånger under ett race plus att Martin Brundle är guld värt.

Så det handlar inte bara om sändningen, då hade jag kört med Viaplay men då får man stå ut med negativa Janne Blomqvist och inte så mycket annat av värde när det kommer till F1

Skrivet av Superfrog:

Och jag väljer ViaPlay enbart på grund av Janne Blomqvist, som jag tycker är suverän! Uppskattar att han alltid är lugn och försöker hålla sig objektiv.

Tur att det finns alternativ, så var och en kan välja det som passar än bäst

Skrivet av evil penguin:

Håller med, däremot så vet jag inte om jag kan motivera priset.

Nah Viaplay ser jag (också?) som en urusel tjänst, sett till priset. 400 spänn per månad för F1, det är något tufft. Det övriga utbudet intresserar inte mig något särskilt och jag tycker F1TV presenterar en mycket med kompetent bild av sporten i övrigt. Dessutom kommer F1TV i och med nya säsongen... hålla både i en pre-show och en show, efter racet.

Allra roligast är det när Nico Rosberg slinker in och bjuder på sina djupa insikter under ett helt race, där på F1TV. Han håller ingens hand utan kan tala ganska direkt vad han tycker. I förmån för team, förare eller icke förmånligt för team och förare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Allra roligast är det när Nico Rosberg slinker in och bjuder på sina djupa insikter under ett helt race, där på F1TV. Han håller ingens hand utan kan tala ganska direkt vad han tycker. I förmån för team, förare eller icke förmånligt för team och förare.

Kul att det är fler som ser det.
Nico verkar vara en slipad figur, han lyckas rätt ofta sätta fingret på vad det egentligen är som händer i F1 världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Håller med, däremot så vet jag inte om jag kan motivera priset.

Ja, priset är högt.

Jag har ViaPlay enbart för F1 och säger upp abonnemanget när säsongen är över och återaktiverar när säsongen börjar, vilket är idag. Så visst är det mycket pengar för att se på F1 var och varannan helg, men, men... Någon last måste man ju ha

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem

Hade själv gärna kört med F1TV Pro men håller mig till Viaplay trots priset. Gillar Janne m.fl. men jag följer även IndyCar vilket gör det hela ganska smidigt med Viaplay istället för F1TV och någon mer tjänst för Indycar.

Hade Indycar haft en tjänst likt F1TV Pro för ~100-120:- så hade jag nog funderat ltie på hur jag skulle gjort. Familjen tittar ändå på serier och filmer hos Viaplay oavsett så är möjligt att summan blivit ungefär den samma.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zion:

I second that. Har jag helt fel på ögonen eller är det Mercedes som verkar ha det absolut största problemet med "tumlande (eng.porpoising)" såhär långt?

Blir intressant också att se om "Zeropods/Podless" kommer sprida sig...

Ja Mercedes ser ut att ha absolut mest tumlande (tack för översättningen). Under sista timmen lekte Mercedes runt med höjden på bilen, den verkliga problematiken för dem verkar vara att de inte kan få ner bilen lika lågt som de andra teamen. Lyckas dom inte lösa det under helgen kan det bli tufft för dem under första racen. De kommer garanterat lösa det, men de hamnar ju efter i övrig utveckling.

Annars så hoppas jag inte att zeropod kommer sprida sig, Mercan ser ju tråkigast ut.

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞

Woo! Haas är äntligen ute på banan. Deras nya livery är helt okej faktiskt