Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem

Förstår jag det rätt att man köper Xbox live Gold 12 månader på Elgiganten för 499 per år, max 3 sådana? Får man gratis månader då dessa aktiveras?

Därefter uppgradera man till utlimate direkt hos Microsoft för 10 kronor för hela perioden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Förstår jag det rätt att man köper Xbox live Gold 12 månader på Elgiganten för 499 per år, max 3 sådana? Får man gratis månader då dessa aktiveras?

Därefter uppgradera man till utlimate direkt hos Microsoft för 10 kronor för hela perioden?

Man får gratismånader genom att gå med på att sätta igång en prenumeration.

Lägg in kod, gå med på pren.
stäng av pren.
lägg in kod, gå med på pren.
stäng av pren.
osv.

MEN jag och flera andra har inte fått några extra månader på 12 månaders från Elgiganten. Men gratismånaderna är inte det viktigaste här utan bara en bonus.
Sedan om du kör 3x12 månader så kan du inte fylla på med gratismånader för max är 36 månader. så man köper 12+12+3+3 typ för att kunna få gratis månader troligtvis bara för 3+3 = 2 extra månader.

Sedan uppgraderar du till ultimate. om du har haft ultimate förut kostar det en månad (129:-?) eller helt ny kostar det 10:-

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Förstår jag det rätt att man köper Xbox live Gold 12 månader på Elgiganten för 499 per år, max 3 sådana? Får man gratis månader då dessa aktiveras?

Därefter uppgradera man till utlimate direkt hos Microsoft för 10 kronor för hela perioden?

Inte 3x12, det överskrider maximalt antal månader (du måste ta med den månaden du får när du konverterar). 12+12+6 skulle fungera bättre och du får en gratismånad för auto renewal (som du aktiverar och sedan stänger av efter varje kod). Dock verkar det inte längre fungera felfritt, se posten ovanför denna.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Tack för era svar

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Lagers:

Man får gratismånader genom att gå med på att sätta igång en prenumeration.

Lägg in kod, gå med på pren.
stäng av pren.
lägg in kod, gå med på pren.
stäng av pren.
osv.

MEN jag och flera andra har inte fått några extra månader på 12 månaders från Elgiganten. Men gratismånaderna är inte det viktigaste här utan bara en bonus.
Sedan om du kör 3x12 månader så kan du inte fylla på med gratismånader för max är 36 månader. så man köper 12+12+3+3 typ för att kunna få gratis månader troligtvis bara för 3+3 = 2 extra månader.

Sedan uppgraderar du till ultimate. om du har haft ultimate förut kostar det en månad (129:-?) eller helt ny kostar det 10:-

Skrivet av Karate Taco:

Inte 3x12, det överskrider maximalt antal månader (du måste ta med den månaden du får när du konverterar). 12+12+6 skulle fungera bättre och du får en gratismånad för auto renewal (som du aktiverar och sedan stänger av efter varje kod). Dock verkar det inte längre fungera felfritt, se posten ovanför denna.

Så om jag tolkat det hela rätt:

  1. Invänta att nuvarande Game Pass Subscription löper ut.

  2. Köp 2x12 månader Xbox Live Gold-koder hos Elgiganten.

  3. Mata in XBL-koden > godkänn sub > avbryt sub (/repeat för båda koderna).

  4. Uppgradera till Xbox Game Pass (Ultimate?) för en engångskostnad om 129kr.

  5. Jag borde nu ha 24 månader XBGPU för 1129kr(?).

Processen med koder kan även utökas med exempelvis 3 eller 6 månader XBLG-koder i parallell med tidigare nämnda 2st 12-månaders, så länge det inte överskriver 36 månader totalt inräknat eventuella gratismånader?

Har jag förstått processen korrekt då?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Går det fortfarande att göra såhär? Har själv en sån här deal som går ut till sommaren så tre år för strax över 900 är ganska värt trots att man inte spelar så många av spelen. Undrar hur många av deras 25milj prenumeranter som faktiskt betalar 149:-/mån?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Så om jag tolkat det hela rätt:

  1. Invänta att nuvarande Game Pass Subscription löper ut.

  2. Köp 2x12 månader Xbox Live Gold-koder hos Elgiganten.

  3. Mata in XBL-koden > godkänn sub > avbryt sub (/repeat för båda koderna).

  4. Uppgradera till Xbox Game Pass (Ultimate?) för en engångskostnad om 129kr.

  5. Jag borde nu ha 24 månader XBGPU för 1129kr(?).

Processen med koder kan även utökas med exempelvis 3 eller 6 månader XBLG-koder i parallell med tidigare nämnda 2st 12-månaders, så länge det inte överskriver 36 månader totalt inräknat eventuella gratismånader?

Har jag förstått processen korrekt då?

Japp, så fungerar det.

Skrivet av BooliBoo:

Går det fortfarande att göra såhär? Har själv en sån här deal som går ut till sommaren så tre år för strax över 900 är ganska värt trots att man inte spelar så många av spelen. Undrar hur många av deras 25milj prenumeranter som faktiskt betalar 149:-/mån?

Det har ju fungerat i många år, och senaste i mitten av januari enligt bakåt i tråden. Men helt garanti har man ju inte.
Jag tror det är mycket liten procent som vet om detta så det är nog nästan alla som betalar 149:-/månaden. Folk har en tendens att inte bry sig av löpande utgifter som prenumerationer av olika slag

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Japp, så fungerar det.
Det har ju fungerat i många år, och senaste i mitten av januari enligt bakåt i tråden. Men helt garanti har man ju inte.
Jag tror det är mycket liten procent som vet om detta så det är nog nästan alla som betalar 149:-/månaden. Folk har en tendens att inte bry sig av löpande utgifter som prenumerationer av olika slag

Jag tror också de allra flesta betalar fullpris. Har försökt få två av mina kompisar att använda den här dealen men båda har svarat typ "äh det är så lite det kostar iaf."

Permalänk
Medlem

Testade detta nu. Fick inte gratismånader för 12mån koder men jag fick dem för 3mån koder.
Uppgraderingen funkade kanon.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Anaii:

Testade detta nu. Fick inte gratismånader för 12mån koder men jag fick dem för 3mån koder.
Uppgraderingen funkade kanon.

Hur många koder körde du in?

Och vad blev totalen både i kostnad och antalet månader (XBGPU)?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Hur många koder körde du in?

Och vad blev totalen både i kostnad och antalet månader (XBGPU)?

Använde 2*12 + 2*3 för totalt 32 månader för koderna. +1 månad för 10kr när man gör uppgraderingen.

Så 33 månader för drygt 1300.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Ni som köpt turkiska koder, hur har ni gått till väga? Jag använder mig av "inkognitofönster", har satt både fakturaadress och region till turkiet på mitt microsoft konto, samt använder mig av VPN. Har även ställt datorns klocka efter regionen, men ändå så får jag felkoden. "This code can't be redeemed. It was purchased in a different region from your account." Har väl provat 20 ggr, från olika datorer och VPN, samma sak varje gång. Har haft kontakt med Eneba sedan ett par veckor tillbaka och de vägrar att betala tillbaka eller ge ny kod, då de påstår att den jag fått fungerar och är turkisk. En sur tusenlapp som jag likväl kunde slängt in i kaminen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Ni som köpt turkiska koder, hur har ni gått till väga? Jag använder mig av "inkognitofönster", har satt både fakturaadress och region till turkiet på mitt microsoft konto, samt använder mig av VPN. Har även ställt datorns klocka efter regionen, men ändå så får jag felkoden. "This code can't be redeemed. It was purchased in a different region from your account." Har väl provat 20 ggr, från olika datorer och VPN, samma sak varje gång. Har haft kontakt med Eneba sedan ett par veckor tillbaka och de vägrar att betala tillbaka eller ge ny kod, då de påstår att den jag fått fungerar och är turkisk. En sur tusenlapp som jag likväl kunde slängt in i kaminen.

Har inget svar tyvärr, men bra att du säger att det strular för det är ju otroligt bra pris även om man köper i Sverige, så inte värt strulrisken att köpa från andra regioner i min mening.

Hoppas nån annan kan hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Ni som köpt turkiska koder, hur har ni gått till väga? Jag använder mig av "inkognitofönster", har satt både fakturaadress och region till turkiet på mitt microsoft konto, samt använder mig av VPN. Har även ställt datorns klocka efter regionen, men ändå så får jag felkoden. "This code can't be redeemed. It was purchased in a different region from your account." Har väl provat 20 ggr, från olika datorer och VPN, samma sak varje gång. Har haft kontakt med Eneba sedan ett par veckor tillbaka och de vägrar att betala tillbaka eller ge ny kod, då de påstår att den jag fått fungerar och är turkisk. En sur tusenlapp som jag likväl kunde slängt in i kaminen.

Har gått tillväga precis så. Köpte dock kortet på livekort.se jag behövde inte ändra något i själva kontot har jag för mig. Står att det är i Sverige. Enda var att ansluta till turkisk vpn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Låter inte helt fel
Någon som orkar beskriva lite mer detaljerat hur jag ska gå tillväga?

Finns i inlägg 1 i denna tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Har gått tillväga precis så. Köpte dock kortet på livekort.se jag behövde inte ändra något i själva kontot har jag för mig. Står att det är i Sverige. Enda var att ansluta till turkisk vpn.

Var det denna du köpte x 2 stycken?

https://livekort.se/sv/xbox-live-gold-12-months

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Ja precis, den turkiska ska vara bättre än den brasilianska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Jajamän det stämmer.

Permalänk
Medlem

Hej!
Fungerar det fortfarande att växla live gold mot ultimate?

Mitt game pass ULTIMATE håller på att ta slut. Om jag har förstått det rätt så ska jag:

1) vänta tills det har gått ut helt. Se till att inte ha autobetalningen påslagen
2) köpa Xbox LIVE GOLD https://livekort.se/sv/xbox-live-gold-12-months
Köpa, 12+12 +6 månader. Alltså totalt 30 månader.
Om man köper via turkiet så gäller det att ha VPN påslagen.

3) aktivera VPN och sedan aktivera 30 månader
4) gå i hantera konton och sedan välj att man vill uppgradera till game pass ultimate för 135 kr?
Nu ska mins 30 månader live gold bli 30 månader ultimate ?
Totalt 30+ 1 månad = 31 månader

Har jag missat ngt ???

Permalänk
Medlem

Hej!

Yes, det skall fungera bra. Jag gjorde det för ca 2 år sedan utan bekymmer, dock utan VPN då jag inte köpte "utländska" koder.

Har inte fått bekräftat att man kan köra uppgraderingen igen på samma konto men tror det skall gå. Första gången gick det för 1 kr men som du skriver nu, blir det nog att betala full pris för 1 mån Ultimate. Men det blir ju ändå en extremt bra deal såklart.

Vissa "avslutar" även varje gång innan en ny registreras och då har en del fått extra/bonus månader. Det var ingenting jag själv fick.

Permalänk
Medlem

Hej igen

Gick in på xbox hemsida om läste lite. I den finstilta (villkoren) så står det att xbox live gold från turkiet och ryssland inte gäller. Vet inte om det är något nytt... men jag vågar nog inte köpa den turkiska varianten

https://www.xbox.com/sv-SE/live/gold/upgrade#promotionaloffer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Hej igen

Gick in på xbox hemsida om läste lite. I den finstilta (villkoren) så står det att xbox live gold från turkiet och ryssland inte gäller. Vet inte om det är något nytt... men jag vågar nog inte köpa den turkiska varianten

https://www.xbox.com/sv-SE/live/gold/upgrade#promotionaloffer...

En vän gjorde detta för cirka tre veckor sedan med turkiska livekortet i alla fall. Inga problem.

Permalänk
Medlem

Det fungerar fortfarande att konvertera Gold till Ultimate i alla fall, jag gjorde det idag. Lyckades få 33 månader Ultimate för 1150 SEK (jag köpte svenska nycklar på livekort).

Permalänk
Medlem

Kan instämma att det fungerar fortfarande. Gjorde konverteringen i dag efter att ha köpt totalt 36 månaders Xbox live via Elgiganten (orkade inte med oklara vpn:er).
Dags att handla en bra ställning för ens kontroll för iPad och mobil. Någon som har tips på en sådan?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av bjorn711:

Dags att handla en bra ställning för ens kontroll för iPad och mobil. Någon som har tips på en sådan?

Jag kör dels moga som jag har för mig är microsofts val också(?), sen även en random tillverkare från cdon utan vinklingsmöjligheter.

Båda fungerar fint men mogan är ju att föredra då man kan vinkla den lite.

Till iPad vette kattsingen dock

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Köpte 2st 12 månaders vanliga och 1st 6 månaders. Fick inga extra månader på 12 månaders men på 6 månaders fick jag. Uppgraderade till Ultimate och vips så har man Ultimate i 31 månader (38:-/mån)

Permalänk
Medlem

Fungerade bra idag. Fyllde precis på med 36månader från Livekort.se och har nu Ultimate tom 2022-04-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snörök:

Fungerade bra idag. Fyllde precis på med 36månader från Livekort.se och har nu Ultimate tom 2022-04-25

3x 12 alltså?
Fungerade det att konvertera det till Ultimate? Tidigare vill jag minnas att det resulterade i 37 månader, vilket automatiskt nekades då det var för lång prenumerationstid, så man fick vänta en månad och prova igen.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snörök:

Fungerade bra idag. Fyllde precis på med 36månader från Livekort.se och har nu Ultimate tom 2022-04-25

36 månader eller 3,6 dagar? Kolla så du inte blivit blåst

stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

36 månader eller 3,6 dagar? Kolla så du inte blivit blåst

Haha.

Det är tom 2025-02-25 så klart.

Tack!