Permalänk
Medlem

Har du fått ditt bord ännu? Vad tycker du? Jag sneglar också på att köpa nytt

Permalänk
Medlem

Är också nyfiken på åsikter om DPJs skrivbord

Permalänk
Medlem

Tjena!

Även jag är intresserad av DPJ:s skrivbord. Har en 213 cm bred vägg här hemma där jag tänkte att ett skrivbord på 200 cm brett skrivbord hade passat in. Men istället för att köpa en komplett lösning så tänker jag istället endast köpa DPJ:s stativ och komplettera själv med en bänkskiva. Har dock svårt att hitta en skiva som är är 200x80 cm, utan de flesta jag jag hittat är 60-65 cm i djup.

Någon som vet vart man kan hitta en 200x80 cm skiva?

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av RFRFRF:

Tjena!

Även jag är intresserad av DPJ:s skrivbord. Har en 213 cm bred vägg här hemma där jag tänkte att ett skrivbord på 200 cm brett skrivbord hade passat in. Men istället för att köpa en komplett lösning så tänker jag istället endast köpa DPJ:s stativ och komplettera själv med en bänkskiva. Har dock svårt att hitta en skiva som är är 200x80 cm, utan de flesta jag jag hittat är 60-65 cm i djup.

Någon som vet vart man kan hitta en 200x80 cm skiva?

Googlar du bänkskiva/arbetsskiva/bordsskiva 200x80 så finns det några olika, t.ex. Denna:
https://www.bauhaus.se/arbetsskiva-hardtra-c-d-2020x800x26mm-...

Eller denna:
https://www.gerdmans.se/kontor-och-konferens/skrivbord/skrivb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Googlar du bänkskiva/arbetsskiva/bordsskiva 200x80 så finns det några olika, t.ex. Denna:
https://www.bauhaus.se/arbetsskiva-hardtra-c-d-2020x800x26mm-...

Eller denna:
https://www.gerdmans.se/kontor-och-konferens/skrivbord/skrivb...

Gött med någon som kan goggla riktigt, slipper jag göra det själv Tack!

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

Ni som är nyfikna, har beställt 180 och inväntar leverans. För övrigt är DPJ's kundservice otroligt bra och det är inte ens någon kö när man ringer dom (tjoohoo).

Permalänk
Medlem
Skrivet av spree01:

Ni som är nyfikna, har beställt 180 och inväntar leverans. För övrigt är DPJ's kundservice otroligt bra och det är inte ens någon kö när man ringer dom (tjoohoo).

Har du fått det ännu?
Jag planerar också att köpa deras 180x80 skrivbord

Permalänk
Medlem

Någon som jämfört detta DPJ med Ikeas Bekant? Upplevde bekant som lite svajig i sittläge och väldigt svajig i ståläge.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av märket kenson? Hitta detta på komplett:

https://www.komplett.se/product/1198269/datorutrustning/konto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Har du fått det ännu?
Jag planerar också att köpa deras 180x80 skrivbord

Halloj! Kan ge dig en bild och review nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apandrak:

Någon som jämfört detta DPJ med Ikeas Bekant? Upplevde bekant som lite svajig i sittläge och väldigt svajig i ståläge.

Två olika leagues helt klart. Ikea bekant är förvisso väldigt fint och jag upplevde inte något större svajj när jag testade i butiken men DPJ är helt annan kvalité och betydligt finare färg på valnöten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spree01:

Halloj! Kan ge dig en bild och review nästa vecka.

Kanon, det uppskattas verkligen!

Hur lång är leveranstiden?
Ser att dem fått en del negativa omdömen gällande just detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Kanon, det uppskattas verkligen!

Hur lång är leveranstiden?
Ser att dem fått en del negativa omdömen gällande just detta.

Tror det gick på mindre än 2 veckor. Leverans hem till dörren och personen hjälper dig att bära upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spree01:

Tror det gick på mindre än 2 veckor. Leverans hem till dörren och personen hjälper dig att bära upp.

Det låter ju helt ok!
Då inväntar jag din recension innan jag lägger en beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Det låter ju helt ok!
Då inväntar jag din recension innan jag lägger en beställning

Gör så! Lovar senast tisdag nästa vecka, om inte så får du påminna mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spree01:

Gör så! Lovar senast tisdag nästa vecka, om inte så får du påminna mig.

Här kommer en vänlig påminnelse

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Byggt upp skrivbordet men det var skadat på flera kanter. Får vänta och se hur DPJ hanterar detta, har bett om en ny skiva alternativt kompensering med pengar tillbaka.

Så uppdatering imorgon. :?

Permalänk
Medlem
Skrivet av apandrak:

Någon som jämfört detta DPJ med Ikeas Bekant? Upplevde bekant som lite svajig i sittläge och väldigt svajig i ståläge.

Ikea har ett annat som heter Uppspel tycker det känns stabilt.
Väldigt tung bordsskiva.

https://www.ikea.com/se/sv/p/uppspel-skrivbord-foer-gaming-sv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spree01:

Hej alla!

Byggt upp skrivbordet men det var skadat på flera kanter. Får vänta och se hur DPJ hanterar detta, har bett om en ny skiva alternativt kompensering med pengar tillbaka.

Så uppdatering imorgon. :?

Tråkigt att höra. Får hoppas DPJ löser det och att du blir kompenserad rättvist.

Kändes bordet stabilt annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Ikea har ett annat som heter Uppspel tycker det känns stabilt.
Väldigt tung bordsskiva.

https://www.ikea.com/se/sv/p/uppspel-skrivbord-foer-gaming-sv...

Om det bara hade funnit i vitt så hade jag slagit till direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Tråkigt att höra. Får hoppas DPJ löser det och att du blir kompenserad rättvist.

Kändes bordet stabilt annars?

+Jättefin skiva (bortsett från skadorna)
+ Bra och robust
+ Rätt tyst motor för upp och ned

- Montering. Riktigt svårt att montera själv. Och då har jag ändå flyttat in i ny lägenhet och monterat allt från Ikea garderob till en soffa helt själv, och detta var det svåraste hittills. Säkert jätte lätt om man är två personer dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det där är skrivbordet vi använder i SweClockers studio (vi har 140 x 70-varianten med vitt underrede). Tycker det känns välbyggt med bra färg på valnötsfinishen. Själva skivan upplevs som stryktålig också, sett till att vi inte alltid behandlar skrivbordet särskilt varsamt.

Det är samma skrivbord som säljs hos AZ design ni hade en artikel om. Det finns några företag till som säljer samma bord och stativ.

Jag har även det bordet och det positiva är att du kan välja storlek på din bänkskiva, eftersom bordets stativ går att justera.

Det negativa i mitt fall är att jag har fått byta ut bordet två gånger. Anledningen till det är att om man kopplar loss bordet från eluttaget så måste bordet nollställas genom att hålla in båda knapparna tills det når sin lägsta punkt. I mitt fall så fastna bordet på lägsta punkt varje gång utan en möjlighet att höja.

Permalänk
Medlem

Sen på bollen här eftersom du redan fått skrivbordet, men jag har en mindre variant (med vita ben och ljus träskiva) som jag är kanonnöjd med. Motorn är lite knasig och någon gång i månaden får den för sig att åka uppåt ~5cm istället för ned när man trycker på "ned knappen". Det löser sig alltid genom att släppa knappen och trycka igen, men man får tänka på att inte ha för små marginaler.

I övrigt tycker jag skrivbordet är gediget. Jag har monterat en kabelkorg undertill och tycker det fungerar bra.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag har varit i tankarna angående Ikea's Karlby + Bekant(Höj/sänkbara ben) - Finns många ikea hacks med dessa 2 men också varningar om att skivan kan vara för tung för dessa i längden.

Vad tror ni om att handla tunna fanerskivor i valnöt, bara några millimeter tunna och limma på ett vanligt skrivbord från ikea?
Hittar dock inte vart man kan köpa sånna..

Finns även dekorplast på bauhaus med valnötsmotiv men risken att det ser alldeles för fake ut

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Det står på produktsidan för den med motor om det är den du syftar till "Max last: 70 kg" så du klarar dig.

Jag kommer sätta en 12 mm stenskiva på min och limma fast den över nuvarande skiva för att få ett annat utseende

Glömde skriva att mitt bord är från AZ design och den klarar minst 100 kg

Permalänk
Medlem
Skrivet av unknownx:

Jag har varit i tankarna angående Ikea's Karlby + Bekant(Höj/sänkbara ben) - Finns många ikea hacks med dessa 2 men också varningar om att skivan kan vara för tung för dessa i längden.

Vad tror ni om att handla tunna fanerskivor i valnöt, bara några millimeter tunna och limma på ett vanligt skrivbord från ikea?
Hittar dock inte vart man kan köpa sånna..

Finns även dekorplast på bauhaus med valnötsmotiv men risken att det ser alldeles för fake ut

Bekant höj och sänkbar har max 70kg och Karlsby-skivan på t.ex. 160cm kan inte väga alls så mycket. max 10 kg, har inga problem med att bära min liknande skiva (kan vara karlsby) på 140cm bredd och jag är en svag person Det man får tänka på att inte ha ojämnt fördelat mellan benen. Så om du har en stor tung dator på en sidan och inget på den andra kan de säkert strula efter en tid. Tror inte att det är något problem bara för skivan är några kilo tyngre än de som är tänkt till Bekant-serien.

Jag har nu min skiva (kan vara Karlsby) på ett rodulf underrede och det känns inte som att det är några problem men har bara haft så en månad än.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av spree01:

+Jättefin skiva (bortsett från skadorna)
+ Bra och robust
+ Rätt tyst motor för upp och ned

- Montering. Riktigt svårt att montera själv. Och då har jag ändå flyttat in i ny lägenhet och monterat allt från Ikea garderob till en soffa helt själv, och detta var det svåraste hittills. Säkert jätte lätt om man är två personer dock.

Hur har det gått med kompensationen från DPJ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonRon:

Hur har det gått med kompensationen från DPJ?

Först sade dem att jag kunde få 300kr tillbaka. Pff, vilket skämt tänkte jag. Pushade för att jag vill ha en ny bordsskiva och det var ett egentligen inga problem.

Dock otroligt lång leveranstid, antar att jag hamnade sist på listan. Skickade in ärendet i början av mars och förväntad leveranstid är mitten av april. Alltså 1 och en halv månads väntetid. Åh väl, kan ju använda andra skivan så länge...

Så förutsatt att jag får skivan i april har allt gått bra.

Permalänk
Medlem

Blev att jag köpte Ikeas idåsen. Jämfört med bekant så är det ju som gjuten cement, sjukt stadigt. Väldigt nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av apandrak:

Blev att jag köpte Ikeas idåsen. Jämfört med bekant så är det ju som gjuten cement, sjukt stadigt. Väldigt nöjd!

Jag funderar på att köpa ett ldåsen underrede för att sedan hitta en annan längre skiva, 180-200cm.
Tycker det borde vara stabilt nog för att klara lite överhäng av skivan på bägge sidor?