Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Smart, Ica maxi (Skövde, men brukar gälla de flesta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasf:

Då kör vi igen med butik denna gången (gick lite fort först)

Produkt: LG OLED55A16 55” OLED
Länk: ICA Maxi (Skövde, troligtvis andra också) (I reklamblad)
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724838
Pris: 7499kr

Hittar bara LG LCD-tv i deras reklamblad?

https://www.ica.se/butiker/maxi/skovde/maxi-ica-stormarknad-s...

Men som sagt innan så har de sålt modellen i de flesta Maxi sedan BF-veckan till 7899kr, så finns nog på många ställen för liknande pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hittar bara LG LCD-tv i deras reklamblad?

https://www.ica.se/butiker/maxi/skovde/maxi-ica-stormarknad-s...

Men som sagt innan så har de sålt modellen i de flesta Maxi sedan BF-veckan till 7899kr, så finns nog på många ställen för liknande pris

De priset gäller från imorgon, alltså i nästa veckas blad. Det reklambladet du länkar till gäller denna veckan.

Har de sålt 55” för det priset? (Väldigt bra enligt prisjakt isf, du har nog bättre koll än mig på det…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasf:

De priset gäller från imorgon, alltså i nästa veckas blad. Det reklambladet du länkar till gäller denna veckan.

Har de sålt 55” för det priset? (Väldigt bra enligt prisjakt isf, du har nog bättre koll än mig på det…)

Jag har sett dem varje gång jag varit i butiken och det har varit tips och länkar här på Swec om det flera gånger:

Skrivet av etoo:

Produkt: LG OLED 55" (OLED55A16)
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724838
Pris: 7899kr

Butik: ICA Maxi. Med i reklambladet som gäller mån 15/11 -söndag 21/11.

Skrivet av spinxen:

Produkt: LG OLED55A1 55" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED (AMOLED) Smart TV
Länk: https://www.ica.se/handla/sok/LG
Kategori: TV
Pris: 7899
Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724838

https://i.imgur.com/0wNSKUX.png

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shogou:

Nintendo spel går nästan aldrig på rea så får nog räknas som ett fynd

Tyvärr kan det vara svårt att få hyfsad pris även när man köper begagnad. Fast o andra sidan så får man bra pris om man inte ska spela igen och sen säljer vidare..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Hur gick det med din CPU? Ser att det lagts upp en ytterligare 5900X som fyndvara på NetOnNet nu för samma pris. Din som gått i retur, eller en annan?

Hej!

Nej för fan, den har inte gått i retur utan den ligger faktiskt här ouppackad tillsammans med en MSI Tomahawk 570S. Tror CPU:er som går i retur antingen är felaktigt monterade(se böjda pins) eller någon överklockare som inte är nöjd. Så med det sagt så vågar jag ha den liggandes, men får la få tummen ur och testköra. Återkommer efter helgen .:)

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasf:

Då kör vi igen med butik denna gången (gick lite fort först)

Produkt: LG OLED55A16 55” OLED
Länk: ICA Maxi (Skövde, troligtvis andra också) (I reklamblad)
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724838
Pris: 7499kr

Här har ni en länk. Detta är för Maxi-butiker i Stockholms-området så sök upp just din Ica Maxi för att vara på den säkra sidan!

Sidan 14:
https://www.e-magin.se/latestpaper/4tr9fgdz/paper#/paper/0hvz...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Produkt: Soarking charging dock
Länk: https://www.amazon.se/dp/B08L99TRN7/ref=mp_s_a_1_3?crid=39H36...
Kategori: Övrigt
Pris: 114 kr

Tack så mycket för tipset! Riktigt bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Tack så mycket för tipset! Riktigt bra pris

Ja tack för den! Skönt o slippa ha sladden i närheten och bara kunna klicka dit musen! Beställde en direkt till min superlight!

Permalänk
Medlem

Någon/några som privat Mullvad VPN, det är ju väldigt billigt, bara 399kr för ett år, men hur snabbt, säkert och hur väl avblockerar de de stora streamingtjänsterna?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Någon/några som privat Mullvad VPN, det är ju väldigt billigt, bara 399kr för ett år, men hur snabbt, säkert och hur väl avblockerar de de stora streamingtjänsterna?

Jag kör mullvad på alla mina enheter och det fungerar väldigt bra. Det är inga som helst problem att spela med VPN igång(League of legends, WC3, etc) och hastigheten är minst lika bra som NordVPN som jag använde tidigare. Hur väl det avblockerar streamingtjänsterna vet jag tyvärr inte.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Izak80:

Någon/några som privat Mullvad VPN, det är ju väldigt billigt, bara 399kr för ett år, men hur snabbt, säkert och hur väl avblockerar de de stora streamingtjänsterna?

Kör mullvad utan problem även när jag spelar, så prestandan är utmärkt. Däremot "avblockerar" de ingenting, och de har också sagt att det inte är något de strävar efter.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Kan nån tipsa om en prisvärd surfplatta? Den är i princip nästan enbart till barnen (jag vill kunna se nån fotbollsmatch på den ibland med) så billig och basic är väl ledorden här. Kört en Yoga tab 2 fram tills nu men den slutade uppdateras vid Android 5.0...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hasson39:

Någon som testat denna skärm? Måste vara den billigaste 2.1 skärmen där ute just nu.

En kompis har den. Tycker texten ser bättre ut än 1440p. Svärtan är rätt bra (ganska mörk default inställning), han har viss BLB i ett hörn men inget katastrofalt.
Han hade problem med att hitta info om att man ändrar input till DP genom powerknappen som är en liten joystick, så svårt att få igång i början när man inte vet hur man byter till DP istället för HDMI.
För egen del så gillar jag ultrawide till spelande enormt mycket mer, jag får viss 4:3 flashback med normala 16:9 skärmar idag.

Kanske lite sen svar nu när priset inte längre gäller men... kanske kommer det som deal igen.

I övrigt så är det en LCD, har man använt OLED TV så kan man tycka att LCD inte duger..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusOsd:

Kan nån tipsa om en prisvärd surfplatta? Den är i princip nästan enbart till barnen (jag vill kunna se nån fotbollsmatch på den ibland med) så billig och basic är väl ledorden här. Kört en Yoga tab 2 fram tills nu men den slutade uppdateras vid Android 5.0...

Denna video kom igår och kanske kan hjälpa dig https://www.youtube.com/watch?v=cZzFJQVoa38

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Skrivet av tevey:

Denna video kom igår och kanske kan hjälpa dig https://www.youtube.com/watch?v=cZzFJQVoa38

Haha can relate till den där videon. Tack för tips <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusOsd:

Kan nån tipsa om en prisvärd surfplatta? Den är i princip nästan enbart till barnen (jag vill kunna se nån fotbollsmatch på den ibland med) så billig och basic är väl ledorden här. Kört en Yoga tab 2 fram tills nu men den slutade uppdateras vid Android 5.0...

2000-3000 kr

Nokia T20 finns 3/32GB eller 4/64GB Unisoc T610 Pris 2200 /2600 kr
Samsung Galaxy Tab A8 10.5 3/32GB eller 4GB/64GB Unisoc T618 Pris 2600/2900 kr
Lenovo P11 Plus 4/64GB eller 4/128GB Mediatek G90T Pris ca 3000/3200 kr

Plattor under 2000 kr är oftast dåliga med en uråldig och slö A53 baserad SoC.

Nästa steg upp är Xiaomi Mipad 5 (4300 kr) eller Ipad 9th Gen (4000 kr).

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Snusfri
Skrivet av MarcusOsd:

Kan nån tipsa om en prisvärd surfplatta? Den är i princip nästan enbart till barnen (jag vill kunna se nån fotbollsmatch på den ibland med) så billig och basic är väl ledorden här. Kört en Yoga tab 2 fram tills nu men den slutade uppdateras vid Android 5.0...

Realme Pad.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusOsd:

Kan nån tipsa om en prisvärd surfplatta? Den är i princip nästan enbart till barnen (jag vill kunna se nån fotbollsmatch på den ibland med) så billig och basic är väl ledorden här. Kört en Yoga tab 2 fram tills nu men den slutade uppdateras vid Android 5.0...

Med betoning på prisvärd, du får enligt mig inte mer bang for buck än en vanlig base iPad även om den kostar 4000. Den har en A13 som väl motsvarar ungefär en Snapdragon 870. Sen är det stor chans den kommer uppdateras i 7-8 år. iPad Air 2 är nuvarande rekordhavaren som fortfarande är up to date med iPadOS 15 och den kom 2014!

Personligen hade jag dock inte köpt en iPad till barn utan typ en Amazon Fire HD 10 från Tyska Amazon.

Permalänk
Skrivet av Anders9110:
Skrivet av THB:
Skrivet av merdique:

Tack för er input! Massa fina tips. Just nu står det mellan en Nokia T20 (som jag även innan surfplatteslakten här hemma läst mycket fint om) eller skala ner det lite till en Fire 10. Dock är jag lite osäker på just att det är Amazonas egna playstore - kan det vara en deal breaker? Eller finns alla vanliga Svensson-appar där? Typ Netflix/Viaplay/SVT/Youtube/barnspel etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusOsd:

Tack för er input! Massa fina tips. Just nu står det mellan en Nokia T20 (som jag även innan surfplatteslakten här hemma läst mycket fint om) eller skala ner det lite till en Fire 10. Dock är jag lite osäker på just att det är Amazonas egna playstore - kan det vara en deal breaker? Eller finns alla vanliga Svensson-appar där? Typ Netflix/Viaplay/SVT/Youtube/barnspel etc.

Jag satte upp en fire till tjejens kusin, så detta är engelska versionen, men Youtube och massa barnappar
Netflix, SVT och viaplay finns på fire stick som använder samma store

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Produkt: WD My Book 16TB
Länk: https://www.amazon.de/dp/B08KY99GPL
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5649375
Pris: ca 3011 kr + ca 65kr i frakt

Låg ute för detta pris för någon dag sedan men gick snabbt upp i pris igen så fynda snabbt

Dock en begagnad produkt...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Har ej lagt upp tips men jag har fått i samband med min beställning från Elgiganten, 3 månader AppleTv+ och 5 månaders Arcade. Väldigt trevligt må jag säga, Arcade är bättre än jag trodde.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Nejdå, helt ny och såld av Amazon för €265,99 men är slut nu. Låg ute för det priset i ca 4 timmar så det gäller att vara snabb, hade själv satt en notis i Keepa.
Hade naturligtvis skrivit om den var begagnad men då inget fynd förstås.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Känns den inte otroligt prisvärd sett till vad man får för ca 2500:-? Fick lite köpsug ändå.

Permalänk
Skrivet av svintooo:

Känns den inte otroligt prisvärd sett till vad man får för ca 2500:-? Fick lite köpsug ändå.

Finns många recensioner att läsa på länken, det som verkar nämnas ofta är ingen Android uppdatering över Android 11 och touchscreen som krånglar med hårdvara(?) Annars verkar det ju vara hyfsat prisvärda komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpetsnaZ97:

Finns många recensioner att läsa på länken, det som verkar nämnas ofta är ingen Android uppdatering över Android 11 och touchscreen som krånglar med hårdvara(?) Annars verkar det ju vara hyfsat prisvärda komponenter.

Jo jag läste det. Men en snabb googling ger vid hand att de backat på det och ska skicka ut uppdatering till android 12 senare 2022. Visar sig väl. Men som du säger, prisvärda komponenter. Vid en snabb jämförelse med NokiaT20 som nämndes tidigare så känns denna mer prisvärd.

Permalänk

Jag gjorde det enkelt för mig och köpte en T20. Två års uppdateringar och tre års säkerhetsuppdateringar gjorde att valet föll på den (förutom prislappen då).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Nejdå, helt ny och såld av Amazon för €265,99 men är slut nu. Låg ute för det priset i ca 4 timmar så det gäller att vara snabb, hade själv satt en notis i Keepa.
Hade naturligtvis skrivit om den var begagnad men då inget fynd förstås.

ja, igår natt var det BEG, men nu tillbaka igen till detta:

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

”Zalman Wattera 800W 80+ Gold” för bara 649kr, väldigt billigt för ett helt modulärt nätaggregat med Guldstandard, märket är dock okänt för mig, någon som vet om det är något att ha?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |