Permalänk
Medlem

Acer Helious 300 Startar inte

Hej

Har en Acer Helios 300 som är ungefär 4 månander gammal och den startar inte längre.

Den tar emot laddning när jag sätter i laddaren och lyser gult när den laddas sedan går över till blått vid fulladdning.

Jag har provat dra ur laddaren och hålla inne start knappen och inget händer. Sedan samma sak med sladden i.

Detta har hänt tidigare och då satt jag o var lack en stund sedan provade att trycka på start knappen igen så hoppa den till liv.

Acer Helios 300 N20C3 med ett Geforce 3070.

Har massa jobb o göra och förlorar pengar för varje minut och bor i Maebella och allt är stängt på söndagar.

Tack på förhand

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ac3R:

Hej

Har en Acer Helios 300 som är ungefär 4 månander gammal och den startar inte längre.

Den tar emot laddning när jag sätter i laddaren och lyser gult när den laddas sedan går över till blått vid fulladdning.

Jag har provat dra ur laddaren och hålla inne start knappen och inget händer. Sedan samma sak med sladden i.

Detta har hänt tidigare och då satt jag o var lack en stund sedan provade att trycka på start knappen igen så hoppa den till liv.

Acer Helios 300 N20C3 med ett Geforce 3070.

Har massa jobb o göra och förlorar pengar för varje minut och bor i Maebella och allt är stängt på söndagar.

Tack på förhand

Det finns inte en resetknapp på datorn? Inte händer att laptops låser sig och finns det ibland ett litet nålhål där man kan peta med en liten penna/nål för att reset:a datorn helt. Ibland gömmer sig dessa under batteriet om det är löstagbart.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Problemet är att den startar nu ibland. Brukar få sätta mig brevid datorn och samtidigt kolla på youtube och klicka på start knappen flera gånger upp till 10 minuter innan den startar efter kanske 100 gången. Ibland startar den på första och ibland några få gånger.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s