Permalänk

SSDs 120gb - 250gb

Söker SSDs 120gb - 250gb. Svar i PM

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en oanvänd 240GB i Sundbyberg. Skicka PM så återkommer jag med info om exakt modell imorgon bitti när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

60gb är för litet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

60gb är för litet?

Man ska inte svära så jag skriver inte detta.
Den gävla förbannade windows uppdaten och tempmapparna är så stora så vid ett stort service pack behöver man minst 30GB ledigt och då OS plus annat skräp redan tar 34GB och då har jag inte ens office 365 installerat så jag.

Man behöver minst 60, helst minst 120 eller mer om man ska ha Windows 10 vilken derivata som helst och office samtidigt..
64GB innan format fungerar oftast men då läger du extra filer på en annan disk. Har inte kollat 11an. 7an inga problem. Linux inga problem.

Tur att jag inte skrev några dumma ord ovan. Det skulle se ut det.
Eller påpekade hur mycket som är kvar efter formatering och den i sammanhanget lilla bootpartitonen.
Hade det inte varigt för att man av kompatibilitetskäl installerar hela W OS i dagens lägen vid en stor uppdatering så hade nog 32GB SSD/EMMC fungerat men i pratiken nej.

Så ja 60 är för lite även om det inte borde vara det.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Man ska inte svära så jag skriver inte detta.
Den gävla förbannade windows uppdaten och tempmapparna är så stora så vid ett stort service pack behöver man minst 30GB ledigt och då OS plus annat skräp redan tar 34GB och då har jag inte ens office 365 installerat så jag.

Man behöver minst 60, helst minst 120 eller mer om man ska ha Windows 10 vilken derivata som helst och office samtidigt..
64GB innan format fungerar oftast men då läger du extra filer på en annan disk. Har inte kollat 11an. 7an inga problem. Linux inga problem.

Tur att jag inte skrev några dumma ord ovan. Det skulle se ut det.
Eller påpekade hur mycket som är kvar efter formatering och den i sammanhanget lilla bootpartitonen.
Hade det inte varigt för att man av kompatibilitetskäl installerar hela W OS i dagens lägen vid en stor uppdatering så hade nog 32GB SSD/EMMC fungerat men i pratiken nej.

Så ja 60 är för lite även om det inte borde vara det.

Ok, du sk ha winderp. Ja dä är det för litet, trodde du skulle köra nåt lättare os

Permalänk
Medlem

Jag ja. Men sökaren i anonsen har inte sagt vad hen ska ha diskarna till. Bara att hen söker efter SSDs 120gb - 250gb.
@LemurenSwe Du kanske svarade i tråden på PM.
Sedan svarade jag på det två ggr nu.
Lär komma komma vettiga PM om inte redan senare idag hur som haver.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv

Har skickat PM till dig.