Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afasi:

Hoppas du har bättre tur än mig, min var också beräknad att komma på onsdag och hade jag fått spårningsinfo m.m. Dock fick jag alldeles nyss information av Amazon om att försändelsen var skadad och kommer att skickas tillbaka samt att jag kan förvänta mig återbetalning inom 5-7 dagar.

Min har skickats och ska komma imorgon, är i Danmark just nu.
Håller tummarna

Visa signatur

Asus Prime Z370-P | Intel Core i5-8600K - 6 trådar / 3.6GHz | Be-Quiet Pure Rock | ASUS TUF GeForce RTX 3080 V2 10GB Gaming |
HyperX Fury Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afasi:

Hoppas du har bättre tur än mig, min var också beräknad att komma på onsdag och hade jag fått spårningsinfo m.m. Dock fick jag alldeles nyss information av Amazon om att försändelsen var skadad och kommer att skickas tillbaka samt att jag kan förvänta mig återbetalning inom 5-7 dagar.

Hur långt hade paketet kommit? Vad står det för info i trackingen?
Mitt paket har ankommit Garbsen, Hannover i förmiddags, men ännu inte skickats vidare. Kommer levereras till ombud med Bring.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Hur långt hade paketet kommit? Vad står det för info i trackingen?
Mitt paket har ankommit Garbsen, Hannover i förmiddags, men ännu inte skickats vidare. Kommer levereras till ombud med Bring.

Permalänk
Medlem

Min stod att den skulle komma 16:e mars men nu är den skickad och ska komma på torsdag. Dock ligger den i italien som inte ger en jätte bra förhoppningar men jag vet att annat jag beställt genom Amazon har gått där genom så troligen så ska det inte vara några problem. Får man en fungerande 5600x så är det rena tjuveriet

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av shenaswift:

Min stod att den skulle komma 16:e mars men nu är den skickad och ska komma på torsdag. Dock ligger den i italien som inte ger en jätte bra förhoppningar men jag vet att annat jag beställt genom Amazon har gått där genom så troligen så ska det inte vara några problem. Får man en fungerande 5600x så är det rena tjuveriet

Min står fortfarande som lev. 16 mars. Vi får la se om den levereras eller inte.
Jag kommer nog följa er andra med spänning framöver 😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Min stod att den skulle komma 16:e mars men nu är den skickad och ska komma på torsdag. Dock ligger den i italien som inte ger en jätte bra förhoppningar men jag vet att annat jag beställt genom Amazon har gått där genom så troligen så ska det inte vara några problem. Får man en fungerande 5600x så är det rena tjuveriet

Min skickades från Italien, Amazon har ett lager där. Som jag förstår det och som nämndes tidigare här, så delar företaget vi köpte ifrån hyllor och lager med andra företag. Själva anläggning ägs av Amazon. Kom till Jönköping i natt där jag även bor, så borde få den senare idag.

Visa signatur

Asus Prime Z370-P | Intel Core i5-8600K - 6 trådar / 3.6GHz | Be-Quiet Pure Rock | ASUS TUF GeForce RTX 3080 V2 10GB Gaming |
HyperX Fury Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16 |

Permalänk
Medlem

Otroligt tråkigt att den blev skadad och skickades tillbaka när du hann köpa en
Har du försökt kontakta Amazon om att få en ersättande produkt istället för peng tillbaka?

Visa signatur

Asus Prime Z370-P | Intel Core i5-8600K - 6 trådar / 3.6GHz | Be-Quiet Pure Rock | ASUS TUF GeForce RTX 3080 V2 10GB Gaming |
HyperX Fury Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16 |

Permalänk
Medlem

Kan det inte få återgå till en diskussion gällande dagens fynd och inte en "jag har beställt på internet för första gången, se mitt pakets resa"-tråd.

Permalänk

Till alla förstagångsbeställare. Min 5600x kom idag och det var inte bara en ask. Så nu kan vi sluta vara oroliga...

Permalänk
Medlem

Beställde precis oneplus 9 pro som tipsades om, dock så undrar jag hur det är med ångerrätt och öppet köp. Enligt deras öppet köp villkor så får man endast lämna tillbaka en telefon som ej öppnats(öppet köp på 30 dagar) medans ångerrätt ger väl en rätten att lämna tillbaka den inom 14 dagar oavsett ifall man öppnat eller ej? Eller har jag tolkat det fel? Har egentligen siktat in mig på en Xiaomi telefon men för sådant pris så kan man ju i alla fall pröva oneplus telefonen ifall det går att lämna tillbaks.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afasi:

Hoppas du har bättre tur än mig, min var också beräknad att komma på onsdag och hade jag fått spårningsinfo m.m. Dock fick jag alldeles nyss information av Amazon om att försändelsen var skadad och kommer att skickas tillbaka samt att jag kan förvänta mig återbetalning inom 5-7 dagar.

Vet flera här på forumet som fått sådant meddelande, återbetalning OCH produkten de köpt. Så kan ju hoppas på det!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Vet flera här på forumet som fått sådant meddelande, återbetalning OCH produkten de köpt. Så kan ju hoppas på det!

Oddsen är mot han tyvärr.

Permalänk
Skrivet av shenaswift:

Beställde precis oneplus 9 pro som tipsades om, dock så undrar jag hur det är med ångerrätt och öppet köp. Enligt deras öppet köp villkor så får man endast lämna tillbaka en telefon som ej öppnats(öppet köp på 30 dagar) medans ångerrätt ger väl en rätten att lämna tillbaka den inom 14 dagar oavsett ifall man öppnat eller ej? Eller har jag tolkat det fel? Har egentligen siktat in mig på en Xiaomi telefon men för sådant pris så kan man ju i alla fall pröva oneplus telefonen ifall det går att lämna tillbaks.

You can return the phone if you have opened the packaging given the 14 days right to withdraw.

Not sure what happens if you have used it ! The 14 days should apply here as well, not sure though.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Beställde precis oneplus 9 pro som tipsades om, dock så undrar jag hur det är med ångerrätt och öppet köp. Enligt deras öppet köp villkor så får man endast lämna tillbaka en telefon som ej öppnats(öppet köp på 30 dagar) medans ångerrätt ger väl en rätten att lämna tillbaka den inom 14 dagar oavsett ifall man öppnat eller ej? Eller har jag tolkat det fel? Har egentligen siktat in mig på en Xiaomi telefon men för sådant pris så kan man ju i alla fall pröva oneplus telefonen ifall det går att lämna tillbaks.

Från hallå konsument:

Du har rätt att öppna förpackningen för att undersöka varan, på samma sätt som du kan göra i en butik. Det gör inte att du förlorar din ångerrätt. Om du till exempel beställer kläder kan du prova om de passar, precis som när du handlar i butik.

I undantagsfall kan förpackningen ses som en del av varan. Om förpackningen i ett sådant fall är skadad eller trasig kan du behöva ersätta företaget för värdeminskning. 

För att kunna göra ett värdeminskningsavdrag måste företaget ha gett dig information om:

Företagets rätt att göra ett värdeminskningsavdrag
Din ångerrätt och förutsättningarna för den

Mer:

Förutsättningar för värdeminskningsavdrag
Det är endast i vissa fall som företaget har rätt till ersättning för att varan har minskat i värde. Det brukar kallas för ett värdeminskningsavdrag. Ett sådant avdrag är bara aktuellt om du har undersökt eller använt varan mer än nödvändigt.

Om du köper ett par skor har du rätt att prova skorna för att se om de passar. Men om du till exempel använder skorna utomhus kan företaget ha rätt att göra ett avdrag för att göra rent skorna.

För att kunna göra ett avdrag måste företaget ha gett dig information om:

Företagets rätt att göra ett värdeminskningsavdrag
Din ångerrätt och förutsättningarna för den

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Fick min 5600x idag från amazon. Alles gut

Permalänk
Skrivet av Taxas:

Fick min 5600x idag från amazon. Alles gut

Grattis! Jag sitter här och håller tummarna att min beställning skall skickas. Har bara fått första bekräftelsen om leverans 16 Mars än så länge. Vet inte om man ens vågar kontakta Amazon och fråga om de inte kan skynda på och skicka iväg den snart eller om man bara ska fortsätta sitta still i båten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winterwold:

Grattis! Jag sitter här och håller tummarna att min beställning skall skickas. Har bara fått första bekräftelsen om leverans 16 Mars än så länge. Vet inte om man ens vågar kontakta Amazon och fråga om de inte kan skynda på och skicka iväg den snart eller om man bara ska fortsätta sitta still i båten.

Det kommer inte hjälpa nåt om du kontaktade Amazon, dom påskyndar inte processen om det inte tar onormalt lång tid. Sen skiter dom i om du köpte proppen för 100kr eller marknadspris. Det är mellan dig och säljaren.

Permalänk
Medlem

Alltså, kanske billigare än vanligt, men 2060 för 5000kr år 2022 är verkligen inte ett fynd!

Skrivet av Jockes97:

Produkt: Gainward GeForce RTX 2060 12 GB
Länk: https://www.komplett.se/product/1205504/datorutrustning/dator...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5961838
Pris: 4999kr

Permalänk
Skrivet av winterwold:

Grattis! Jag sitter här och håller tummarna att min beställning skall skickas. Har bara fått första bekräftelsen om leverans 16 Mars än så länge. Vet inte om man ens vågar kontakta Amazon och fråga om de inte kan skynda på och skicka iväg den snart eller om man bara ska fortsätta sitta still i båten.

Min skickades igår!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Elgiganten kör nu klubbpris på flera produkter:

Produkt: LG 77" C1 4K OLED (2021)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-bild/tv-tillbehor/t...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5688342
Pris: 29990 (Klubbpris - kräver inlogg)

Produkt: Sony Bravia XR-77A80J 77" OLED
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-bild/tv-tillbehor/t...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5753145
Pris: 27990 (Klubbpris - kräver inlogg)

Riktigt bra pris på Sonyn! Får i många recensioner högre betyg vs LG C1 (Minus spel) och är nog ett bättre allroundval om man inte enbart spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Riktigt bra pris på Sonyn! Får i många recensioner högre betyg vs LG C1 (Minus spel) och är nog ett bättre allroundval om man inte enbart spelar.

Har själv en sådan Garanterat en EVO-panel och med små justeringar i service-menyn blir den lika ljus som storebror A90 (dock mer mer image-retention då panelen saknas kylfläns). Gillar också menysystemet enormt mycket mer än på LGs TVn.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Har själv en sådan Garanterat en EVO-panel och med små justeringar i service-menyn blir den lika ljus som storebror A90 (dock mer mer image-retention då panelen saknas kylfläns). Gillar också menysystemet enormt mycket mer än på LGs TVn.

Även jag har en och är supernöjd! Har du testat att justera i servicemenyn? Och isåfall, är det värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shape1:

Även jag har en och är supernöjd! Har du testat att justera i servicemenyn? Och isåfall, är det värt det?

Beror ju lite på hur noggrann man är med ljusstyrka. Du kan ju prova och se ifall du märker någon skillnad (tror det är svårt om man inte jämför side-by-side).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Kan det inte få återgå till en diskussion gällande dagens fynd och inte en "jag har beställt på internet för första gången, se mitt pakets resa"-tråd.

Måste för övrigt vara rekord i likes på ditt inlägg (nästan uppe i 100)!

Så vi är nog inte ensamma om att vilja se mer tips om fynd i tråden (och mindre om paketresor).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Medvind:

Tråkigt egentligen att det här räknas som ett "fynd" på ett 4 år gammalt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tråkigt egentligen att det här räknas som ett "fynd" på ett 4 år gammalt spel

Nintendo spel går nästan aldrig på rea så får nog räknas som ett fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Nintendo spel går nästan aldrig på rea så får nog räknas som ett fynd

Japp, vet och håller med, men som sagt, tråkigt att det ska vara så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: Samsung S28AG702 28" 4K IPS 144hz 1ms kod:bonanza7
Länk: https://www.komplett.se/product/1187751/datorutrustning/bilds...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5812399
Pris: 4999kr

OBS kod: "bonanza7" för att nå 4999kr

Övriga skärmar med liknande spec och förmodligen samma Innolux 28" 4K IPS 144hz panel börjar på 7000kr.

Detta är den nya Odyssey G7 från 2021 med 4K flat IPS. Heter S28AG700, S28AG702, S28AG70, LS28AG700 etc i tester.
Test hos Hardware Unboxed på $700 https://youtu.be/JTkIeBhVOck
https://www.techspot.com/review/2406-samsung-odyssey-g7-s28/

Den äldre Odyssey G7 (C27G7xx) från 2020 är på 27", 1440p, 240hz och har curved VA-panel.

Hela helgens Swec-bonanza med priser som ej syns på Prisjakt pga kod:
https://www.komplett.se/kampanj/161357/komplett-swec-bonanza?

Någon som testat denna skärm? Måste vara den billigaste 2.1 skärmen där ute just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasf:

Produkt: LG OLED55A16 55” OLED
Länk: I reklamblad
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724838
Pris: 7499kr

Var då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Under 7900kr har det varit på ICA Maxi sedan BF, skulle kunna tänka mig att det kunde varit där