Permalänk
Medlem

Vad söker jag?

Jag behöver hjälp med att hitta en lämplig laptop. Jag har egentligen ingen budget, men vill ju inte betala för en massa kraft som jag inte använder. Datorn ska användas till allt från daglig surf och arbete till enklare spel (LoL, PUBG, Diablo osv) och Lightroom.

Vad jag vet är att jag vill ha en snygg dator (ja, kanske löjligt) så som MacBook, Razer Blade, Asus G14, G15, M16. Alltså stilren formfaktor. Jag vill absolut ha QHD, gärna 15-16".

Någonstans där slutar väl kraven. Jag gillar till exempel Asus G15, speciellt nya för -22 som har inbyggd kamera. Men inte kan det väl vara värt att betala 25.000 kr för mina behov? Är det kanske vettigt att sikta på en laptop av äldre generation, som har GTX-2000-serien istället för 3000-serien eller så? Eller är det dumsnålt?

Vägled mig.

Permalänk
Medlem

Det är dumsnålt att kolla på rtx2000, speciellt när 4000 värkar vara runt hörnet om något år.

Skälv köpte jag en Lenovo legion 7 med 3080 under black friday. Ja skulle säga att den är stilren. Den fins okså med 3070 och årets modeller kommer med ti variationerna. Den kostar dock något över 20 000kr men kan komma på rea.

Om du kan tänka dig Legion 5 och speciellt pro då så kan du komma biligare undan då det är lite mer plast och mindre rgb i den modellen mot 7an bland annat.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+